Main Menu
User Menu

Consolidated PB-2A

Consolidated P-30

     
Název:
Name:
Consolidated PB-2A
Originální název:
Original Name:
Consolidated PB-2A
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1934-DD.06.1936 Consolidated Aircraft Corp., San Diego, California
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1934-DD.06.1936
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
4 P-30 (33-308/311)
50 PB-2A ((35-001/050)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1953 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2560 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
13.39 m
Délka:
Length:
9.14 m
Výška:
Height:
2.51 m
Plocha křídla:
Wing Area:
27.59 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Curtiss V-1570-61 Conqueror s turbokompresorem G.E. F-2H o výkonu 522 kW ve výšce 4572 m
třílistá stavitelná vrtule
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
681 l
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
441.8 1) km/h v 7620 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
310.6 km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
7.782) min do 4572 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
8534 m
Dolet:
Range:
817.5 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
2x pevný 7,62mm kulomet Browning v přídi
1x pohyblivý 7,62mm kulomet Browning v zadní kabině

10x 7,7kg bomba
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
P-30 s motorem V-1570-57:
1) 503 km/h v 4572 m
2) 7,6 min do 3048 m
Zdroje:
Sources:
Wegg, John. General Dynamics Aircraft and their Predecessors. Naval Institute Press, Annopolis 1990. ISBN 0-87021-233-8.
Jones, LLoyd S. U.S. Fighters. Aero Publishers, Inc. Fallbrook 1975.
www.nationalmuseum.af.mil
https://joebaugher.com/usaf_fighters/p25.html
https://www.aerofiles.com/_conso.html
URL : https://www.valka.cz/Consolidated-PB-2A-t72211#255007Verze : 0
MOD
Na základě slibného, ale zničeného prototypu Y1P-25 byly objednány čtyři kusy, určené pro testy a označené P-30 (stejně byly podle druhého stroje postavyny čtyři zkušební A-11). Tyto stroje, testované v roce 1934, byly oproti P-25 vybaveny zjednodušeným zatahováním podvozku bez dvířek šachet, pozměněnou kabinou a dvoulistou kabinou.

Testy ukázaly, že vyhřívaná pilotní kabina je dobrá věc, ovšem střelec v polootevřeném zadním prostoru je ve větších výškách málo efektivní kvůli težkému oblečení, které musel mít. Hrozily také výpadky vědomí při prudkých obratech. Pro akce ve velkých výškách tedy byl v podstatě zbytečný. 6. prosince 1934 byla přesto objednána padesátikusová série, označená P-30A.

Tyto stroje, vybavené silnější verzí motoru Conqueror a třílistou vrtulí Curtiss Electric, se staly výzbrojí 27. stíhací peruti 1. stíhací skupiny, sídlící na Selfridge Field v Michiganu. další stroje byly u 94. stíhací peruti na témže letišti, kde byly také tři P-30. V roce 1937 1. skupina přezbrojila na Seversky P-35 a PB-2A šly k 33., 35. a 36. peruti 8. stíhací skupiny na Langley Field ve Virginii, a na jaře roku 1939 byo 35 přeživších strojů předáno na Maxwell Field v Alabamě. Do vypuknutí války byly pravděpodobně všechny odepsány. Ještě roce 1935 byly P-30 přeznačeny na PB-2, respektive PB-2A, což znamenalo pursuit bi-place, dvoumístný stíhač.

Některé P-30 sloužily až do počátku války. V roce 1936 byl jeden P-30 přestavěn na jednomístný pro soutěž o náhradu za P-26, ovšem PB-2A se ukázal příliš těžký a navíc během testů havaroval, takže vítězem se stal víše zmíněný Seversky P-35. Další byl také v roce 1940 používán pro testy laminárního proudění.

Zdroj:
www.aviastar.org
https://home.att.net/~jbaugher1/p30.html
www.nationalmuseum.af.mil
www.csd.uwo.ca
https://www.aerofiles.com/_conso.html
https://en.wikipedia.org/wiki/Consolidated_P-30
URL : https://www.valka.cz/Consolidated-PB-2A-t72211#255015Verze : 0
MOD
Consolidated P-30A.

https://www.nationalmuseum.af.mil/shared/media/photodb/photos/060907-F-1234P-007.jpg
URL : https://www.valka.cz/Consolidated-PB-2A-t72211#255016Verze : 0
MOD