Mikojan-Gurevič MiG-29 (9-12B) [kód NATO: Fulcrum-A]
Mikoyan-Gurevich MiG-29 (9-12B)
Микоян-Гуревич МиГ-29 (9-12Б)
Název: Name: | Mikojan-Gurevič MiG-29 (9-12B) | |
Originální název: Original Name: | Микоян-Гуревич МиГ-29 (9-12Б) | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1986-DD.MM.2002 ? Moskevské letecké výrobní sdružení, Moskva / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1986-DD.MM.2002 ? | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 269+ (dodávky nových letounů / deliveries of new aircraft): - 10 (Eritrea / Eritrea) - 70 (Indie / India) - 36 (Irák / Iraq) - 21 (Írán / Iran) - 14 (Jugoslávie / Yugoslavia) - 30 (KLDR / PDRK) - min. 12 (Kuba / Cuba) - 16 (Malajsie / Malaysia) - 10 (Myanmar / Myanmar) - 60 (Sýrie / Syria) | |
První vzlet: Maiden Flight: | 06.10.1977 (prototyp "901" / prototype "901") | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 10900 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 15000 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 18480 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 11,36 m | |
Délka: Length: | 17,32 m | |
Výška: Height: | 4,73 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 38,056 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | dvouproudový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Klimov RD-33 - maximální tah bez přídavného spalování: 49,43 kN - maximální tah s přídavným spalováním: 81,79 kN | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 3630 kg | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 2450 km/h v 11000 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 330 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 17500 m | |
Dolet: Range: | 15001) km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 29002) km | |
Výzbroj: Armament: | kanón GŠ-301 se zásobou 150 nábojů maximální hmotnost výzbroje 3200 kg na 6 (7) závěsnících 2x R-27R 6x R-60MK 6x R-73E 4x B-8M1 4x S-24 6x FAB-250 6x FAB-500 4x KMGU 4x ZB-500 1x PTB-1500 2x PTB-1150 | |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | 1) palivo ve vnitřních nádržích 2) se třemi přídavnými nádržemi kódové označení NATO: Fulcrum-A | |
Zdroje: Sources: | Jakubovič, N.: MiG-29 - Istrebitěl "nevidimok", Jauza, EKSMO, 2010 Gordon, Y.: Mikoyan MiG-29: Famous Russian Aircraft, Ian Allan Publishing, 2010 http://www.airwar.ru/enc/fighter/mig29.html ruslet.webnode.cz |
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-29-9-12B-kod-NATO-Fulcrum-A-t57590#557047Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
MiG-29 varianta B (izdělije 9-12B)
Tato verze je obdobou verze MiG-29A (9-12A), ale byla určena pro méně spolehlivé spojence SSSR mimo země Varšavské smlouvy. Rozdíly byly v radaru N019EB a optickém systému OEPrNK-29E2, kromě toho byl použit i jiný systém identifikac vlastní-cizí. Výroba probíhala v továrně MAPO od roku 1986. Odběratelů byla celá řada: Indie, Irák, Irán, Sýrie, Jugoslávie, Kuba, Severní Korea, Myanmar (Barma), Eritrea a další státy.
Nedá se ale úplně říci, že by se jednalo o jedinou variantu - podle cílového státu a doby dodání se vybavení lišilo.
Pramen:
Tato verze je obdobou verze MiG-29A (9-12A), ale byla určena pro méně spolehlivé spojence SSSR mimo země Varšavské smlouvy. Rozdíly byly v radaru N019EB a optickém systému OEPrNK-29E2, kromě toho byl použit i jiný systém identifikac vlastní-cizí. Výroba probíhala v továrně MAPO od roku 1986. Odběratelů byla celá řada: Indie, Irák, Irán, Sýrie, Jugoslávie, Kuba, Severní Korea, Myanmar (Barma), Eritrea a další státy.
Nedá se ale úplně říci, že by se jednalo o jedinou variantu - podle cílového státu a doby dodání se vybavení lišilo.
Pramen:
AFM January 2007, příloha MiG-29, Andrey Fomin
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-29-9-12B-kod-NATO-Fulcrum-A-t57590#208138Verze : 3
Snake
MOD
V druhé polovině 90. let 20. století bylo 16 kusů MiG-29 (9-12B) dodaných do Malajsie upraveno na standard MiG-29SD a označeno jako MiG-29N. Úpravu provedl v letech 1997 až 1999 společný malajsko-ruský podnik ATSC (Aerospace Technology Systems Corp) v Kuantanu.
Pramen:
Pramen:
AFM January 2007, příloha MiG-29, Andrey Fomin
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-29-9-12B-kod-NATO-Fulcrum-A-t57590#208230Verze : 2
Snake
MOD
http://aviadejavu.ru/Site/Crafts/Craft19994.htm
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Mikojan-Gurevič MiG-29 (9-12B) [kód NATO: Fulcrum-A] |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Srbsko
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Mikojan-Gurevič MiG-29 (9-12B) [kód NATO: Fulcrum-A] |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Irán
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Mikojan-Gurevič MiG-29 (9-12B) [kód NATO: Fulcrum-A] |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Indie
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Mikojan-Gurevič MiG-29 (9-12B) [kód NATO: Fulcrum-A] |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Kuba
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-29-9-12B-kod-NATO-Fulcrum-A-t57590#567448Verze : 0
Aubi
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.