Main Menu
User Menu

Curtiss Y1P-36

     
Název:
Name:
Curtiss Y1P-36
Originální název:
Original Name:
Curtiss Y1P-36
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.01.1937-DD.03.1937 Curtiss-Wright Corp., Buffalo New York
Období výroby:
Production Period:
DD.01.1937-DD.03.1937
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
3 (předsérie / pre-production aircraft)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.02.1937
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2044 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2470 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
2710 kg
Rozpětí:
Wingspan:
11,370 m
Délka:
Length:
8,490 m
Výška:
Height:
2,740 m
Plocha křídla:
Wing Area:
21,92 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
112,682 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Pratt & Whitney R-1830-13 (SC3G) Twin Wasp vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 783 kW při 2 500 ot/min
Vrtule: třílistá Hamilton Standard, hydraulicky stavitelná
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
474 km/h v 3048 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
420 km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
16,0 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
3,42 min do 3048 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
9601 m
Dolet:
Range:
1271.4 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kulomet Colt-Browning MG-53 ráže 12,7 mm s 200 náboji vpravo nad motorem a
1x pevný kulomet Colt-Browning AN-M2 ráže 7,62 mm s 600 náboji vlevo nad motorem.
Uživatelské státy:
User States:
USA
Poznámka:
Note:
5.8.1936 objednalo USAAC stavbu tří prototypů označených Y1P-36 (Sn 37-68, 37-69 a 37-70). Curtiss tyto letouny Y1P-36 označoval jako Model 75E. Od předcházejícího Modelu 75B se odlišoval především instalací čtrnáctiválcového motoru Pratt & Whitney R-1830-13 o výkonu 783 kW. Oproti devítiválci Wright R-1820F, který poháněl Model 75B, to byl podstatný výkonostní skok, ale zároveň to bylo zklamání pro společnost Curtiss-Wright, když musela ve svém letadle použít notor od konkurenční firmy.
První let Y1P-36 se konal v únoru 1937 a ihned bylo jasné, že letadlo dosahuje mnohen vyšších výkonů. Po zkouškách trvajících pět měsíců USAAC objednalo dne 7.7.1937 stavbu 210 stíhacích P-36A.
Zdroje:
Sources:
Peter M Bowers, Curtiss Aircraft, 1907-1947, Naval Institute Press rok 1979
Aircraft in Profile No. 80, The Curtiss Hawk 75, Profile Publications, Ltd. rok 1966
William Green, War Planes of the Second World War - Fighters Volume 4., Doubleday rok 1961
www.cybermodeler.com
https://www.clubhyper.com/reference/hawk75st_1.htm
https://home.att.net/~jbaugher1/p36_1.html
https://www.airwar.ru/enc/fww2/p36.html
https://avia.russian.ee/air/usa/curtiss_p-36.html
https://members.tripod.com/Air_Museum_ww2/id17.htm
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Curtiss-Y1P-36-t47409#185128Verze : 0
MOD
Fotografie předsériových letadel Y1P-36 ze serveru https://www.airwar.ru/enc/fww2/hawk75.html




URL : https://www.valka.cz/Curtiss-Y1P-36-t47409#185134Verze : 0
MOD