Main Menu
User Menu

Mikojan-Gurevič MiG-29UB (9-51) [kód NATO: Fulcrum-B]

Mikoyan-Gurevich MiG-29UB (9-51) / Микоян-Гуревич МиГ-29УБ (9-51)

     
Název:
Name:
Mikojan-Gurevič MiG-29UB (9-51)
Originální název:
Original Name:
Микоян-Гуревич МиГ-29УБ (9-51)
Kategorie:
Category:
cvičný letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1985-DD.MM.1994 Gorkovské letecké výrobní sdružení Ordžonikidzeho, Gorkij /
DD.MM.1994-DD.MM.2003 OAO Nižněgorodský letecký závod Sokol, Nižnij Novgorod
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1985-DD.MM.2003 ?
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
243? (197 do 1991), dodávky nových letounů / 243? (197 until 1991), deliveries of new aircraft:
- 2 (Bangladéš / Bangladesh)
- 4 (Bulharsko / Bulgaria)
- 2 (Československo / Czechoslovakia)
- 8 (Indie / India)
- 6 (Irák / Iraq)
- 4+ (Írán / Iran)
- 3 (Jemen / Yemen)
- 2 (Jugoslávie / Yugoslavia)
- 6 (KLDR / PDRK)
- min. 2 (Kuba / Cuba)
- 6 (Maďarsko / Hungary)
- 2 (Malajsie / Malaysia)
- 4 (Myanmar / Myanmar)
- 4 (NDR / GDR)
- 3 (Polsko / Poland)
- 4 (Rumunsko)
- 2 (Slovensko / Slovakia)
- 2+ (Sýrie / Syria)
- 12 (Súdán / Sudan)
První vzlet:
Maiden Flight:
29.04.1981 první let prototypu s číslem 951 (trupové číslo 51)
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
10800 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
14600 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
18200 kg
Rozpětí:
Wingspan:
11,36 m
Délka:
Length:
17,42 m
Výška:
Height:
4,73 m
Plocha křídla:
Wing Area:
31,80 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
dvouproudový
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Klimov RD-33
- maximální tah bez přídavného spalování: 49,43 kN
- maximální tah s přídavným spalováním: 81,79 kN
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
2230 km/h v 11000 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
330 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
17500 m
Dolet:
Range:
14101) km
Maximální dolet:
Maximum Range:
20002) km
Výzbroj:
Armament:
kanón GŠ-301 se zásobou 150 nábojů

maximální hmotnost výzbroje 2200 kg na 6 (7) závěsnících

6x R-60M / R-60MK
6x R-73 / R-73E

4x B-8M1
4x S-24

6x FAB-250
6x FAB-500
4x KMGU
4x ZB-500

1x PTB-1500
Uživatelské státy:
User States:











3)
4)











5)







6)
Poznámka:
Note:
1) palivo ve vnitřních nádržích
2) s jednou přídavnou nádrží
3) stroje rozděleny mezi Českou a Slovenskou republiku.
4) jediný kus vyměněn společně s ostatními MiG-29 za polské W-3A Sokol
5) Po modernizaci označovány jako MiG-29GT; předány Polsku
6) pouze pro zkušební a výcvikové účely

kódové označení NATO: Fulcrum-B
Zdroje:
Sources:
Jakubovič, N.: MiG-29 - Istrebitěl "nevidimok", Jauza, EKSMO, 2010
Gordon, Y.: Mikoyan MiG-29: Famous Russian Aircraft, Ian Allan Publishing, 2010
http://www.airwar.ru/enc/fighter/mig29ub.html
ruslet.webnode.cz
http://migavia.ru/eng/military_e/MiG_29_UB_e.htm
http://en.wikipedia.org/wiki/Mikoyan_MiG-29
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-29UB-9-51-kod-NATO-Fulcrum-B-t23925#365457Verze : 0
MOD
MiG-29UB (izdělije 9-51)


Dvoumístná cvičně bojová verze základní varianty MiG-29 (9-12). Deficitem bylo ochuzení o radar (letoun tudíž nemohl používat radarem naváděné střely). Optický systém OEPrNK-29UB umožňoval cvičit piloty, včetně použití IČ naváděných střel a také útočit na pozemní cíle pomocí pum a neřízených raket. Prototyp této verze, číslo 951, vzletěl 29. dubna 1981. Státní zkoušky započaly v listopadu 1983 a o dva roky později (1985) začala výroba v továrně Sokol v městě Nižnij Novgorod. Továrna Sokol vyráběla letouny jak pro domácí letectvo, tak pro export. Právě továrna Sokol má na starosti výrobu dvoumístných verzí MiG-29.


Dvoumístné MiG-29UB byly obvykle dodány v menším počtu k objednaným strojům 9-12 nebo 9-12A a 9-12B.


Do Východního Německa byly dodány 4 MiG-29UB (k 20-ti kusům MiG-29A) na konci 80. let 20. století. Původně operovaly z Preschenu (u stíhacího pluku JG 3), později z Laage (u stíhací eskadry JG 73). Z německého letectva byly MiG-29 vyřazeny v roce 2004, později bylo 22 kusů zbylých strojů obou variant předáno polskému letectvu.


Pramen:
AFM January 2007, příloha MiG-29, Andrey Fomin
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-29UB-9-51-kod-NATO-Fulcrum-B-t23925#208136Verze : 2
MOD
Stroj kazachstánského letectva, 600. letecká základna, Žetygen, květen 2005.


Mikoyan MiG-29UB Side view by Basil Zolotov
Mikojan-Gurevič MiG-29UB (9-51) [kód NATO: Fulcrum-B] - Source : http://basilzolotov.com

Source : http://basilzolotov.com
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-29UB-9-51-kod-NATO-Fulcrum-B-t23925#366013Verze : 2
MOD
Slovenský MiG-29UB taktického čísla 5304.
Mikojan-Gurevič MiG-29UB (9-51) [kód NATO: Fulcrum-B] - SIAD 2004

SIAD 2004
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-29UB-9-51-kod-NATO-Fulcrum-B-t23925#57563Verze : 0
MiG-29UB (5304) slovenského letectva.
Mikojan-Gurevič MiG-29UB (9-51) [kód NATO: Fulcrum-B] -


URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-29UB-9-51-kod-NATO-Fulcrum-B-t23925#104546Verze : 0
MOD
MiG-29UB (4401) s ministrom obrany SR Jurajom Liskom v kokpite.


Zdroj: www.aero.sk

Mikojan-Gurevič MiG-29UB (9-51) [kód NATO: Fulcrum-B] -


Mikojan-Gurevič MiG-29UB (9-51) [kód NATO: Fulcrum-B] -


Mikojan-Gurevič MiG-29UB (9-51) [kód NATO: Fulcrum-B] -


URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-29UB-9-51-kod-NATO-Fulcrum-B-t23925#112264Verze : 1
MiG-29UB 4123 (ex-německý 29+25) z 41. taktické stíhací letky (41 eskadra lotnictwa taktycznego) polského letectva z 22. základny letectva (22 Baza Lotnicza) v Malborku.
4.6.2010 přílet na AP 2010, Pardubice letiště
Zdroj:
http://www.mars.slupsk.pl/fort/mig/mig-29-pl.htm
http://www.41elt.pl/
Mikojan-Gurevič MiG-29UB (9-51) [kód NATO: Fulcrum-B] - vlastní foto

vlastní foto
Mikojan-Gurevič MiG-29UB (9-51) [kód NATO: Fulcrum-B] - vlastní foto

vlastní foto
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-29UB-9-51-kod-NATO-Fulcrum-B-t23925#361500Verze : 0
MOD
MiG-29UB 4110 (ex-německý 29+22) z 41. letky stíhacího letectva (41 eskadra lotnictwa taktycznego) polského letectva z 22. základny letectva (22 Baza Lotnicza) v Malborku (od 1.1.2011 sloučeny v jeden útvar 22. základna taktického letectva/22 Baza Lotnictwa Taktycznego)
Mikojan-Gurevič MiG-29UB (9-51) [kód NATO: Fulcrum-B] - autor: Mariusz Kalinowski

autor: Mariusz Kalinowski
Mikojan-Gurevič MiG-29UB (9-51) [kód NATO: Fulcrum-B] - autor: Mariusz Kalinowski

autor: Mariusz Kalinowski
Mikojan-Gurevič MiG-29UB (9-51) [kód NATO: Fulcrum-B] - autor: Mariusz Kalinowski

autor: Mariusz Kalinowski
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-29UB-9-51-kod-NATO-Fulcrum-B-t23925#386278Verze : 0
MOD
Německé stroje MiG-29UB byly upraveny firmou MiG Aircraft Product Support GmbH (společná firma MiG Moscow Aviation Production Association a DaimlerChrysler Aerospacena) na standardy NATO a jsou proto také označovány jako MiG-29GT (obdobně stroje MiG-29 jsou označovány jako MiG-29G).
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-29UB-9-51-kod-NATO-Fulcrum-B-t23925#386279Verze : 0
MOD
MiG-29UB (ERAF 501) eritrejského letectva.


zdroj:
www.reddit.com

Mikojan-Gurevič MiG-29UB (9-51) [kód NATO: Fulcrum-B] -


URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-29UB-9-51-kod-NATO-Fulcrum-B-t23925#546021Verze : 3
MOD