Main Menu
User Menu

Mikojan-Gurevič MiG-29 (9-12) [kód NATO: Fulcrum-A]

Mikoyan-Gurevich MiG-29 (9-12)

Микоян-Гуревич МиГ-29 (9-12)

     
Název:
Name:
Mikojan-Gurevič MiG-29 (9-12)
Originální název:
Original Name:
Микоян-Гуревич МиГ-29 (9-12)
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1982-DD.MM.1986 Moskevské letecké výrobní sdružení, Moskva /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1982-DD.MM.1986 (série 9-12 pro SSSR / 9-12 series for the USSR)
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
779 (všechny letouny řady 9-12, 9-12A, 9-12B) / 779 (all aicraft of 9-12, 9-12A, 9-12B series)
První vzlet:
Maiden Flight:
06.10.1977 (prototyp "901" / prototype "901")
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
10900 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
15000 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
18480 kg
Rozpětí:
Wingspan:
11,36 m
Délka:
Length:
17,32 m
Výška:
Height:
4,73 m
Plocha křídla:
Wing Area:
38,056 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
dvouproudový
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Klimov RD-33
- maximální tah bez přídavného spalování: 49,43 kN
- maximální tah s přídavným spalováním: 81,79 kN
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
3630 kg
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
2450 km/h v 11000 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
330 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
17500 m
Dolet:
Range:
15001) km
Maximální dolet:
Maximum Range:
29002) km
Výzbroj:
Armament:
kanón GŠ-301 se zásobou 150 nábojů

maximální hmotnost výzbroje 3200 kg na 6 (7) závěsnících

2x R-27R
6x R-60M
6x R-73

4x B-8M1
4x S-24

6x FAB-250
6x FAB-500
4x KMGU
4x ZB-500

1x PTB-1500
2x PTB-1150
Uživatelské státy:
User States:








Poznámka:
Note:
1) palivo ve vnitřních nádržích
2) se třemi přídavnými nádržemi


kódové označení NATO: Fulcrum-A
Zdroje:
Sources:
Jakubovič, N.: MiG-29 - Istrebitěl "nevidimok", Jauza, EKSMO, 2010
Gordon, Y.: Mikoyan MiG-29: Famous Russian Aircraft, Ian Allan Publishing, 2010
https://www.airwar.ru/enc/fighter/mig29.html
ruslet.webnode.cz
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-29-9-12-kod-NATO-Fulcrum-A-t23927#198374Verze : 1
MOD
MiG-29 (izdělije 9-12)


Základní model MiG-29 vstoupil do služby v sovětském letectvu v roce 1984. První letoun číslo 901 (9-12/1) vzletěl 6. října 1977. Mezi lety 1977 a 1982 bylo postaveno celkem 14 zkušebních a vývojových kusů. Letouny byly vyrobeny v továrně projekční kanceláře MiG v Moskvě a ve výrobním závodu MAPO. Obě továrny jsou nyní v RAC MiG Corp. Oficiální státní zkoušky začaly 1979 a skončily v říjnu 1983, celkem proběhlo 2330 letů. Oficiální datum zavedení do služby bylo stanoveno na 11. červen 1987. Tato varianta sloužila v letectvu Sovětského svazu, nyní je ve výzbroji Ruska, Běloruska, Ukrajiny, Kazachstánu, Turkmenistánu, Uzbekistánu.


Verze 9-12 se liší od následujících modelů menší náběžnou hranou svislých ocasních ploch. V roce 1995 byl jeden původní stroj 9-12 použit jako MiG-29SD pro testy tankování za letu. Později bylo 16 jednomístných letounů Malajsie vybaveno tímto systémem.


Pramen:
AFM January 2007, příloha MiG-29, Andrey Fomin
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-29-9-12-kod-NATO-Fulcrum-A-t23927#208135Verze : 1
MOD
https://www.airwar.ru/enc/fighter/mig29.html

Mikojan-Gurevič MiG-29 (9-12) [kód NATO: Fulcrum-A] -


Mikojan-Gurevič MiG-29 (9-12) [kód NATO: Fulcrum-A] -


Mikojan-Gurevič MiG-29 (9-12) [kód NATO: Fulcrum-A] -


URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-29-9-12-kod-NATO-Fulcrum-A-t23927#567447Verze : 1
MOD