Název: Name: | Consolidated PB-2A | |
Originální název: Original Name: | Consolidated PB-2A | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1934-DD.06.1936 Consolidated Aircraft Corp., San Diego, California | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1934-DD.06.1936 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 4 P-30 (33-308/311) 50 PB-2A ((35-001/050) | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1953 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2560 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 13.39 m | |
Délka: Length: | 9.14 m | |
Výška: Height: | 2.51 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 27.59 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Curtiss V-1570-61 Conqueror s turbokompresorem G.E. F-2H o výkonu 522 kW ve výšce 4572 m třílistá stavitelná vrtule | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 681 l | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 441.8 1) km/h v 7620 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 310.6 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 7.782) min do 4572 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 8534 m | |
Dolet: Range: | 817.5 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný 7,62mm kulomet Browning v přídi 1x pohyblivý 7,62mm kulomet Browning v zadní kabině 10x 7,7kg bomba | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | P-30 s motorem V-1570-57: 1) 503 km/h v 4572 m 2) 7,6 min do 3048 m | |
Zdroje: Sources: | Wegg, John. General Dynamics Aircraft and their Predecessors. Naval Institute Press, Annopolis 1990. ISBN 0-87021-233-8. Jones, LLoyd S. U.S. Fighters. Aero Publishers, Inc. Fallbrook 1975. www.nationalmuseum.af.mil http://joebaugher.com/usaf_fighters/p25.html http://www.aerofiles.com/_conso.html |
URL : https://www.valka.cz/Consolidated-PB-2A-t72211#255007Verze : 0
Aubi
MOD
Na základě slibného, ale zničeného prototypu Y1P-25 byly objednány čtyři kusy, určené pro testy a označené P-30 (stejně byly podle druhého stroje postavyny čtyři zkušební A-11). Tyto stroje, testované v roce 1934, byly oproti P-25 vybaveny zjednodušeným zatahováním podvozku bez dvířek šachet, pozměněnou kabinou a dvoulistou kabinou.
Testy ukázaly, že vyhřívaná pilotní kabina je dobrá věc, ovšem střelec v polootevřeném zadním prostoru je ve větších výškách málo efektivní kvůli težkému oblečení, které musel mít. Hrozily také výpadky vědomí při prudkých obratech. Pro akce ve velkých výškách tedy byl v podstatě zbytečný. 6. prosince 1934 byla přesto objednána padesátikusová série, označená P-30A.
Tyto stroje, vybavené silnější verzí motoru Conqueror a třílistou vrtulí Curtiss Electric, se staly výzbrojí 27. stíhací peruti 1. stíhací skupiny, sídlící na Selfridge Field v Michiganu. další stroje byly u 94. stíhací peruti na témže letišti, kde byly také tři P-30. V roce 1937 1. skupina přezbrojila na Seversky P-35 a PB-2A šly k 33., 35. a 36. peruti 8. stíhací skupiny na Langley Field ve Virginii, a na jaře roku 1939 byo 35 přeživších strojů předáno na Maxwell Field v Alabamě. Do vypuknutí války byly pravděpodobně všechny odepsány. Ještě roce 1935 byly P-30 přeznačeny na PB-2, respektive PB-2A, což znamenalo pursuit bi-place, dvoumístný stíhač.
Některé P-30 sloužily až do počátku války. V roce 1936 byl jeden P-30 přestavěn na jednomístný pro soutěž o náhradu za P-26, ovšem PB-2A se ukázal příliš těžký a navíc během testů havaroval, takže vítězem se stal víše zmíněný Seversky P-35. Další byl také v roce 1940 používán pro testy laminárního proudění.
Zdroj:
www.aviastar.org
http://home.att.net/~jbaugher1/p30.html
www.nationalmuseum.af.mil
www.csd.uwo.ca
http://www.aerofiles.com/_conso.html
http://en.wikipedia.org/wiki/Consolidated_P-30
Testy ukázaly, že vyhřívaná pilotní kabina je dobrá věc, ovšem střelec v polootevřeném zadním prostoru je ve větších výškách málo efektivní kvůli težkému oblečení, které musel mít. Hrozily také výpadky vědomí při prudkých obratech. Pro akce ve velkých výškách tedy byl v podstatě zbytečný. 6. prosince 1934 byla přesto objednána padesátikusová série, označená P-30A.
Tyto stroje, vybavené silnější verzí motoru Conqueror a třílistou vrtulí Curtiss Electric, se staly výzbrojí 27. stíhací peruti 1. stíhací skupiny, sídlící na Selfridge Field v Michiganu. další stroje byly u 94. stíhací peruti na témže letišti, kde byly také tři P-30. V roce 1937 1. skupina přezbrojila na Seversky P-35 a PB-2A šly k 33., 35. a 36. peruti 8. stíhací skupiny na Langley Field ve Virginii, a na jaře roku 1939 byo 35 přeživších strojů předáno na Maxwell Field v Alabamě. Do vypuknutí války byly pravděpodobně všechny odepsány. Ještě roce 1935 byly P-30 přeznačeny na PB-2, respektive PB-2A, což znamenalo pursuit bi-place, dvoumístný stíhač.
Některé P-30 sloužily až do počátku války. V roce 1936 byl jeden P-30 přestavěn na jednomístný pro soutěž o náhradu za P-26, ovšem PB-2A se ukázal příliš těžký a navíc během testů havaroval, takže vítězem se stal víše zmíněný Seversky P-35. Další byl také v roce 1940 používán pro testy laminárního proudění.
Zdroj:
www.aviastar.org
http://home.att.net/~jbaugher1/p30.html
www.nationalmuseum.af.mil
www.csd.uwo.ca
http://www.aerofiles.com/_conso.html
http://en.wikipedia.org/wiki/Consolidated_P-30
URL : https://www.valka.cz/Consolidated-PB-2A-t72211#255015Verze : 0
Aubi
MOD
Consolidated P-30A.
www.nationalmuseum.af.mil
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
www.nationalmuseum.af.mil
URL : https://www.valka.cz/Consolidated-PB-2A-t72211#255016Verze : 0
Aubi
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.