Junkers
Články
Součástí každé války je obsazování nepřátelských pozic. A právě Junkers Ju 52 sloužil jako dopravní letoun, jehož účelem bylo dopravit výsadek tam, kde to nešlo po zemi.
Niektoré lietadlá majú svoje zvláštne miesto v histórií lietadiel a také má aj strmhlavý bombardér Junkers Ju 87 Stuka. Keď sa začala Druhá svetová vojna, bol tento bombardér veľmi úspešný, ale v polovici vojny bol už zastaralý. Dodnes predstavuje symbol nacistického teroru v časoch Druhej svetovej vojny. Tento článok popisuje vlastnosti a históriu Stuky tak ako aj jej predchodcu strmhlavého bombardovacieho dvojplošníka Henschel Hs 123.
Tento střemhlavý stíhací bombardér byl také nazýván jako "Stuka". To co nezničil, alespoň vyděsil svým zvukem motoru kombinovaným se speciální sirénou.
Němci na španělském polygonu odzkoušeli během občanské války všechny tři typy tvořící v té době základ bombardovací složky Luftwaffe: Heinkel He 111, Dornier Do 17 a Junkers Ju 86. Jestliže nasazení za reálných bojových podmínek potvrdilo kvality prvních dvou konstrukcí, Junkers Ju 86 D-1, testovaný na Iberském poloostrově v pěti exemplářích, zklamal. Nepříliš úspěšné nasazení ve Španělsku předznamenalo další osudy tohoto letadla, dítka známé firmy Junkers Flugzeug und Motorenwerke AG.
Základní pilíře války, strategie a taktika, nevyhnutelně závisí na neovlivnitelném faktoru: počasí. S rostoucí sofistikovaností shromažďování, analýz a předpovídání počasí na počátku 20. století se předpovídání počasí stalo nedílnou součástí druhé světové války. Pro Evropu byla nejdůležitější geografickou oblastí pro sběr dat Arktida, odkud se bouřlivé počasí přesunovalo na východ a jih. Důležitá data z arktických stanic, sahajících od Grónska k Sibiřskému moři přes Špicberky a Zemi Františka Josefa, byla téměř úplně odříznuta poté, co byly tyto stanice postupně obsazeny Spojenci. Britové šli o krok dále a do Německa vysílali falešná data o počasí. Německo muselo začít jednat agresivně, aby vyhrálo válku ve shromažďování dat.
Témata
Podkategorie