Main Menu
User Menu

Curtiss XP-37

     
Název:
Name:
Curtiss XP-37
Originální název:
Original Name:
Curtiss Hawk 74I
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.02.1937-DD.04.1937 Curtiss-Wright Corp., Buffalo , New York
Období výroby:
Production Period:
DD.02.1937-DD.04.1937
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 (Sn. 37-375
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.04.1937
DD.06.1939 po úpravách jako YP-37
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2391 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2880 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
3013 kg
Rozpětí:
Wingspan:
11,370 m
Délka:
Length:
9,440 m
Výška:
Height:
2,890 m
Plocha křídla:
Wing Area:
21,92 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
131,387 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Allison V-1710-11 kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec přeplňovaný turbokompresorem o vzletovém výkonu 746 kW.
Vrtule třílistá s konstantní rychlostí otáček.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
547 km/h v 6096 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
489 km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
7,1 min do 6096 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
10668 m
Dolet:
Range:
781 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
1006 km
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kulomet Colt-Browning MG-53 ráže 12,7 mm s 200 náboji vpravo nad motorem a
1x pevný kulomet Colt-Browning AN-M2 ráže 7,62 mm s 600 náboji vlevo nad motorem.
Uživatelské státy:
User States:
USA
Poznámka:
Note:
Letoun byl vyjma instalovaného řadového motoru a tím i delšího trupu a vzad posunuté pilotní kabiny shodný s letounem Curtiss P-36
Zdroje:
Sources:
Peter M. Bowers, Profile No. 45 Curtiss Army Hawks, Profile Publications, England.
https://avia.russian.ee/air/usa/curtiss_p-37.html
www.csd.uwo.ca
https://www.joebaugher.com/usaf_fighters/p37.html
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Curtiss-XP-37-t45016#176252Verze : 0
MOD
Curtiss XP-37


Stručná historie:
Americké armádní letectvo (tehdy USAAC) na přelomu let 1936/37 si začalo více všímat situace v Evropě a začalo také porovnávat konstrukce vlastních letadel s konstrukcemi evropskými a tak došlo ke zjištění, že jeho vlastní stíhací letouny by asi úplně neobstály a tak se začalo zajímat o letouny s řadovými motory. Americké hvězdicové a dvouhvězdicové motory v této době již neposkytovaly záruku dalšího zvýšení výkonu a nové, výkonnější typy byly teprve na začátku vývoje. Jediným vhodným řadovým motorem byl Allison V-1710 a tak továrna Curtiss-Wright tento motor použila pro svůj prototyp XP-37. První vzlet se konal v dubnu 1937 (04/37), letoun byl rychlý a překonal jako první americký letoun rychlost 300 mil/hod. Tímto konstatováním jsem však popsal asi všechny klady tohoto letadla, ostatní letové vlastnosti nebyly prý dobré, ale Curtiss dostal ještě jedno šanci v podobě objednávky třinácti předsériových letadel YP-37. První z těchto letadel vzlétl v červnu 1939, motor byl stejně jako u prototypu přeplňován turbokompresorem, tím se řadil spíše k výškovým stíhacím letadlům a o takové stroje nemělo ještě letectvo zájem, proto dostal ve výrobě přednost Curtiss P-40 Tomahawk a záležitost s XP a YP-37 byla ukončena.


Zdroje: poznámky a archiv autora příspěvku
URL : https://www.valka.cz/Curtiss-XP-37-t45016#176511Verze : 0
MOD
K dispozici mám dvě fotografie horní je ze serveru https://avia.russian.ee/air/usa/curtiss_p-37.html a dolní ze serveru aeroweb.brooklyn.cuny.edu




URL : https://www.valka.cz/Curtiss-XP-37-t45016#176519Verze : 0
MOD