Messerschmitt Bf 109 E-1

     
Název:
Name:
Messerschmitt Bf 109 E-1 Messerschmitt Bf 109 E-1
Originální název:
Original Name:
Messerschmitt Bf 109 E-1
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.11.1938-DD.MM.193R Bayerische Flugzeugwerke AG, Augsburg /
DD.MM.1939-DD.MM.194R Gerhard-Fieseler-Werke GmbH, Kassel /
DD.MM.1939-DD.MM.19RR Focke-Wulf Flugzeugbau AG, Bremen /
DD.MM.1939-DD.MM.1940 AGO Flugzeugwerke GmbH, Oschersleben /
DD.MM.193R-DD.MM.194R Arado Flugzeugwerke GmbH, Warnemünde /
Období výroby:
Production Period:
DD.11.1938-DD.08.1940
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1183 (1083 Bf 109 E-1 / 100 Bf 109 E-1/B):
Bayerische Flugzeugwerke: 14 E-1 (W.Nr.: 1791-1804)
Fieseler-Werke: 447 E-1 (W.Nr.: 3171-3299, 6001-6318) + 61 E-1/B (W.Nr.: 6319-6401)
Focke-Wulf: 90 E-1 (W.Nr.: 4001-4090)
AGO: 80 E-1 (W.Nr.: 3300-3379)
Arado: 442 E-1 (W.Nr.: 3380-3364, 3854-3919) + 49 E-1/B (W.Nr.: 4801-4975)
První vzlet:
Maiden Flight:
18.12.1937 (prototyp / prototype Bf 109 V15)
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2010 kg 4431 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2505 kg 5523 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
9,87 m 32ft 4,57in
Délka:
Length:
8,64 m 28ft 4,16in
Výška:
Height:
2,60 m 8ft 6,36in
Plocha křídla:
Wing Area:
16,40 m2 176.53 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Daimler-Benz DB 601 A-1
(Daimler-Benz DB 601 A-0)
- invertní do V (60°)
- počet válců: 12
- maximální výkon: 809 kW (1100 PS) při 2400 ot/min (na úrovni mořské hladiny)
Daimler-Benz DB 601 A-1
(Daimler-Benz DB 601 A-0)
- inverted V-design (60°)
- number of cylinders: 12
- maximum power output: 1085 hp at 2400 rpm (at sea level)
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
400 l 88 Imp gal / 105.6 US gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
555 km/h v 5000 m 344.9 mph in 16404 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
8150 m 26739 ft
Dolet:
Range:
~600 km ~373 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x 7,92mm kulomet MG 17 v přídi, každý 1000 nábojů
2x kulomet MG 17 v křídle, každý 500 nábojů


+ Bf 109 E-1/B:
1x SC 250
4x SC 50
96x SD 2
2x 7,92mm MG 17 machine gun in the nose, 1000 rounds each
2x MG 17 machine gun in the wing, 500 rounds each


+ Bf 109 E-1/B:
1x SC 250
4x SC 50
96x SD 2
Uživatelské státy:
User States:






Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Höfling, R.: Messerschmitt Bf 109 E - Varianten, Flugzeug Profile 46
Ritger, L.: Messerschmitt Bf 109 - Part 1: Prototype to "E" Variants, SAM Publications, 2005
Michulec, R.: Messerschmitt Bf 109 - 1. část, Intermodel, 1998
http://www.messerschmitt-bf109.de/

Messerschmitt Bf 109 E-1 - Bf 109 E-1

Bf 109 E-1
Messerschmitt Bf 109 E-1 - Bf 109 E-1/B

Bf 109 E-1/B
URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-109-E-1-t17239#63300 Verze : 0
Boční řez verzí Bf 109 E-1


Zdroj: Vojna v vozduche č.058 Bf 109
Messerschmitt Bf 109 E-1 -


URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-109-E-1-t17239#384611 Verze : 0
Kompletní 6-ti pohled na ranné verze Bf 109 E-1


Zdroj: Vojna v vozduche č.058 Bf 109
Messerschmitt Bf 109 E-1 -


URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-109-E-1-t17239#384613 Verze : 0
.
Messerschmitt Bf 109 E-1 - Bf 109 E-1 žlutá 3, jenž v březnu 1940 sloužil u letky 6./JG 52 na letišti ve Špýru (Speyer). Stroj je kamuflován na spodních a bočních plochách světle modrou RLM 65, na horních plochách ostře lomená pole tmavě zelené RLM 71 a šedozelené RLM 02. Orel na přídi je znakem letky.

Bf 109 E-1 "žlutá 3", jenž v březnu 1940 sloužil u letky 6./JG 52 na letišti ve Špýru (Speyer). Stroj je kamuflován na spodních a bočních plochách světle modrou RLM 65, na horních plochách ostře lomená pole tmavě zelené RLM 71 a šedozelené RLM 02. Orel na přídi je znakem letky.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-109-E-1-t17239#612615 Verze : 0
.
Messerschmitt Bf 109 E-1 - Bf 109 E-1, jenž náležel ke Stab/JG 53. Létal s ním  Oberleutnant Wilfried Balfanz, pozdější eso s 10 sestřely, letiště Kirchberg, podzim 1939. Stroj je kamuflován na spodních a bočních plochách světle modrou RLM 65, na horních plochách ostře lomená pole tmavě zelené RLM 71, černozelené RLM 70 a šedozelené RLM 02.

Bf 109 E-1, jenž náležel ke Stab/JG 53. Létal s ním Oberleutnant Wilfried Balfanz, pozdější eso s 10 sestřely, letiště Kirchberg, podzim 1939. Stroj je kamuflován na spodních a bočních plochách světle modrou RLM 65, na horních plochách ostře lomená pole tmavě zelené RLM 71, černozelené RLM 70 a šedozelené RLM 02.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-109-E-1-t17239#612625 Verze : 0
.
Messerschmitt Bf 109 E-1 - Na Messerschmittu s označením žlutá 3 létal na jaře 1940 ze základny Stavanger-Sola v Norsku SS-Obergruppenführer Reinhard Heydrich. Heydrich toužil stát se stíhacím pilotem a toto byla to jeho první stáž u bojové jednotky, v tomto případě šlo o 6. Staffel JG 77. Stroj je kamuflován na spodních a bočních plochách světle modrou RLM 65, na horních plochách ostře lomená pole tmavě zelené RLM 71 a šedozelené RLM 02. Na přídi znak II. Gruppe JG 77.

Na Messerschmittu s označením "žlutá 3" létal na jaře 1940 ze základny Stavanger-Sola v Norsku SS-Obergruppenführer Reinhard Heydrich. Heydrich toužil stát se stíhacím pilotem a toto byla to jeho první stáž u bojové jednotky, v tomto případě šlo o 6. Staffel JG 77. Stroj je kamuflován na spodních a bočních plochách světle modrou RLM 65, na horních plochách ostře lomená pole tmavě zelené RLM 71 a šedozelené RLM 02. Na přídi znak II. Gruppe JG 77.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-109-E-1-t17239#402731 Verze : 0
Messerschmitt Bf 109 E-1 ze sestavy III./JG 20 krátce před vzletem, 1939.


Zdroj: viz výše
Messerschmitt Bf 109 E-1 -


URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-109-E-1-t17239#373957 Verze : 0
Přestávka v bojové činnosti během francouzského tažení, květen 1940. Messerschmitt Bf 109 E-1 na snímku pochází z řad 8./JG 2.


Zdroj: viz výše
Messerschmitt Bf 109 E-1 -


URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-109-E-1-t17239#373958 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více