Main Menu
User Menu

Curtiss H-75R

     
Název:
Name:
Curtiss Model 75R
Originální název:
Original Name:
Curtiss Model 75R
Kategorie:
Category:
experimentální letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1938-DD.12.1938 Curtiss-Wright Corp., Buffalo New York
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1938-DD.12.1938
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 (úprava Hawku 75A-1)
První vzlet:
Maiden Flight:
13.12.1938
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2198 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2798 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
11,370 m
Délka:
Length:
8,920 m
Výška:
Height:
2,560 m
Plocha křídla:
Wing Area:
21,92 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
127,55 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Pratt & Whitney R-1830-19 (SC2-G) Twin Wasp vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec přeplňovaný dvoustupňovým turbokompresorem a samostatným mechanickým kompresorem (pracoval ve velkých výškách). Vzletový výkon 895 kW
Vrtule trojlistá stavitelná
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
531 km/h v 4572 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
4,75 min do 4572 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
10950 m
Dolet:
Range:
970 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kulomet Colt-Browning MG-53 ráže 12,7 mm s 200 náboji (pravý)
1x pevný kulomet Colt-Browning AN-M2 ráže 7,62 mm s 600 náboji (levý)
(oba nad motorem)
Uživatelské státy:
User States:
USA
Poznámka:
Note:
Nespolehlivost a složitost turbokompresoru a malý nárůst výkonů, zavinilo ztrátu zájmu USAAC v soutěži jej porazil Seversky XP-41 (později vyráběn jako P-43 Lancer.
Později byl prototyp nově vybaven devítiválcovým motorem Wright R-1820 Cyclone, s tímto motorem probíhaly další zkoušky, byly zkoušeny různé druhy kompresorů.
Zdroje:
Sources:
Peter M Bowers, Curtiss Aircraft, 1907-1947, Naval Institute Press rok 1979
Aircraft in Profile No. 80, The Curtiss Hawk 75, Profile Publications, Ltd. rok 1966
William Green, War Planes of the Second World War - Fighters díl 4., Doubleday rok 1961
https://www.airwar.ru/enc/fww2/hawk75.html
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Curtiss-H-75R-t45582#177782Verze : 0
MOD
Na serveru https://www.airwar.ru/enc/fww2/hawk75.html jsem našel fotografii.


URL : https://www.valka.cz/Curtiss-H-75R-t45582#185139Verze : 0
MOD
Náčrtek pohled z boku, zdroj: archiv autora


URL : https://www.valka.cz/Curtiss-H-75R-t45582#177785Verze : 0
MOD