Rozpočet tohoto webu pro rok 2019 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 64.741,- Kč
♡ Chci přispět

Duan Barry

Duan Barry

avatar
Datum registrace :
Naposledy aktivní :

Počet příspěvků celkem : 0
Z toho faktografických příspěvků : 0
Vyhledat příspěvky autora


Osobní fotogalerie

Články

  • Balóny a vzducholodě

    Létat bylo snem člověka snad odjakživa. Těžko pídit se dnes, kdy se tento sen objevil poprvé. Již v jedné antické legendě se vypráví o Ikarovi a jeho otci, kteří ze zajetí uprchnuli pomocí křídel z ptačích per slepených voskem. Létáním se zabýval i Leonardo da Vinci, renesanční umělec, vynálezce a všeuměl. Inspirací se stali lidem samozřejmě ptáci a jejich let. První nadšenci si proto zhotovovali křídla podobná ptačím a upevnovali si je na ruce. Skákali pak z vyšších budov, mávajíce křídly snažili se docílit letu. Ovšem dosáhli pouze pádu, jenž zpravidla končil tragédií.

    40.892
  • Balóny a vzducholodě

    Všeobecně vzato se pro vojenské účely nejvíce hodily upoutané balóny. Šlo o balón připevněný na laně k navijáku, umístěnému na zemi, a tudíž zůstával v určité výšce nad terénem na jednom místě. Užívaly se výhradně k úkolům průzkumného charakteru, popř. k řízení dělostřelecké palby. Problémem všech upoutaných balónů byly povětrnostní podmínky, neboť se jejich použití omezovalo jen na bezvětří nebo vítr o maximální rychlosti 7 m/s. Jakmile rychlost větru vzrostla nad tuto hranici, stal se pobyt v balónovém koši nemožným pro neustálé výkyvy a posádka se spíše častěji zvedala ze dna koše, než pozorovala nepřítele a jeho pohyb.

    25.826
  • Balóny a vzducholodě

    Balóny nenalezly své uplatnění jen v podobě vojenského prostředku, ale hojně se využívaly i v civilním životě.

    16.242
  • Balóny a vzducholodě

    První krůčky

    22.026
  • Balóny a vzducholodě

    Dopravní vzducholodě před I. světovou válkou

    20.878
  • Balóny a vzducholodě

    Vzducholodě v první světové válce (technický rozvoj)

    16.745
  • Balóny a vzducholodě

    Zeppeliny

    18.632
  • Balóny a vzducholodě

    Schütte-Lanz

    17.155
  • Balóny a vzducholodě

    Parseval a Gross-Basenach

    19.034
  • Balóny a vzducholodě

    Vzducholodě v první světové válce (technický rozvoj)

    23.494
  • Balóny a vzducholodě

    Vzducholodě v první světové válce (technický rozvoj)

    16.848
  • Balóny a vzducholodě

    Vzducholodě v první světové válce (technický rozvoj)

    17.462
  • Balóny a vzducholodě

    Vzducholodě v první světové válce (technický rozvoj)

    16.956
  • Balóny a vzducholodě

    Vzducholodě v první světové válce (technický rozvoj)

    15.798
  • Balóny a vzducholodě

    Vzducholodě v první světové válce (technický rozvoj)

    15.854
  • Balóny a vzducholodě

    Vzducholodě 1918-1945

    14.793
  • Balóny a vzducholodě

    Vzducholodě 1918-1945

    16.352
  • Balóny a vzducholodě

    Vzducholodě 1918-1945

    19.542
  • Balóny a vzducholodě

    Vzducholodě 1918-1945

    21.305
  • Balóny a vzducholodě

    Vzducholodě 1918-1945

    15.102
  • Balóny a vzducholodě

    Závěr

    18.561
  • Balóny a vzducholodě

    Poznámky

    14.031
  • Balóny a vzducholodě

    Tabulky

    15.388
  • Balóny a vzducholodě

    Tabulky

    11.713
  • Balóny a vzducholodě

    Tabulky

    10.855
  • Balóny a vzducholodě

    Tabulky

    11.375
  • Balóny a vzducholodě

    Tabulky

    12.281
  • Balóny a vzducholodě

    Tabulky

    10.799
  • Balóny a vzducholodě

    Tabulky

    10.486
  • Balóny a vzducholodě

    Tabulky

    10.516
  • Balóny a vzducholodě

    Tabulky

    11.412
  • Balóny a vzducholodě

    Létat bylo snem člověka snad odjakživa. Těžko pídit se dnes, kdy se tento sen objevil poprvé. Již v jedné antické legendě se vypráví o Ikarovi a jeho otci, kteří ze zajetí uprchnuli pomocí křídel z ptačích per slepených voskem. Létáním se zabýval i Leonardo da Vinci, renesanční umělec, vynálezce a všeuměl. Inspirací se stali lidem samozřejmě ptáci a jejich let. První nadšenci si proto zhotovovali křídla podobná ptačím a upevnovali si je na ruce. Skákali pak z vyšších budov, mávajíce křídly snažili se docílit letu. Ovšem dosáhli pouze pádu, jenž zpravidla končil tragédií.

    56.945
  • Bitva o Británii

    Bitva o Británii je první čistě leteckou bitvou v dějinách válek. Celý její průběh se odehrával pouze ve vzduchu, kde se také rozhodlo o výsledku. Tak jak je pojmenována dnes ji nazval Winston Churchill, který po té co byla poražena Francie prohlásil: „Bitva o Francii skončila. Očekávám, že začne bitva o Británii“. A historie mu dala za pravdu, opravdu necelý měsíc po podepsání příměří mezi Francií a Německem se na britském nebi utkala RAF a Luftwaffe.

    57.136
  • Bitva o Británii

    Luftwaffe

    V období od září 1939 do léta 1940 převálcovala německá válečná mašinérie velkou část Evropy a její blitzkrieg je možno zcela určitě považovat za účinný. Luftwaffe měla na těchto vítězstvích svůj nesporný podíl. Vždy však bojovala jako součást německých válečných jednotek. Stejně jako v Polsku i západním tažení stál před ní úkol získat převahu ve vzdušném prostoru, ale je velmi důležité si uvědomit, že se to dělo zároveň s postupem Wermachtu. Bitva o Británii měla být jiná. Luftwaffe musela nejdříve vybojovat vzdušnou převahu samostatně a pak teprve měl na řadu přijít Wermacht.

    18.788
  • Bitva o Británii

    V každé bitvě závisí výsledek nejen na dobrém vojenském vedení, ale také na technických možnostech zbraní. Právě v bitvě o Británii se ukázalo jak malé technické rozdíly mohou hrát velkou roly. Proto se nyní podívejme čím Luftwaffe v době bitvy disponovala.

    21.203
  • Bitva o Británii

    Úkolem RAF bylo odolat německému útoku a zároveň si ponechat dostatečnou sílu k obraně v případě invaze na britské ostrovy. Na její straně stála houževnatost, chuť bránit vlast nebo bojovat proti nenáviděné Luftwaffe a touha vytrvat až do vítězného konce. Bitva o Británii byla jednou z rozhodujících bitev II. sv. v. a v případě porážky Británii v tomto střetnutí je velmi pravděpodobné, že tvář Evropy by dnes vypadala zcela jinak. Mnozí z těch, co bojovali v této bitvě si to moc dobře uvědomovali. Dnes můžeme jen s obdivem a úctou hledět k mužů, kteří denně vykonali několik bojových vzletů a mnohdy i po sestřelení se ještě týž den vraceli ke svým jednotkám, aby znovu vzlétali k obloze bojovat proti nacistické hrozbě.

    18.996
  • Bitva o Británii

    Kromě již výše zmíněných Supermarine Spitfire Mk I a Hawker Hurricane Mk I použilo stíhací velitelství RAF k obraně ostrovů také Boulton Paul Defiant Mk I a Bristol Blenheim MkI upravený jako těžký (převážně noční) stíhač. Stroje Spitfire a Hurricane tvoři drtivou většinu všech stíhacích letadel, přičemž i mezi nimi měly Hurricany nadpoloviční převahu. Oba typy byly u britských letců oprávněně velmi oblíbené.

    14.442
  • Bitva o Británii

    Bitva začala 10. července a skončila 31. října 1940, přičemž její vrchol nastal 15. září. V různých pramenech se můžeme setkat s datací bitvy většinou od července do října 1940, ale někdy také od srpna do října nebo prosince 1940.

    17.630
  • Bitva o Británii

    Obsah

    Bitva o Británii je první čistě leteckou bitvou v dějinách válek. Celý její průběh se odehrával pouze ve vzduchu, kde se také rozhodlo o výsledku. Tak jak je pojmenována dnes ji nazval Winston Churchill, který po té co byla poražena Francie prohlásil: „Bitva o Francii skončila. Očekávám, že začne bitva o Británii“. A historie mu dala za pravdu, opravdu necelý měsíc po podepsání příměří mezi Francií a Německem se na britském nebi utkala RAF a Luftwaffe.

    22.830
  • Bitva o Británii

    Zlomovým bodem, který odděluje 1. fázi od druhé, je Adler Tag. Německé velení stanovilo tento den, jako den kdy má být sražena RAF na kolena a v dalších několika dnech zcela paralyzována. Optimismus převládající mezi německými špičkami byl způsoben zejména nedostatečnou informovaností o síle soupeře.

    17.789
  • Bitva o Británii

    Hned na první den je plánován mohutný útok. Už od rána bylo velmi dobré počasí slibující náročný den pro obě strany.

    14.617
  • Bitva o Británii

    Možná že některý z čtenářů uvažuje proč je potřeba mluvit ještě o nějaké čtvrté fázi, když už bylo na počátku října zcela jasné, že k invazi nedojde.

    13.413
  • Bitva o Británii

    V této bitvě se vítězem stala RAF, i přestože Luftwaffe měla znatelnou převahu. Vyjma několika náletu na vyloďovací jednotky a Berlín se Britové výhradně bránili a je nutno přiznat, že houževnatost pilotů, mechaniků a ostatního personálů nejen na letištích, ale obsluha radarů, pozemní pozorovatelé, je obdivuhodná.

    12.927

Medaile a vyznamenání

Řád redakce www.valka.cz se zlatou stužkou

Řád redakce www.valka.cz se stříbrnou stužkou

Řád redakce www.valka.cz


& bar (16)

Medaile Cti k titulu Hrdina serveru www.valka.cz

Hrdina serveru www.valka.cz

Zlatá hvězda www.valka.cz

Stříbrná hvězda www.valka.cz

Bronzová hvězda www.valka.cz


& bar (43)

Velký kříž čestné legie serveru www.valka.cz

Komander čestné legie serveru www.valka.cz

Důstojník čestné legie serveru www.valka.cz

Rytíř čestné legie serveru www.valka.cz

Čestná legie serveru www.valka.cz

Kriegsverdienstmedaille

War Medal 1939-45

HLEDÁME NOVÉ KOLEGY

Server valka.cz neustále hledá nové kolegy, kteří jsou ochotni pomoci s rozvojem a doplňováním obsahu, koordinací a kontrolou práce, moderováním příspěvků a další činností. Neváhejte a zapojte se do tvorby valka.cz v duchu hesla Čtenáři sobě :)

Přidejte se k nám!