Název: Name: | Mikojan-Gurevič MiG-21PFM | |
Originální název: Original Name: | Микоян и Гуревич МиГ-21ПФМ | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1963-DD.MM.1966 Gorkovský letecký závod č. 21 Ordžonikidzeho, Gorkij / DD.MM.1966-DD.MM.1968 Moskevský strojírenský závod Prapor práce, Moskva / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1963-DD.MM.1966 Zavod 21 DD.MM.1966-DD.MM.1968 Zavod 30 (export) | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | Zavod 21: 944 Zavod 30: ? | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1962 (Je-7M / Ye-7M) | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | ? kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 7820 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 9120 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 7,15 m | |
Délka: Length: | 14,10 m | |
Výška: Height: | 4,71 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 23,00 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | jednoproudový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | R-11F2S-300 (Р-11Ф2С-300) - maximální tah bez přídavného spalování: 38,74 kN - maximální tah s přídavným spalováním: 60,56 kN | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 2200 kg | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 2230 km/h v ? m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 19000 m | |
Dolet: Range: | 13001) km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 16702) km | |
Výzbroj: Armament: | 1x kanón GŠ-23 v kontejneru GP-9 maximální hmotnost výzbroje 1000 kg na 2 závěsnících výzbroj: R-3S RS-2US Ch-66 pumy neřízené rakety | |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | kódové označení NATO: Fishbed-F 1) bez přídavných nádrží 2) s přídavnými nádržemi | |
Zdroje: Sources: | Gordon, J., Dexter, K., Komissarov, D.: Mikoyan MiG-21, Midland Publishing, Hincley, 2008 http://www.airwar.ru/enc/fighter/mig21pfs.html |
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-21PFM-kod-NATO-Fishbed-F-t12473#151230Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
MiG-21PFM v československém letectvu
MiG-21 / Ve znamení Delty / 1. část
MiG-21 / Ve znamení Delty / 2. část
MiG-21 / Ve znamení Delty / 1. část
MiG-21 / Ve znamení Delty / 2. část
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-21PFM-kod-NATO-Fishbed-F-t12473#41642Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
Reklama
MiG-21PFM ("rudá 007") z výzbroje mongolského letectva.
(autor neznámý, via Internet)
Období | - |
Výrobce | Mikojan-Gurevič |
Typ letounu | Mikojan-Gurevič MiG-21PFM [kód NATO: Fishbed-F] |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | rudá 007 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
(autor neznámý, via Internet)
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-21PFM-kod-NATO-Fishbed-F-t12473#388915Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
Čtveřice sovětských MiGů-21PFM s rudými hřbety ze sestavy 234. gardového stíhacího leteckého pluku, 60. léta.
(autor neznámý, via Internet)
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Mikojan-Gurevič MiG-21PFM [kód NATO: Fishbed-F] |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
(autor neznámý, via Internet)
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-21PFM-kod-NATO-Fishbed-F-t12473#388921Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
Československý MiG-21PFM (4315) vzlétá s využitím pomocných raketových motorů SPRD-99, 1. stíhací letecký pluk, 1969.
(archiv)
Období | Studená válka [1946-1989] |
Výrobce | Mikojan-Gurevič |
Typ letounu | Mikojan-Gurevič MiG-21PFM [kód NATO: Fishbed-F] |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | 4315 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | 1. stíhací letecký pluk [1954-1992] |
Základna | České Budějovice, Letiště |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.1969 |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
(archiv)
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-21PFM-kod-NATO-Fishbed-F-t12473#388927Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
Reklama
.
MiG 21 PFM trupové číslo 5006 sloužil u 927. stíhacího pluku bázujícího na letišti Noi Bai. 26. srpna 1972 se v jeho kabině pilot Le Van Kien účastnil souboje s Phantomy námořní pěchoty. Zatímco Kienův vedoucí Nguyen Duc Soat (eso se 6 vítězstvími) sestřelil jeden F-4J (BuNo.155811 pilot npor. Sam G. Cordova, operátor npor. Darrell L. Borders) od VMFA-232 Red Devils, Kien během boje vyčerpal všechno palivo a musel se ze svého stroje katapultovat. Přistál bezpečně. Stroj létal celý v barvě materiálu.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | Válka ve Vietnamu [1945-1975] |
Výrobce | Mikojan-Gurevič |
Typ letounu | Mikojan-Gurevič MiG-21PFM [kód NATO: Fishbed-F] |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | 5006 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | Stíhací letecký pluk 927 [1972-RRRR] |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | 26.08.1972 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
MiG 21 PFM trupové číslo 5006 sloužil u 927. stíhacího pluku bázujícího na letišti Noi Bai. 26. srpna 1972 se v jeho kabině pilot Le Van Kien účastnil souboje s Phantomy námořní pěchoty. Zatímco Kienův vedoucí Nguyen Duc Soat (eso se 6 vítězstvími) sestřelil jeden F-4J (BuNo.155811 pilot npor. Sam G. Cordova, operátor npor. Darrell L. Borders) od VMFA-232 Red Devils, Kien během boje vyčerpal všechno palivo a musel se ze svého stroje katapultovat. Přistál bezpečně. Stroj létal celý v barvě materiálu.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-21PFM-kod-NATO-Fishbed-F-t12473#606423Verze : 0
Rad
MOD
Jak jsem již psal jinde MiG 21 PFM mohl používat gondolu GP 9, ale v našem letectvu jen letouny začínající číslem 7 a výše. Pokud je mi známo, tak to fungovalo i jinde - do sedmé série nebyla elektroinstalace pro ovládání kanonu, ale je možné že tento problém někde vyřešili v rámci GO.
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-21PFM-kod-NATO-Fishbed-F-t12473#488240Verze : 1
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.