Curtiss Hawk 75
Přehled verzí
Označení | Provedení letounu - popis |
Model 75A | tovární označení prvního prototypu později instalovány různé motory |
Model 75B | prototyp s motorem Wright R-1820 Cyclone |
Model 75D | prototyp s motorem Wright R-1670 |
Model 75H | vyrobeny dva kusy s motorem 1 Wright GR-1820-G2 Cyclone |
Model 75J | nerealizovaný projekt - úprava prvního 75A, motor měl být přeplňován turbokompresorem |
Model 75K | nevyráběná verze poháněná motorem Pratt&Whitney R-2180 Twin Hornet. |
Model 75P | sériový P-36A (serial No. 38-010) s vestavěným motorem Allison V-1710, byl to vlastně prototyp Curtisse P-40 |
Model 75R | tovární označení letounu 75A, s motorem Pratt & Whitney R-1830-SC2-G přeplňovaný turbokompresorem, max.rychlost 530 km/hod, turbokompresor nebyl nespolehlivý |
Y1P-36 | (Model 75E) - USAAC prototyp poháněný motorem Pratt & Whitney R-1830 |
P-36A | (Model 75L) - verze pro USAAC |
P-36B | upravený P-36A s motorem R-1830-25 o výkonu 1 100 koní, přestavěný zpět na verzi P-36A |
P-36C | zesílena výzbroj o dva kulomety ráže 7,62 mm pod křídly, motor R-1830-17 o výkonu 1 200 koní, posledních 31 letadel P-36A |
XP-36D | sériový P-36A s výzbrojí dvou velkorážných kulometů nad motorem a čtyř kulometu ráže 7,62 mm v křídlech. |
XP-36E | sériový P-36A s výzbrojí čtyř kulometů 7,62 mm v každé polovině křídla, výzbroj v trupu zůstala zachována. |
XP-36F | sériový P-36A - s dvojicí kanónů Madsen ráže 23 mm pod křídly, rychlost poklesla až na 427 km/hod, zpětně upraven zpět do podoby P-36A |
P-36G | exportní Hawk 75A-8 určený pro Norsko, byl zařazen do výzbroje USAAC, motor Wright R-1820-G205A Cyclone o výkonu 1 200 koní. Používali je Svobodní Norové při výcviku v Kanadě a později prodány do Peru. |
Hawk 75A-1 | exportní verze pro Francii, 4x 7,5 mm kulomet, motor R-1830-SC-G o výkonu 900 koní, u RAF byl zařazen do výzbroje jako Mohawk I |
Hawk 75A-2 | exportní verze pro Francii s motorem Pratt & Whitney R-1830-SC2-G o výkonu 1 050 koní, šest 7,5 mm kulometů, označení v RAF Mohawk II |
Hawk 75A-3 | exportní verze pro Francii, byl to Hawk 75A-2 s motorem Pratt & Whitney R-1830-S1C3G o výkonu 1 200 koní. Označení u RAF Mohawk III |
Hawk 75A-4 | exportní verze pro Francii, byl to Hawk 75A-2 s motorem Wright R-1820-G205A Cyclone o výkonu 1 200 koní, u RAF Mohawk IV |
Hawk 75A-5 | čínská licenční výroba, která byla později přesunuta do Indie u RAF zařazen jako Mohawk IV. |
Hawk 75A-6 | exportní verze pro Norsko, po jeho kapitulaci byly poslány do Finska. |
Hawk 75A-7 | exportní verze pro Holandsko, po okupaci Holadska operovaly v Holandské Indii, kde byly téměř zničeny při japonském útoku v únoru 1942. |
Hawk 75A-8 | exportní verze pro Norsko, později přeznačeny na P-36G. |
Hawk 75A-9 | patnáct letadel odesláno do Iránu, pět letounů se podařilo Britům zabavit před předáním a RAF je odeslala do Indie |
Model 75M | levná verze s motorem Wright R-1820 Cyclone pro Čína, s pevným podvozkem vyráběný v Číně. |
Hawk 75N | levná exportní verze s pevným podvozkem pro Siam-Thajsko |
Hawk 75O | levná verze pro Argentinu, 29 letadel dodal Curtiss a 20 po stavila Fabrica Militar de Aviones v licenci. |
Hawk 75Q | další verze pro Čínu, tentokráte s kanónovou výzbrojí - vyroben pouze jeden prototyp. |
XP-37 | do upraveného P-36 byl vestavěn řadový motor Allison V-1710, kabina byla posunuta dozadu. |
YP-37 | předsériové letouny, vyrobeno 13 letadel, intenzivní testy, letoun byl odmítnut. |
XP-42 | (Model 75S) - zde bylo testováno co možno nejtěsnější kapotování hvězdicového motoru. |