Main Menu
User Menu

Junkers G 31

     
Název:
Name:
Junkers G 31 fo
Originální název:
Original Name:
Junkers G 31 fo
Kategorie:
Category:
dopravní letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1926-DD.MM.1930 Junkers Flugzeugwerke AG, Dessau /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1926-DD.MM.1930
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
13
První vzlet:
Maiden Flight:
13.09.1926
Osádka:
Crew:
4 + 15
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
5250 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
8500 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
30,30 m
Délka:
Length:
17,28 m
Výška:
Height:
6,00 m
Plocha křídla:
Wing Area:
102,00 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
3
Typ:
Type:
BMW Hornet A o vzletovém výkonu 441 kW/600 k
dvoulistá kovová vrtule
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
211 km/h v ? m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
180 km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m
Dolet:
Range:
1050 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
-
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
-
Zdroje:
Sources:
Balous, Miroslav. Z archivů: Junkers G 31, L+K 2001/07.
https://hugojunkers.pytalhost.com/ju_g31_a1.htm
https://www.aviastar.org/air/germany/ju-31.php
https://www.junkers.de/flugzeuge/junkers-g-31
URL : https://www.valka.cz/Junkers-G-31-t58121#210085Verze : 0
MOD
Letoun, předchůdce slavného Ju 52, byl navržen v roce 1926. Byl určen pro 15 cestujících, byl celokovový s potahem z typického "vlnitého plechu". Podvozek byl pevný a letoun měl dvojité svislé ocasní plochy. První prototyp poháněly motory Junkers L 5 (228 kW/310 k), které o rok později nahradily motory Gnome-Rhone Jupiter (331 kW/450 k). Sériové stroje objednala Lufthansa, pro kterou se stavěly tři verze G 31 fi s Jupitery, G 31 ho s americkými Pratt & Whittney Hornet a G 31 fo se shodnými motory, ale vyráběnými v licenci firmou BMW. Na tento standard byla později většina přestavěna. U Lufthansy sloužily spolehlivě do let 1936-37.
Jeden letoun byl dodán do Rakouska a tři kusy, upravené pro transport nákladu, byly dodány na Novou Guineu, kde je používaly těžařské společnosti. V roce 1934 tam byl dodán i upravený prototyp. Jeden kus se dočkal japonského útoku a do svého stavu ho zařadilo australské letectvo. Byl používán až do roku 1944.
Junkers G 31 - https://de.wikipedia.org/wiki/Junkers_G_31

https://de.wikipedia.org/wiki/Junkers_G_31
URL : https://www.valka.cz/Junkers-G-31-t58121#210087Verze : 0
MOD
de.wikipedia.org

Junkers G 31 - G 31 fo

G 31 fo
URL : https://www.valka.cz/Junkers-G-31-t58121#527080Verze : 0
MOD