Junkers Ju 88 D-1

     
Název:
Name:
Junkers Ju 88 D-1 Junkers Ju 88 D-1
Originální název:
Original Name:
Junkers Ju 88 D-1
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1940-DD.MM.1944 Junkers Flugzeug- und Motorenwerke AG, Dessau /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1940-DD.MM.1944
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
374
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1940
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
8480 kg 18695 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
11490 kg 25331 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
13460 kg 29674 lb
Rozpětí:
Wingspan:
20,08 m 65ft 10,54in
Délka:
Length:
14,36 m 47ft 1,35in
Výška:
Height:
5,07 m 16ft 7,61in
Plocha křídla:
Wing Area:
54,7 m2 588.79 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Jumo 211 J-1
- vidlicový
- počet válců: 12
- maximální výkon: 1037 kW (1410 PS)
Jumo 211 J-1
- V-design
- number of cylinders: 12
- maximum power output: 1391 hp
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
1 680 l + další palivové nádrže v pumovnici 370 Imp gallons + additional fuel tank installed
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
484 km/h v 4800 m 301 mph in 15748 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
370 km/h v 5000 m 230 mph in 16404 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
5,417 m/s 1066.3 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
8600 m 28215 ft
Dolet:
Range:
2950 km 1833 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
5000 km 3107 mi
Výzbroj:
Armament:
obranná výzbroj: 3x MG 15 defensive armament: 3x MG 15
Uživatelské státy:
User States:




Poznámka:
Note:
Tento letoun byl vyráběn na základě bombardéru Ju 88 A-4.

Umrüst-Bausätze: Ju 88 D-1/Trop - tovární úprava pro bojiště v tropech, úpravy byly natolik zásadní, že vedly k výrobě verze Ju 88 D-5.

Pumové závěsníky byly odstraněny, stejně tak i brzdící mříže z křídel. Do spodní části trupu byly instalovány 2 - 3 fotokamery: Rb.50/30 a Rb.20/30.
The aircraft was based on the Ju 88 A-4 bomber.

Umrüst-Bausätze: Ju-88 D-1/Trop - Tropicalized version of the Junkers Ju 88D-1. This version became so important that it received the new designation Ju 88 D-5.

The dive brakes were removed, and provisions for two or three cameras Rb.50/30 and Rb.20/3 were made in the lower fuselage.
Zdroje:
Sources:
Martin C. Windrow, Junkers Ju 88A, Aircraft Profile No.29, 1967, No ISBN
LuftArchiv.de. Junkers Ju 88
http://base13.glasnet.ru/wol/ju/88-3.htm#8
koapp.narod.ru
http://www.airwar.ru/enc/spyww2/ju88b.html
http://users.swing.be/avions/engins2/1122.html
http://de.wikipedia.org/wiki/Junkers_Ju_88
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Junkers-Ju-88-D-1-t60460#217999 Verze : 0
.
Junkers Ju 88 D-1 - Tento letoun, patřící Magyar király Honvéd Légierö (Maďarskému královskému vojenskému letectvu), operoval v květnu 1943 z letiště Charkov-Osnava. Na původní kamufláž, sestávající na horních a bočních plochách z lomených polí barev RLM 70 (černozelená) a RLM 71 (tmavá zelená), byla na horních a částečně bočních plochách doplněna nástřikem pískovou barvou s množstvím tmavě zelených skvrn. Spodní plochy zůstaly světle modré (RLM 65)

Tento letoun, patřící Magyar király Honvéd Légierö (Maďarskému královskému vojenskému letectvu), operoval v květnu 1943 z letiště Charkov-Osnava. Na původní kamufláž, sestávající na horních a bočních plochách z lomených polí barev RLM 70 (černozelená) a RLM 71 (tmavá zelená), byla na horních a částečně bočních plochách doplněna nástřikem pískovou barvou s množstvím tmavě zelených skvrn. Spodní plochy zůstaly světle modré (RLM 65)
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Junkers-Ju-88-D-1-t60460#401609 Verze : 0
Fotografie
zdroj uveden výše
Junkers Ju 88 D-1 -


Junkers Ju 88 D-1 -


Junkers Ju 88 D-1 -


URL : https://www.valka.cz/Junkers-Ju-88-D-1-t60460#218001 Verze : 0
Trojpohledový náčrtek Ju-88 D-1
Zdroj uveden výše
Junkers Ju 88 D-1 -


URL : https://www.valka.cz/Junkers-Ju-88-D-1-t60460#218000 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více