Main Menu
User Menu

Junkers G 38

     
Název:
Name:
Junkers G 38 ce
Originální název:
Original Name:
Junkers G 38 ce
Kategorie:
Category:
dopravní letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1929-DD.MM.1932 Junkers Flugzeugwerke AG, Dessau /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1929-DD.MM.1932
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2
První vzlet:
Maiden Flight:
06.11.1929
Osádka:
Crew:
G 38 a: 5 + 13/19/30
G 38 ce: 7 + 34
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
168601) kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
24000 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
44,00 m
Délka:
Length:
23,202) m
Výška:
Height:
7,20 m
Plocha křídla:
Wing Area:
305,003) m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
4
Typ:
Type:
Junkers Jumo 4 o výkonu 552 kW/750 k
čtyřlistá dřevěná vrtule Junkers
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
2454) km/h v ? m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
2085) km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
36) m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
37007) m
Dolet:
Range:
? km
Maximální dolet:
Maximum Range:
3500 km
Výzbroj:
Armament:
-
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
G 38 a, s dvěma 309kW motory Junkers L 8a a dvěma 515kW L 55:
1) 14920 kg
2) 21,24 m
3) 290,00 m2
4) 190 km/h
5) 170 km/h
6) 2 m/s
7) 2500 m


G 38 a D-2000/D-AZUR měl původně dva motory L 8a a dva L 55, v roce 1931 nahrazené dvěma L 88a. Současně byla zvětšena kapacita zástavbou druhého patra. Někdy v roce 1932 se pohonné jednotky sjednotily zástavbou L 88a.
G 38 ce D-2500/D-APIS měl původně motory L 88a, ale krátce po zařazení do služby dostal dieselové Jumo 4, které nakonec dostal i D-AZUR.
Zdroje:
Sources:
Chudý, Otto; Vavo, Pavel. Junkers G 38, L+K 1982/17.
Schmitt, Günter. Das Junkers Flugzeugtypenbuch. Funk Verlag Bernhard Hein, Dessau 2006. ISBN 3-936124-89-2.
https://hugojunkers.pytalhost.com/ju_g38_a1.htm
https://www.junkers.de/flugzeuge/juxx/typ_g38.html
URL : https://www.valka.cz/Junkers-G-38-t31513#527106Verze : 0
MOD
Junkers G 38 (D-2500) na továrním letišti po opuštění výrobní haly.
V knize Letadla Luftwaffe 2 část od Marek Murawski je tato fotka focena z jiného úhlu
Junkers G 38 -


URL : https://www.valka.cz/Junkers-G-38-t31513#113925Verze : 0
commons.wikimedia.org

Junkers G 38 - Hugo Junkers a jeho kolegové před prvním G 38, 1929.

Hugo Junkers a jeho kolegové před prvním G 38, 1929.
URL : https://www.valka.cz/Junkers-G-38-t31513#527108Verze : 0
MOD
langkasa-norul.blogspot.cz

Junkers G 38 - Druhý prototyp byl v roce 1939 převzat Luftwaffe (první byl sešrotován v roce 1936). V roce 1941 ho zničila v Athénách britská bomba.

Druhý prototyp byl v roce 1939 převzat Luftwaffe (první byl sešrotován v roce 1936). V roce 1941 ho zničila v Athénách britská bomba.
URL : https://www.valka.cz/Junkers-G-38-t31513#527109Verze : 0
MOD
Foto detailu,...v pozadí pp Dornier Merkur II (Lufthansa) kennzeichen D-1605.
Junkers G 38 -


URL : https://www.valka.cz/Junkers-G-38-t31513#532624Verze : 1