Balóny a vzducholodě

Autor : 🕔20.01.2001 📕10.113

Seriál

  1. Balóny a vzducholodě
  2. Balóny a vzducholodě
  3. Balóny a vzducholodě
  4. Balóny a vzducholodě
  5. Balóny a vzducholodě
  6. Balóny a vzducholodě
  7. Balóny a vzducholodě
  8. Balóny a vzducholodě
  9. Balóny a vzducholodě
  10. Balóny a vzducholodě
  11. Balóny a vzducholodě
  12. Balóny a vzducholodě
  13. Balóny a vzducholodě
  14. Balóny a vzducholodě
  15. Balóny a vzducholodě
  16. Balóny a vzducholodě
  17. Balóny a vzducholodě
  18. Balóny a vzducholodě
  19. Balóny a vzducholodě
  20. Balóny a vzducholodě
  21. Balóny a vzducholodě
  22. Balóny a vzducholodě
  23. Balóny a vzducholodě
  24. Balóny a vzducholodě
  25. Balóny a vzducholodě
  26. Balóny a vzducholodě
  27. Balóny a vzducholodě
  28. Balóny a vzducholodě
  29. Balóny a vzducholodě
  30. Balóny a vzducholodě
  31. Balóny a vzducholodě
  32. Balóny a vzducholodě

Podobné články

Další články autora

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 55.755,- Kč
♡ Chci přispět

Vzducholodě 1918-1945

Krátce po skončení I. sv. války

I když bylo v jedenáct hodin 11. 11. 1918 uzavřeno příměří, ukončující válečné boje, neřešil tento akt mnoho otázek. Jednou z nich byl osud gigantické společnosti již zesnulého hraběte Zeppelina Luftschiffbau Zeppelin a zbylých výrobců vzducholodí. Nejrychleji využil dané situace, podobné vakuu, ředitel předválečného DELAGu dr. Hugo Eckener. Letecké podnikání mělo volný prostor a Eckener nemínil zaváhat ani chviličku. Obnovil leteckou společnost DELAG a navázal na předválečnou dopravu. Ke konci roku byla vydána objednávka na dopravní vzducholoď. Výrobní koncerny měly dostatek peněz z válečných objednávek, zásoby materiálu, vysoký lidský potenciál a mimo to měly jejich konstrukční kanceláře dostatek zkušeností z válečných konstrukcí.

Již po třech měsících konstruování a stavby vznikla L.Z.120 „Bodensee“, imatrikulovaná jako D.I. Po zalétaní ji DELAG převzal 20. srpna 1919. Oproti válečným konstrukcím byla menší, ovšem neméně propracovaná. Objemem 20 000 m3 se nejvíce přiblížila předválečné L.Z.17 „Sachsen“, ovšem byla kratší (120,8 m). O chod vzducholodě a 27 cestujících se staralo 17 členů posádky. Cestující nalezli své místo v zádi 24,3 m dlouhé gondoly, zavěšené těsně pod trupem stroje. V její přídi měl kabinu kapitán, letovod a kormidelník. Pohon obstarávaly tři motory Maybach Mb-IVa o výkonu 191 kW. Nejvyšší rychlost, kterou byla „Bodensee“ schopna dosáhnout, činila 127 km/h.

Její cesty měly směřovat zejména za hranice do Itálie, Švýcarska, Španělska a Švédska. Tyto plány však DELAGu nevyšly, a tak provozovala lety mezi Friedrichshafenem u Bodamského jezera a berlínským vzducholodním přístavem Staaken. V liché dny létala směr Berlín a v sudé zpět. Do 4. října se zastavovala v Mnichově. Při letu přes Mnichov trvala cesta průměrně sedm hodin, bez zastávky pak asi šest hodin. V období od 24. srpna, kdy lety započala, do 5. prosince 1919, kdy její provoz v této sezóně skončil, vykonala 103 letů v délce trvání 531 hodin, při nichž přepravila 2 253 cestujících a 5 000 kg pošty, a to vše bez závažnější poruchy či nehody, vždy plně vytížená. Jednou si dokonce zaletěla i do Stockholmu. V zimní přestávce prošla opravami a prodloužením o 10 m. Objem se zvýšil na 22 500 m3, zatímco počet cestujících se pro větší pohodlí snížil na 24.

Ke konci roku byla ještě dokončena její o něco dokonalejší sesterská vzducholoď L.Z.121 „Nordstern“, určená pro lety do švédského hlavního města. Zalétána však byla už pod spojeneckým dohledem 8. června 1921. Osud obou vzducholodí po podepsání mírové smlouvy ve Versailles je zmíněn výše.

Podmínky této smlouvy byly pro Německo velmi tvrdé. Mimo jiné znamenaly absolutní odzbrojení (to je pochopitelné), ale také zákaz výroby letadel, vzducholodí a dokonce i provozování letecké dopravy. I přes tyto zákazy pracovala Luftschiffbau Zeppelin dále. V roce 1921 zde vznikl projekt vzducholodě pro transatlantické lety mezi Španělskem a Argentinou. Tento obr měl mít objem 135 000 m3, devět motorů a plánovala se kapacita až 40 cestujících. Nikdy se však neuskutečnil a zůstal tak pouze na rýsovacích prknech.

Seriál

  1. Balóny a vzducholodě
  2. Balóny a vzducholodě
  3. Balóny a vzducholodě
  4. Balóny a vzducholodě
  5. Balóny a vzducholodě
  6. Balóny a vzducholodě
  7. Balóny a vzducholodě
  8. Balóny a vzducholodě
  9. Balóny a vzducholodě
  10. Balóny a vzducholodě
  11. Balóny a vzducholodě
  12. Balóny a vzducholodě
  13. Balóny a vzducholodě
  14. Balóny a vzducholodě
  15. Balóny a vzducholodě
  16. Balóny a vzducholodě
  17. Balóny a vzducholodě
  18. Balóny a vzducholodě
  19. Balóny a vzducholodě
  20. Balóny a vzducholodě
  21. Balóny a vzducholodě
  22. Balóny a vzducholodě
  23. Balóny a vzducholodě
  24. Balóny a vzducholodě
  25. Balóny a vzducholodě
  26. Balóny a vzducholodě
  27. Balóny a vzducholodě
  28. Balóny a vzducholodě
  29. Balóny a vzducholodě
  30. Balóny a vzducholodě
  31. Balóny a vzducholodě
  32. Balóny a vzducholodě

Podobné články

Další články autora

Autor : 🕔20.01.2001 📕10.113

Komentáře Disqus

Komentáře Facebook

Sociální sítě

Poslední komentáře

  • Štefan Sotak Zaujímavé je, že keď sa hovorí o špiónoch Západu, tak sa o nich píše ako o hrdinoch. A keď sa hovorí o špiónoch Západu, tak sú to zradcovia (Jidášske dolary a podobné frázy).

    Co pudí špiony · 4 days ago

  • Tomáš Koty Kotačka Jenže pak to dopadá tak, že lidi řvou jak byla F-15 skvělý letadlo... a už se nikdo nezmiňuje, že prakticky žádný z těch sestřelů nebyl jen za účasti F-15tek - a že vlastně šlo o kooperaci několika různých strojů.

    F-15A Baz versus MiG-25 - Past jako z učebnice · 2 weeks ago

  • Radek Novák Pěkně popsáno,akorát mi tam chybí ta bitva v Itálii :-) Docela pozdní koment,ale nikdo to tu ještě nepochválil :D

    Vojenská organizace Slovanů v časně slovanském období · 2 weeks ago

  • 3,14ranha Budiž, slovo svobodné jsem měl napsat s uvozovkami... přesto to jsou volby a o překvapení(z pohledu globálních elit) není nouze (Brexit, D. Trump , polská vláda... ), nic podobného tady za bolševika nebylo ani náhodou ! A když už to umírnění...

    Bratři Mašínové - fakta · 2 weeks ago

  • Miloš Fabián Článek je dobrý, ale chtělo by to si jej po sobě přečíst a zapracovat na elementární gramatice. Takhle je ostuda publikovat jej na tomhle portálu.

    Regia Aeronautica v severní Africe · 2 weeks ago

  • Radek Novák Tak to máte velmi naivní představu o světě :-) Volby svobodné nejsou,jsou zmanipulované a nahrávají velkým stranám,už jen systémem.NATO po nás nechce žádnou gentlemanskou pomoc,manipuluje s myšlením lidí skrz média a vojákům nabízí různé mise...

    Bratři Mašínové - fakta · 2 weeks ago

  • Wally Dobrý den,

    Mě by zajímalo kde a jak se mužů přihlásit do kurzu?

    Předem děkuji.

    el_capitan@centrum.cz

    Nudíte se? Jeďte na výcvik SOG Defence!  · 2 weeks ago

  • ABC Pravda. Jenže i kdyby Německo nezaútočilo na Polsko a byl pořád mír, tak by si nás stejně ponechali jako Protetorát a situace z doby březen až srpen 1939 by trvala ještě hodně let a bez války by Mnichov nebyl oduznán. V tom případě by přežití...

    Benešova Sofiina volba · 2 weeks ago

  • Letusak Na druhou stranu se ani nevedelo, ze Hitler chysta nacistickou svetovladu, vyhlazovaci tabory a vystehovani/vyhlazeni nenemecke populace Evropy. Takhle s odstupem vice jak sedmdesati let s tim vsim, co vime, se to samozrejme posuzuje mnohem snaze.

    Benešova Sofiina volba · 2 weeks ago

  • ABC Kdyby Nacisté vyhráli, mohli by si s českým národem dělat, co by chtěli, klidně čtvrtinu povraždit, čtvrtinu poněmčit a zbytek odvézt do Ruska na otrockou práci. A Čecha by už víc nebylo v české zemi! Beneš několikrát hazardoval s osudem...

    Benešova Sofiina volba · 3 weeks ago