Balóny a vzducholodě

Autor : 🕔01.01.2002 📕18.388
Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč
♡ Chci přispět

Parseval a Gross-Basenach

Vyjma výše dvou jmenovaných výrobců musíme ještě zmínit další dva menší. Jedná se o Gross-Basenach, sídlící v Tegelu, a o podnik vyrábějící neztužené konstrukce Parseval Luftfahrzeug Gesellschaft Bitterfeld, sídlící v Berlíně. První z nich vyrobil celkem čtyři stroje M.I až M.IV (M - Militärluftschiff). Šlo o poloztužené konstrukce pojmenované podle majora Grosse, velitele 1. praporu vzducholodí německé armádní vzduchoplavby, a podle Nikolause Basenacha, technického ředitele vzducholodních doků, jež je navrhoval. Jejich význam je však naprosto mizivý. První tři byly ztraceny zpočátku jejich kariéry, déle vydržela pouze M.IV se 170 průzkumnými lety a prý i s jedním úspěšným útokem na ponorku v září 1915. Význam druhého výrobce je o trochu větší, ovšem také nijak zvláštní ve smyslu nasazení Parsevalů vedle zeppelinů. Jednalo se o jediného výrobce neztužených vzducholodí v Německu. Neztužené vzducholodě Parseval (podle majora von Parsevala - viz kapitola o balónech) byly známy již před I. sv. válkou. Armáda i námořnictvo je nasazovalo pouze do druhořadých úkolů. Vrcholem jejího snažení je největší neztužená vzducholoď na světě Parseval PL.27 z roku 1917, s objemem 31 150 m3. Od roku 1906 do konce války vzniklo na 27 Parsevalů. Některé z nich sloužily i v zahraničí a paradoxně jedna i u britského námořnictva.

Seriál

Podobné články

Další články autora

Autor : 🕔01.01.2002 📕18.388