Main Menu
User Menu

Seversky SEV-2XP

     
Název:
Name:
Seversky SEV-2XP
Originální název:
Original Name:
Seversky SEV-2XP
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1935-DD.MM.1935 Seversky Aircraft Corp.,Farmingdale, New York
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1935-DD.MM.1935
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1935
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1633 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2198 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
10.97 m
Délka:
Length:
7.49 m
Výška:
Height:
2.62 m
Plocha křídla:
Wing Area:
20.44 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
107.53 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Wright R-1670 o startovním výkonu 548 kW
Vrtule trojlistá stavitelná
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
441 km/h v ? m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m
Dolet:
Range:
1528.9 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kulomet Colt-Browning ráže 12,7 mm nad motorem
1x pevný kulomet Colt-Browning ráže 7,62 mm nad motorem
1x pohyblivý kulomet Colt-Browning ráže 7,62 mm v zadní části kabiny
Uživatelské státy:
User States:
-
Poznámka:
Note:
V květnu 1935 se tento prototyp měl zúčastnit soutěže o stíhací letoun pro USAAC,
byl při havárii poškozen a při opravě přestavěn na jednístný SEV-1XP se zatahovacím podvozkem
Zdroje:
Sources:
William Green, War Planes of the Second World War, Fighters, Volume Four, Doubleday rok 1961
Squadron/Signal. Mini Number 1. Larry Davis. P-35 mini in Action
https://www.aerofiles.com./_sev.html
https://www.aviastar.org/air/usa/seversky_2xp.php
https://www.acepilots.com/wwi/pio_seversky.html
https://www.airwar.ru/enc/fww1/sev2xp.html
https://home.att.net/~jbaugher1/p36_1.html
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Seversky-SEV-2XP-t72492#256614Verze : 0
MOD
Historie:
17.2.1931 založil ruský emigrant Alexandr Nikolajevič Prokofjev-Severskij továrno na výrobu letadel. Nová továrna nesla jméno Seversky Aircraft Corporation. Prvním konstruktérem byl Gruzínec Grigorašvili, který v roce 1932 navrhl třímístnou amfibii SEV-3, ktrá byla zalétána v roce 1933. V roce 1934 přišel do firmy další gruzínský emigrant A.M. Kartvelov (později Karveli). Prvním letounem, tohoto později velmi úspěšného konstruktéra byl byla dvoumístná stíhačka navržená pro USAAC. Tímto typem firma Seversky obeslala soutěž o standardní stíhací letoun pro americké armádní letectvo. Letoun se při přeletu poškodil, soutěž byla odložena a Seversky získal možnost rychle letoun přestavět do jednomístné podoby s označením SEV-1XP, této letoun se potom mohl porovnávat v soutěži (18.06.1935) s Curtissovým Hawkem. Více o soutěži zde. Jedna cesta vedla k jednomístnému stíhacímu letadlu P-35 a druhou, dvoumístnou stíhačku se snažil prosadit i nadále Seversky.
Původní dvoumístné provedení stíhacího letounu nabízel pod označením "Convoy Fighter" americkému armádnímu letectvu, to však neprojevilo zájem a v roce 1936 byla verze SEV-2PA uvolněna pro export. Nakonec jich v roce 1937 dvacet koupilo japonské námořní letectvo, které v té době hledalo vhodnou stíhačku s dlouhým doletem pro doprovod svých bombardérů Mitsubishi G3M Nell. Japonské letouny byly označeny A8V1 a krátkou dobu operačně létaly na Čínou.
Seversky SEV-2XP -


Seversky SEV-2XP -


URL : https://www.valka.cz/Seversky-SEV-2XP-t72492#256617Verze : 0
MOD