Td5 - řadový, vodou chlazený, přeplňovaný s mezichladičem stlačeného vzduchu, vznětový - počet válců: 5 - objem válců: 2495 cm3 - maximální výkon: 90 kW při 4200 ot/min - maximální kroutící moment: 300 Nm při 1950 ot/min - rozvod: OHC
[před rokem 2000: 300Tdi - řadový, vodou chlazený, přeplňovaný s mezichladičem stlačeného vzduchu, vznětový - počet válců: 4 - objem válců: 2495 cm3 - maximální výkon: 83 kW při 3800 ot/min - maximální kroutící moment: 265 Nm při 1800 ot/min - turbodmychadlo: Garret T2.5 - rozvod: OHV]
Td5 - in-line, water cooled, turbocharged with intercooler, diesel - number of cylinders: 5 - swept volume: 152.3 cu in - maximum power output: 120 bhp (122 PS) at 4200 rpm - maximum torque: 221 lb.ft at 1950 rpm - valve control: OHC
[before 2000: 300Tdi - in-line, water cooled, turbocharged with intercooler, diesel - number of cylinders: 4 - swept volume: 152.3 cu in - maximum power output: 111 bhp (113 PS) at 3800 rpm - maximum torque: 195 lb.ft at 1800 rpm - turbocharger: Garret T2.5 - valve control: OHV]
Převodovka: Gearbox:
R380 - pětistupňová, synchronizovaná s ručním řazením; ozubená kola se šikmým ozubením.
R380 - five gears, synchronized, manually operated; tooth wheels with spiral gearing
Spojka: Clutch:
Valeo s centrální pružinou
Valeo with central spring
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity:
75 l
16.5 Imp gal
Výkony: Performance:
Rychlost na silnici: Road Speed:
126 km/h
78 mph
Rychlost v terénu: Cross-country Speed:
? km/h
? mph
Spotřeba paliva: Fuel Consumption:
12,6 l/100 km
22.42 mi/Imp gal
Jízdní dosah po silnici: Cruising Range on Road:
600 km
373 mi
Jízdní dosah v terénu: Cross-country Cruising Range:
? km
? mi
Překonávání překážek: Obstacles Crossing:
Nájezdový úhel přední/zadní: Angle of Approach/Departure:
? ° / ? °
Svah: Gradient:
? °
? %
Boční náklon: Side Slope:
? °
? %
Překročivost: Trench Crossing:
0,47 m
18.5in
Výstupnost: Vertical Obstacle:
0,3 m
12in
Brodivost: Fording Depth:
? m
?
Nástavba: Superstructure:
počet sedících pacientů: 4 počet ležících pacientů: 6
number of seating patients: 4 number of lying patients: 6
Uživatelské státy: User States:
Poznámka: Note:
1) technické údaje platí pro vozidla vyrobená v roce 2006 2) kombinovaná spotřeba
1) specifications are for vehicles manufactured in 2006 2) combined fuel consumtion
Zdroje: Sources:
-
URL : https://www.valka.cz/CZE-GBR-Land-Rover-Defender-130-ZOP-zdravotnicky-automobil-t13308#58842
Verze : 5
Speciální zdravotnická nástavba je určena k přepravě raněných a nemocných v terénu i po pevných komunikacích. Ve výzbroji AČR postupně nahradil výbavou a možnostmi poskytování lékařské pomoci zastaralý UAZ-452A, používaný jednotkami vojenské zdravotnické služby. Finální montáž realizoval podnik MEDTEC-VOP, speciální nástavbu vyvinul Výzkumný ústav vojenského zdravotnictví v Hostivicích. Patří mezi nejvíce rozšířené varianty vozu řady Land Rover Defender 130 v Armádě České republiky. Smlouva na dodávky vozidel v rámci poslední (3. etapy) akvizice byla uzavřena 26. března 2010 za částku 52 990 000 Kč. Podle rozsahu vnitřní výbavy se cena jednoho vozidla pohybovala v rozmezí přibližně 2 600 000 až 3 000 000 Kč.
Sanitní zástavba je zabudována v sendvičové skříňové karoserii na podvozku terénního automobilu Land Rover Defender 130 (dodávky vozidel probíhaly v širokém časovém rozmezí, což znamenalo, že se v automobilech vystřídaly tři typy motorů: 300TDi, Td5 a 244TD). Spojení mezi kabinou řidiče a skříňovou karoserií je zajištěno posuvnými okny. Nástavba umožňuje převoz 4 ležících pacientů na skládacích zdravotnických nosítkách, nebo čtyř sedících pacientů na sklopených lavicích a jednoho zdravotníka na nouzovém sedadle u čelní stěny. Sanitní prostor je vybaven sklopnou lavicí na levé i pravé stěně pro celkem 4 osoby, dvěma stoly nosítek s výsuvnou plošinou a dvěma sklopnými stoly s výsuvnou plošinou pro 4 nosítka. Výsuvná plošina zajišťuje vyjetí a sklopení pro snadnější manipulaci se zdravotnickými nosítky. Pod pravou i levou výsuvnou plošinou jsou uloženy skládací a transportní dělitelná zdravotnická nosítka. Volně jsou v sanitním prostoru uloženny vakuová matrace a sada vakuových dlah.
Zdravotnická nástavba kromě běžné zdravotnické výbavy obsahuje speciální prostředky, jako např. automatický dýchací přístroj Oxylog pro časově řízené a objemově konstantní kontrolované dýchání raněného, akumulátorovou odsávačku Laerdal a další výbavu, využitelnou při zdravotnickém zásahu, jako např. variabilní ruční vyprošťovací nástroj VRVN 1-220 k prorážení, prosekávání a stříhání karosérií vozidel, elektrický naviják apod.
Na střeše nástavby je vpředu umístěna světelná rampa s ochranným krytem, v zadní části se nachází výstražný maják. Na kapotě jsou dvě modrá výstražná světla, na pravém blatníku je zabudována prutová anténa. Vozidlo je vpředu vybaveno ochranným rámem a v nárazníku je zamontován elektrický naviják. Výstražná opticko-akustická signalizace umožňuje volbu tří výstražných sirénových tónů.
První dva prototypy zdravotnického automobilu Land Rover Defender 130 ZOP byly použity jednotkami SFOR v Bosně a Hercegovině a byly rovněž součástí výbavy 6. polní nemocnice v roce 1999 v Albánii (mise AFOR). Zde byly získávány praktické zkušenosti z používání zdravotnického vozidla, na základě kterých bylo jeho vybavení upraveno a doplněno. Následně byla tato technika zaváděna především u zdravotnických zařízení, která bezprostředně zabezpečovala výcvik vojsk v terénu. Vozy byly následně nasazeny na území Afghánistánu (6. a 11. polní nemocnice od dubna 2002 do ledna 2003). Úkolem kontingentů bylo především zdravotnické zabezpečení pro příslušníky mezinárodních sil ISAF a poskytování humanitární pomoci pro obyvatele Afghánistánu. Zdravotní péče místnímu obyvatelstvu byla realizována výjezdy mobilních týmů a činností dočasné ambulance, činností nemocničního jádra základny, výběrem a léčbou pacientů z jiných nemocničních zařízení a spoluprací s nemocničními zařízeními v Kábulu. Automobily Land Rover Defender 130 ZOP také sloužily v sestavě české polní nemocnice nasazené na mezinárodním letišti Kabul International Airport (KAIA) od dubna 2007 do prosince 2008. Polní nemocnice byla určena ke zdravotnické podpoře mise ISAF v oblasti Kábulu; k poskytování odborné lékařské pomoci raněným a nemocným v průběhu bojové činnosti i mimo ni a ke krátkodobé hospitalizaci raněných a nemocných. Plnila i schopnosti rozšířené částečně odsunové sběrny raněných. Organickou strukturu polní nemocnice tvořily zdravotnické jádro s chirurgickými schopnostmi a odbornostmi. Polní nemocnice prováděla péči postavenou na primární chirurgii, jednotce intenzivní péče a zdravotnických lůžkách. Zařízení bylo schopné stabilizovat pacienty po chirurgickém zásahu před evakuací do nemocnice na území vysílajícího státu, bez nutnosti průchodu vyšší etapou na teritoriu mise. Obsahovala primární chirurgii, lůžka pooperační péče a jednotku intenzivní péče, nemocniční lůžka se zdravotnickým personálem, schopnost zobrazovacích metod (RTG, ultrazvuk) a rozšířenou polní laboratoř s možností dodávek krve.
URL : https://www.valka.cz/CZE-GBR-Land-Rover-Defender-130-ZOP-zdravotnicky-automobil-t13308#47465
Verze : 11
URL : https://www.valka.cz/CZE-GBR-Land-Rover-Defender-130-ZOP-zdravotnicky-automobil-t13308#434602
Verze : 0
Vozy Land Rover Defender 130 ZOP (VPZ 022 18-41, 022 18-03 a 022 18-34) provozované u polních nemocnic Agentury vojenského zdravotnictví, cvičení Vigorous Warrior 2015, Nová Kasárna, Hradec Králové, červen 2015. Mezinárodní cvičení Vigorous Warrior 2015 se uskutečnilo ve dnech 1. až 12. června 2015, jednalo se přitom o dosud historicky největší cvičení Vojenské zdravotnické služby AČR. Cílem cvičení bylo prověřit schopnosti zdravotnického personálu aliančních partnerů v rámci fiktivního nasazení mezinárodní polní nemocnice a dalších zdravotnických prvků v prostředí s vysokým rizikem biologického ohrožení obyvatelstva, včetně úniku nebezpečné biologické látky. Námět byl ovlivněn situací v západní Africe spojené s výskytem eboly a dalších vysoce nebezpečných nákaz. Vigorous Warrior 2015 vyvrcholilo ve středu 10. června vyhlášením hromadného příjmu raněných po simulované nehodě autobusu. Z celkem zhruba 350 cvičících jich 150 pocházelo ze zahraničí. Cvičení se zúčastnilo 15 aliančních států ze zemí NATO a Partnerství pro mír (Švédsko), jejichž zdravotnické týmy si v rámci cvičení přivezly své vybavení a specializované laboratoře. Některé z nich pak byly napojeny na nemocniční koridor 7. polní nemocnice, který v rámci scénáře plnil roli mnohonárodní polní nemocnice se schopností ROLE 2 - Enhanced. Nemocnici tvořily stany a kontejnery, které zaujímaly plochu téměř dvou fotbalových hřišť, doplněné o vozidlovou techniku. Land Rover Defender 130 ZOP je nejrozšířenějším zdravotnickým odsunovým prostředkem používaným v řadách 6. a 7. polní nemocnice zařazených ve struktuře Agentury vojenského zdravotnictví.
URL : https://www.valka.cz/CZE-GBR-Land-Rover-Defender-130-ZOP-zdravotnicky-automobil-t13308#540505
Verze : 1
Přidejte se k nám
Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady.
Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.