Mikojan-Gurevič MiG-29UB (9-51) [kód NATO: Fulcrum-B]
Mikoyan-Gurevich MiG-29UB (9-51) / Микоян-Гуревич МиГ-29УБ (9-51)
Název: Name: | Mikojan-Gurevič MiG-29UB (9-51) | |
Originální název: Original Name: | Микоян-Гуревич МиГ-29УБ (9-51) | |
Kategorie: Category: | cvičný letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1985-DD.MM.1994 Gorkovské letecké výrobní sdružení Ordžonikidzeho, Gorkij / DD.MM.1994-DD.MM.2003 OAO Nižněgorodský letecký závod Sokol, Nižnij Novgorod | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1985-DD.MM.2003 ? | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 243? (197 do 1991), dodávky nových letounů / 243? (197 until 1991), deliveries of new aircraft: - 2 (Bangladéš / Bangladesh) - 4 (Bulharsko / Bulgaria) - 2 (Československo / Czechoslovakia) - 8 (Indie / India) - 6 (Irák / Iraq) - 4+ (Írán / Iran) - 3 (Jemen / Yemen) - 2 (Jugoslávie / Yugoslavia) - 6 (KLDR / PDRK) - min. 2 (Kuba / Cuba) - 6 (Maďarsko / Hungary) - 2 (Malajsie / Malaysia) - 4 (Myanmar / Myanmar) - 4 (NDR / GDR) - 3 (Polsko / Poland) - 4 (Rumunsko) - 2 (Slovensko / Slovakia) - 2+ (Sýrie / Syria) - 12 (Súdán / Sudan) | |
První vzlet: Maiden Flight: | 29.04.1981 první let prototypu s číslem 951 (trupové číslo 51) | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 10800 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 14600 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 18200 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 11,36 m | |
Délka: Length: | 17,42 m | |
Výška: Height: | 4,73 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 31,80 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | dvouproudový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Klimov RD-33 - maximální tah bez přídavného spalování: 49,43 kN - maximální tah s přídavným spalováním: 81,79 kN | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 2230 km/h v 11000 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 330 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 17500 m | |
Dolet: Range: | 14101) km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 20002) km | |
Výzbroj: Armament: | kanón GŠ-301 se zásobou 150 nábojů maximální hmotnost výzbroje 2200 kg na 6 (7) závěsnících 6x R-60M / R-60MK 6x R-73 / R-73E 4x B-8M1 4x S-24 6x FAB-250 6x FAB-500 4x KMGU 4x ZB-500 1x PTB-1500 | |
Uživatelské státy: User States: | 3) 4) 5) 6) | |
Poznámka: Note: | 1) palivo ve vnitřních nádržích 2) s jednou přídavnou nádrží 3) stroje rozděleny mezi Českou a Slovenskou republiku. 4) jediný kus vyměněn společně s ostatními MiG-29 za polské W-3A Sokol 5) Po modernizaci označovány jako MiG-29GT; předány Polsku 6) pouze pro zkušební a výcvikové účely kódové označení NATO: Fulcrum-B | |
Zdroje: Sources: | Jakubovič, N.: MiG-29 - Istrebitěl "nevidimok", Jauza, EKSMO, 2010 Gordon, Y.: Mikoyan MiG-29: Famous Russian Aircraft, Ian Allan Publishing, 2010 http://www.airwar.ru/enc/fighter/mig29ub.html ruslet.webnode.cz http://migavia.ru/eng/military_e/MiG_29_UB_e.htm http://en.wikipedia.org/wiki/Mikoyan_MiG-29 |
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-29UB-9-51-kod-NATO-Fulcrum-B-t23925#365457Verze : 0
MART.in
MOD
MiG-29UB (izdělije 9-51)
Dvoumístná cvičně bojová verze základní varianty MiG-29 (9-12). Deficitem bylo ochuzení o radar (letoun tudíž nemohl používat radarem naváděné střely). Optický systém OEPrNK-29UB umožňoval cvičit piloty, včetně použití IČ naváděných střel a také útočit na pozemní cíle pomocí pum a neřízených raket. Prototyp této verze, číslo 951, vzletěl 29. dubna 1981. Státní zkoušky započaly v listopadu 1983 a o dva roky později (1985) začala výroba v továrně Sokol v městě Nižnij Novgorod. Továrna Sokol vyráběla letouny jak pro domácí letectvo, tak pro export. Právě továrna Sokol má na starosti výrobu dvoumístných verzí MiG-29.
Dvoumístné MiG-29UB byly obvykle dodány v menším počtu k objednaným strojům 9-12 nebo 9-12A a 9-12B.
Do Východního Německa byly dodány 4 MiG-29UB (k 20-ti kusům MiG-29A) na konci 80. let 20. století. Původně operovaly z Preschenu (u stíhacího pluku JG 3), později z Laage (u stíhací eskadry JG 73). Z německého letectva byly MiG-29 vyřazeny v roce 2004, později bylo 22 kusů zbylých strojů obou variant předáno polskému letectvu.
Pramen:
Dvoumístná cvičně bojová verze základní varianty MiG-29 (9-12). Deficitem bylo ochuzení o radar (letoun tudíž nemohl používat radarem naváděné střely). Optický systém OEPrNK-29UB umožňoval cvičit piloty, včetně použití IČ naváděných střel a také útočit na pozemní cíle pomocí pum a neřízených raket. Prototyp této verze, číslo 951, vzletěl 29. dubna 1981. Státní zkoušky započaly v listopadu 1983 a o dva roky později (1985) začala výroba v továrně Sokol v městě Nižnij Novgorod. Továrna Sokol vyráběla letouny jak pro domácí letectvo, tak pro export. Právě továrna Sokol má na starosti výrobu dvoumístných verzí MiG-29.
Dvoumístné MiG-29UB byly obvykle dodány v menším počtu k objednaným strojům 9-12 nebo 9-12A a 9-12B.
Do Východního Německa byly dodány 4 MiG-29UB (k 20-ti kusům MiG-29A) na konci 80. let 20. století. Původně operovaly z Preschenu (u stíhacího pluku JG 3), později z Laage (u stíhací eskadry JG 73). Z německého letectva byly MiG-29 vyřazeny v roce 2004, později bylo 22 kusů zbylých strojů obou variant předáno polskému letectvu.
Pramen:
AFM January 2007, příloha MiG-29, Andrey Fomin
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-29UB-9-51-kod-NATO-Fulcrum-B-t23925#208136Verze : 2
Snake
MOD
Stroj kazachstánského letectva, 600. letecká základna, Žetygen, květen 2005.
Mikoyan MiG-29UB Side view by Basil Zolotov
Source : http://basilzolotov.com
Mikoyan MiG-29UB Side view by Basil Zolotov
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Source : http://basilzolotov.com
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-29UB-9-51-kod-NATO-Fulcrum-B-t23925#366013Verze : 2
Admin
MOD
Slovenský MiG-29UB taktického čísla 5304.
SIAD 2004
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
SIAD 2004
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-29UB-9-51-kod-NATO-Fulcrum-B-t23925#57563Verze : 0
MiG-29UB (5304) slovenského letectva.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-29UB-9-51-kod-NATO-Fulcrum-B-t23925#104546Verze : 0
wade
MOD
MiG-29UB (4401) s ministrom obrany SR Jurajom Liskom v kokpite.
Zdroj: www.aero.sk
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-29UB-9-51-kod-NATO-Fulcrum-B-t23925#112264Verze : 1
MiG-29UB 4123 (ex-německý 29+25) z 41. taktické stíhací letky (41 eskadra lotnictwa taktycznego) polského letectva z 22. základny letectva (22 Baza Lotnicza) v Malborku.
4.6.2010 přílet na AP 2010, Pardubice letiště
Zdroj:
http://www.mars.slupsk.pl/fort/mig/mig-29-pl.htm
http://www.41elt.pl/
vlastní foto
vlastní foto
4.6.2010 přílet na AP 2010, Pardubice letiště
Zdroj:
http://www.mars.slupsk.pl/fort/mig/mig-29-pl.htm
http://www.41elt.pl/
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
vlastní foto
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
vlastní foto
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-29UB-9-51-kod-NATO-Fulcrum-B-t23925#361500Verze : 0
MART.in
MOD
MiG-29UB 4110 (ex-německý 29+22) z 41. letky stíhacího letectva (41 eskadra lotnictwa taktycznego) polského letectva z 22. základny letectva (22 Baza Lotnicza) v Malborku (od 1.1.2011 sloučeny v jeden útvar 22. základna taktického letectva/22 Baza Lotnictwa Taktycznego)
autor: Mariusz Kalinowski
autor: Mariusz Kalinowski
autor: Mariusz Kalinowski
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
autor: Mariusz Kalinowski
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
autor: Mariusz Kalinowski
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
autor: Mariusz Kalinowski
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-29UB-9-51-kod-NATO-Fulcrum-B-t23925#386278Verze : 0
MART.in
MOD
Německé stroje MiG-29UB byly upraveny firmou MiG Aircraft Product Support GmbH (společná firma MiG Moscow Aviation Production Association a DaimlerChrysler Aerospacena) na standardy NATO a jsou proto také označovány jako MiG-29GT (obdobně stroje MiG-29 jsou označovány jako MiG-29G).
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-29UB-9-51-kod-NATO-Fulcrum-B-t23925#386279Verze : 0
MART.in
MOD
MiG-29UB (ERAF 501) eritrejského letectva.
zdroj:
zdroj:
www.reddit.com
Období | - |
Výrobce | Mikojan-Gurevič |
Typ letounu | Mikojan-Gurevič MiG-29UB (9-51) [kód NATO: Fulcrum-B] |
Kamufláž | - |
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-29UB-9-51-kod-NATO-Fulcrum-B-t23925#546021Verze : 3
wlasto
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.