Balóny a vzducholodě

Autor : 🕔20.01.2001 📕10.893

Hledáme nové kolegy

Server valka.cz neustále hledá nové kolegy, kteří jsou ochotni pomoci s rozvojem a doplňováním obsahu, koordinací a kontrolou práce, moderováním příspěvků a další činností. Neváhejte a zapojte se do tvorby valka.cz v duchu hesla Čtenáři sobě :)

Přidejte se k nám!

Seriál

  1. Balóny a vzducholodě
  2. Balóny a vzducholodě
  3. Balóny a vzducholodě
  4. Balóny a vzducholodě
  5. Balóny a vzducholodě
  6. Balóny a vzducholodě
  7. Balóny a vzducholodě
  8. Balóny a vzducholodě
  9. Balóny a vzducholodě
  10. Balóny a vzducholodě
  11. Balóny a vzducholodě
  12. Balóny a vzducholodě
  13. Balóny a vzducholodě
  14. Balóny a vzducholodě
  15. Balóny a vzducholodě
  16. Balóny a vzducholodě
  17. Balóny a vzducholodě
  18. Balóny a vzducholodě
  19. Balóny a vzducholodě
  20. Balóny a vzducholodě
  21. Balóny a vzducholodě
  22. Balóny a vzducholodě
  23. Balóny a vzducholodě
  24. Balóny a vzducholodě
  25. Balóny a vzducholodě
  26. Balóny a vzducholodě
  27. Balóny a vzducholodě
  28. Balóny a vzducholodě
  29. Balóny a vzducholodě
  30. Balóny a vzducholodě
  31. Balóny a vzducholodě
  32. Balóny a vzducholodě

Podobné články

Další články autora

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 55.755,- Kč
♡ Chci přispět

Vzducholodě 1918-1945

Krátce po skončení I. sv. války

I když bylo v jedenáct hodin 11. 11. 1918 uzavřeno příměří, ukončující válečné boje, neřešil tento akt mnoho otázek. Jednou z nich byl osud gigantické společnosti již zesnulého hraběte Zeppelina Luftschiffbau Zeppelin a zbylých výrobců vzducholodí. Nejrychleji využil dané situace, podobné vakuu, ředitel předválečného DELAGu dr. Hugo Eckener. Letecké podnikání mělo volný prostor a Eckener nemínil zaváhat ani chviličku. Obnovil leteckou společnost DELAG a navázal na předválečnou dopravu. Ke konci roku byla vydána objednávka na dopravní vzducholoď. Výrobní koncerny měly dostatek peněz z válečných objednávek, zásoby materiálu, vysoký lidský potenciál a mimo to měly jejich konstrukční kanceláře dostatek zkušeností z válečných konstrukcí.

Již po třech měsících konstruování a stavby vznikla L.Z.120 „Bodensee“, imatrikulovaná jako D.I. Po zalétaní ji DELAG převzal 20. srpna 1919. Oproti válečným konstrukcím byla menší, ovšem neméně propracovaná. Objemem 20 000 m3 se nejvíce přiblížila předválečné L.Z.17 „Sachsen“, ovšem byla kratší (120,8 m). O chod vzducholodě a 27 cestujících se staralo 17 členů posádky. Cestující nalezli své místo v zádi 24,3 m dlouhé gondoly, zavěšené těsně pod trupem stroje. V její přídi měl kabinu kapitán, letovod a kormidelník. Pohon obstarávaly tři motory Maybach Mb-IVa o výkonu 191 kW. Nejvyšší rychlost, kterou byla „Bodensee“ schopna dosáhnout, činila 127 km/h.

Její cesty měly směřovat zejména za hranice do Itálie, Švýcarska, Španělska a Švédska. Tyto plány však DELAGu nevyšly, a tak provozovala lety mezi Friedrichshafenem u Bodamského jezera a berlínským vzducholodním přístavem Staaken. V liché dny létala směr Berlín a v sudé zpět. Do 4. října se zastavovala v Mnichově. Při letu přes Mnichov trvala cesta průměrně sedm hodin, bez zastávky pak asi šest hodin. V období od 24. srpna, kdy lety započala, do 5. prosince 1919, kdy její provoz v této sezóně skončil, vykonala 103 letů v délce trvání 531 hodin, při nichž přepravila 2 253 cestujících a 5 000 kg pošty, a to vše bez závažnější poruchy či nehody, vždy plně vytížená. Jednou si dokonce zaletěla i do Stockholmu. V zimní přestávce prošla opravami a prodloužením o 10 m. Objem se zvýšil na 22 500 m3, zatímco počet cestujících se pro větší pohodlí snížil na 24.

Ke konci roku byla ještě dokončena její o něco dokonalejší sesterská vzducholoď L.Z.121 „Nordstern“, určená pro lety do švédského hlavního města. Zalétána však byla už pod spojeneckým dohledem 8. června 1921. Osud obou vzducholodí po podepsání mírové smlouvy ve Versailles je zmíněn výše.

Podmínky této smlouvy byly pro Německo velmi tvrdé. Mimo jiné znamenaly absolutní odzbrojení (to je pochopitelné), ale také zákaz výroby letadel, vzducholodí a dokonce i provozování letecké dopravy. I přes tyto zákazy pracovala Luftschiffbau Zeppelin dále. V roce 1921 zde vznikl projekt vzducholodě pro transatlantické lety mezi Španělskem a Argentinou. Tento obr měl mít objem 135 000 m3, devět motorů a plánovala se kapacita až 40 cestujících. Nikdy se však neuskutečnil a zůstal tak pouze na rýsovacích prknech.

Seriál

  1. Balóny a vzducholodě
  2. Balóny a vzducholodě
  3. Balóny a vzducholodě
  4. Balóny a vzducholodě
  5. Balóny a vzducholodě
  6. Balóny a vzducholodě
  7. Balóny a vzducholodě
  8. Balóny a vzducholodě
  9. Balóny a vzducholodě
  10. Balóny a vzducholodě
  11. Balóny a vzducholodě
  12. Balóny a vzducholodě
  13. Balóny a vzducholodě
  14. Balóny a vzducholodě
  15. Balóny a vzducholodě
  16. Balóny a vzducholodě
  17. Balóny a vzducholodě
  18. Balóny a vzducholodě
  19. Balóny a vzducholodě
  20. Balóny a vzducholodě
  21. Balóny a vzducholodě
  22. Balóny a vzducholodě
  23. Balóny a vzducholodě
  24. Balóny a vzducholodě
  25. Balóny a vzducholodě
  26. Balóny a vzducholodě
  27. Balóny a vzducholodě
  28. Balóny a vzducholodě
  29. Balóny a vzducholodě
  30. Balóny a vzducholodě
  31. Balóny a vzducholodě
  32. Balóny a vzducholodě

Podobné články

Další články autora

Autor : 🕔20.01.2001 📕10.893

Komentáře Disqus

Komentáře Facebook

Sociální sítě

Reklama

Poslední komentáře

  • Anton Bero pozoruhodná zbierka klamstiev a právd

    Stalinův projev na zasedání Sovětu 6. listopadu 1941 · 1 week ago

  • RaS To formální odstoupení vládce z funkce ve prospěch syna bylo obvyklé bezpečnostní opatření, které mělo zabránit bezvládí v případě smrti jednoho z nich. Každý nepřítel věděl, že když zabije jednoho, ten druhý se pomstí. Tokugawové to dělali stejně.

    Daimjó Udžijasu Hódžó · 1 week ago

  • adrian grunert Prečítal som si na dúšok všetkých 10 pokračovaní.Môžem autorovi vysloviť len poďakovanie a uznanie.

    Nad Tatrou sa blýska - (10) · 2 weeks ago

  • RaS 1) V roce 1241 nešlo o vpád Tatarů ale Mongolů. To je častá chyba. Tataři v té době sloužili uherskému králi. 2) Mogolové po bitvě u Lehnice neprošli ze Slezska do Uher přes Kladsko, ale přes Moravu. Pak se spojili s Bátúem a zúčastnili se bitvy u...

    Tatarský vpád do Uhorska 1241 · 2 weeks ago

  • Letusak Tak Francouzi take meli pomerne presnou predstavu, ale vojska Wehrmachtu se jim zastavit nepodarilo. Cemu bychom si pomohli? Predstava, ze bychom meli nejaky "lepsi kredit" v ocich okupantu je mylna, staci se podivat na Polsko. Bojovalo, ale...

    Benešova Sofiina volba · 1 month ago

  • Ivo Bukovsky Ve skutečnosti měli čs generálové poměrně přesnou představu o síle wehrmacht a doporučovali přijmout boj. Beneš se už tím že jednal o odstoupení pohraničí podle godesberských požadavků dopustil vlastizrady - podle tehdejší ústavy. Bohužel...

    Benešova Sofiina volba · 1 month ago

  • Letusak A on tehdy nekdo vedel, jake budou nebojove ztraty ceskych obcanu, kdyz zadna valka nebyla (a nebyl vcelku duvod se domnivat, ze Hitler pristoupi k vyhlazeni slovanskych narodu s takovym gustem)? A ona kvalitativni prevaha v technice neznamena...

    Benešova Sofiina volba · 1 month ago

  • Ivo Bukovsky Skutečnost že nebojové ztráty na lidech, českosvenských občanů, byly vyšší než předpokládané ztráty bojové, nehledě na sekundární efekt zavlečení sovětského vlivu do střední Evropy a katastrofální vliv na společenské a majetkové poměry se stále...

    Benešova Sofiina volba · 1 month ago

  • Radek Novák Pohádky kremelské babičky nebo tlachy ze Západu?Já nejsem žádný bolševik ani příznivec Ruska ale cizí území si přisvojovaly všechny státy.Jen jsem poukazoval na možné okolnosti,pravda,že v detailech se nevyznám.Na finské hranici se opírám o...

    Besarábie 1940-1941 · 1 month ago

  • CzechMirco Lháři. Žádný "důsledek doby" přisvojení si cizího území nelegitimizuje a už vůbec ne to, co na svém území dotyčná strana dělala. Moldavané rozhodně Rusy v roce 1940 jako osvoboditele nevítali, protože národnostní a náboženský útlak z dob carského...

    Besarábie 1940-1941 · 1 month ago