Balóny a vzducholodě

Autor : 🕔01.01.2002 📕11.411

Seriál

  1. Balóny a vzducholodě
  2. Balóny a vzducholodě
  3. Balóny a vzducholodě
  4. Balóny a vzducholodě
  5. Balóny a vzducholodě
  6. Balóny a vzducholodě
  7. Balóny a vzducholodě
  8. Balóny a vzducholodě
  9. Balóny a vzducholodě
  10. Balóny a vzducholodě
  11. Balóny a vzducholodě
  12. Balóny a vzducholodě
  13. Balóny a vzducholodě
  14. Balóny a vzducholodě
  15. Balóny a vzducholodě
  16. Balóny a vzducholodě
  17. Balóny a vzducholodě
  18. Balóny a vzducholodě
  19. Balóny a vzducholodě
  20. Balóny a vzducholodě
  21. Balóny a vzducholodě
  22. Balóny a vzducholodě
  23. Balóny a vzducholodě
  24. Balóny a vzducholodě
  25. Balóny a vzducholodě
  26. Balóny a vzducholodě
  27. Balóny a vzducholodě
  28. Balóny a vzducholodě
  29. Balóny a vzducholodě
  30. Balóny a vzducholodě
  31. Balóny a vzducholodě
  32. Balóny a vzducholodě

Podobné články

Další články autora

Schütte-Lanz

Přestože hrabě Zeppelin stále více stárl (v roce 1910 mu bylo 72 let), dokázal si stále ve společnosti prosadit své konstrukční návrhy, které - přiznejme si to - nebyly příliš vědecky řešené. To se však začalo měnit po roku 1909, kdy Zeppelinovi vyrostla vážná konkurence v podobě společnosti Schütte-Lanz Luftschiftbau se sídlem v Mannheimu-Rheinau. V jejím čele stál profesor teoretické stavby lodí na technice v Gdansku dr. Johann Schütte, který vypracoval své pojetí tuhé vzducholodě. Pojetí bylo bráno více z vědeckého hlediska, s dobře propracovanou aerodynamikou. Druhým mužem společnosti byl mannheimský velkoprůmyslník dr. Karl Lanz. Základním technickým rozdílem bylo použití lepených nosníků z překližkových stojin a dřevěných pasnic jako stavebního prvku. Vojenské označení strojů této společnosti bylo pro armádu i námořnictvo společné. Jednalo se o velká písmena SL, tečku a pořadové číslo. řada čísel se orientovala podle pořadí ve výrobě. SL.1, kterou zalétali 17. října 1911, se vyznačovala jemnými tvary a velmi jednoduchými ocasními plochami. Pohon obstarávaly dva motory Mercedes-Benz po 280 k.

Další následovala SL.2, zalétaná 28. února 1914. Měla objem 25 000 m3 (později upraveno na 27 400 m3), samozřejmě si udržela dobrou aerodynamickou formu, dřevěnou konstrukci, jednoduché ocasní plochy a celkově moderní řešení určitých technických prvků. O tom vypovídají i výkony vzdušného korábu 88 km/h a nosnost 8 tun. Měla čtyři motory Mercedes po 180 k. Vzducholoď převzala armáda. Firma Schütte-Lanz pokračovala ve výrobě i během války a její stroje dosahovaly dobrých výkonů, avšak nikdy nedosáhly úrovně zeppelinů, které si udržely s přehledem své výsadní postavení. Společnost byla totiž důležitá jako jakýsi korekční prostředek Zeppelinových konstrukcí.

Do konce války jich stihli postavit celkem 22. Jejich vývoj šel ruku v ruce s vývojem zeppelinů. Vzducholodě stavěné během války (SL.3 - SL.22) měly podobné výkony jako zeppeliny a postupem času začaly mírně zaostávat. To se zejména projevilo ke konci roku 1917 a v roce následujícím. Zajímavostí však zůstává, že všechny Schütte-Lanz stavěné ve válce měly objem větší než 30 000 m3,  a poslední tři dokonce více než 50 000 m3. Rychlost nikdy nepřesáhla hranici 100 km/h a délka hranici 200 m.

Seriál

  1. Balóny a vzducholodě
  2. Balóny a vzducholodě
  3. Balóny a vzducholodě
  4. Balóny a vzducholodě
  5. Balóny a vzducholodě
  6. Balóny a vzducholodě
  7. Balóny a vzducholodě
  8. Balóny a vzducholodě
  9. Balóny a vzducholodě
  10. Balóny a vzducholodě
  11. Balóny a vzducholodě
  12. Balóny a vzducholodě
  13. Balóny a vzducholodě
  14. Balóny a vzducholodě
  15. Balóny a vzducholodě
  16. Balóny a vzducholodě
  17. Balóny a vzducholodě
  18. Balóny a vzducholodě
  19. Balóny a vzducholodě
  20. Balóny a vzducholodě
  21. Balóny a vzducholodě
  22. Balóny a vzducholodě
  23. Balóny a vzducholodě
  24. Balóny a vzducholodě
  25. Balóny a vzducholodě
  26. Balóny a vzducholodě
  27. Balóny a vzducholodě
  28. Balóny a vzducholodě
  29. Balóny a vzducholodě
  30. Balóny a vzducholodě
  31. Balóny a vzducholodě
  32. Balóny a vzducholodě

Podobné články

Další články autora

Autor : 🕔01.01.2002 📕11.411

Komentáře Disqus

Komentáře Facebook

Sociální sítě

Reklama

Poslední komentáře

  • Kohy

    Ano spoustu příslušníků policie jen dělalo svojí práci nehledě na ideologii ale spoustu znich bohužel viděli na ideologii i své obohacení a nezdráhali se mučit nevinné popřípadě je střílet mlátit atd . v této situaci je to těžké říct kdo a nebo...

    Bratři Mašínové - fakta · 6 days ago

  • RaS

    Doporučuji knihu pana Karla Pacnera Atomoví špioni. Je tam velmi podrobně a fundovaně popsáno, jak se ten který stát dobral své jaderné bomby a jak se tomu světové společenství snažilo (neúspěšně) zabránit.

    Operace Opera – předehra · 1 week ago

  • CZjak

    radiostanice byly však nee v takovém počtu jakým si žádalprolém byl v tom, že v roce 1941 měli pouze velitelské však od Prosince při protiofenzívě měl výhradně každý v 1942 byly již z 82% kvůli i dodávkám spojenců zjisti si informace pro příště a...

    Obranná válka SSSR??? díl 3. · 1 week ago

  • jikjik

    Pokud je mi známo, maršál G.I. Kulik byl náčelníkem správy DRRA dělostřelectva, ne tanků.

    Americké kořeny sovětského tanku T-34 · 2 weeks ago

  • volado1

    Sprosti vrahovia,nic ine

    Bratři Mašínové - fakta · 2 weeks ago

  • jikjik

    25. ledna 1935 ... V zemi zuřil hlad organizovaný soudruhem Stalinem a jinými soudruhy. - a tím jsem skončil. Dál to nemá cenu číst. 1) Hladomor byl v roce 1933. 2) Stalin se jako jeden z mála staral ten hlad zlikvidovat. 3) Většina zemřelých na...

    Výcvik sovětských letců pro 2. světovou válku · 2 weeks ago

  • jikjik

    Ano, autor má naprostou pravdu. Sovětská armáda převyšovala německou početně i kvalitou výzbroje. Například tank T34 byl tak dobře pancéřován, že velitel neviděl ven a ani neměl radiostanici. podobně ta skvělá letadla, která sice dosahovala...

    Obranná válka SSSR??? díl 3. · 2 weeks ago

  • R

    Dobrý den, nevím zda to již někomu dnes pomůže, ale připojím svůj názor. Igor byl veselý a hodný kluk. Osudnou se mu stala láska k jeho psímu kamarádovi, který byl vystrašený pod buňkou a Igor se pro něj vracel z již nastartovaného OT-64. Provádět...

    Úmrtia vojakov OS SR v zahraničných operáciách · 1 month ago

  • seky

    Článek ucházející, ale je tu jeden obrovský, vemi podstatný nesmysl. Motor V2 rozhodně nevychází z Liberty ani omylem. Nemá ani podobnou koncepci a ani podobný design dílů. Jsou to dva naprosto odlišné motory v každém směru. Ve zkratce:...

    Americké kořeny sovětského tanku T-34 · 1 month ago

  • Patrik Novák

    Velice poučné čtení. Děkuji

    Českoslovenští letci v polské kampani 1939  · 1 month ago