Název: Name: | Těžká stíhací eskadra 76 | |
Originální název: Original Name: | Zerstörergeschwader 76 | |
Datum vzniku: Raised/Formed: | 15.01.1940 | |
Předchůdce: Predecessor: | - | |
Datum zániku: Disbanded: | 01.08.1941 | |
Nástupce: Successor: | - | |
Nadřízené velitelství: Higher Command: | 15.01.1940-DD.MM.1941 I. letecký sbor DD.MM.1941-01.08.1941 Letecká armáda 5 | |
Dislokace: Deployed: | 15.01.1940-DD.10.1940 Kolín nad Rýnem, Fliegerhorst Wahn / DD.10.1940-01.08.1941 Sola, Fliegerhorst Stavanger-Sola / | |
Velitel: Commander: | 15.01.1940-01.08.1941 Grabmann, Walter (Oberstleutnant) | |
Podřízené jednotky: Subordinated Units: | 03.02.1940-DD.09.1940 II. skupina Těžké stíhací eskadry 76 DD.10.1940-24.04.1941 III. skupina Těžké stíhací eskadry 76 DD.03.1941-DD.03.1941 Doplňovací letka Těžké stíhací eskadry 76 DD.03.1941-15.09.1941 Doplňovací skupina Těžké stíhací eskadry 76 Ručně vyplněné položky: | |
Čestný název: Honorary Name: | - | |
Vyznamenání: Decorations: | - | |
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | www.lexikon-der-wehrmacht.de http://www.ww2.dk/air/zerstorer/zg76.htm |
URL : https://www.valka.cz/Tezka-stihaci-eskadra-76-1940-1941-t431#505152Verze : 0
FiBe
MOD
Geschwaderkommodoren:
GenMaj Walter Grabmann, 15.4.40 - 31.7.41
Obstlt Theodor Rossiwall, 8.43 - 24.1.44
Obstlt Robert Kowalewski , 25.1.44 - 24.7.44
Stab:
Zformován 15.4.40 v Köln-Wahn.
1.8.41 se stal Stab/Jagdfliegerführer Norwegen, ale Grabmann současně sloužil jako Jafü Norwegen od 6.41.
Znovuzformován 8.43 v Ansbach.
24.7.44 přejmenován na Stab/JG76.
Základny:
15.4.40 - 7.40 Köln-Wahn I. Fliegerkorps Bf 110
7.40 - 10.40 Laval I. Fliegerkorps Bf 110
10.40 - 6.41 Stavanger-Sola X. Fliegerkorps
Luftflotte 5 (od 12.40) Bf 110
8.43 - 25.4.44 Ansbach 7. JD Bf 110
25.4.44 - 12.6.44 Prag-Gbell & Prag-Rusin Bf 110, Me 410
13.6.44 - 11.7.44 Wien-Seyring 7. JD Me 410
11.7.44 - 20.7.44 Malacky Me 410
GenMaj Walter Grabmann, 15.4.40 - 31.7.41
Obstlt Theodor Rossiwall, 8.43 - 24.1.44
Obstlt Robert Kowalewski , 25.1.44 - 24.7.44
Stab:
Zformován 15.4.40 v Köln-Wahn.
1.8.41 se stal Stab/Jagdfliegerführer Norwegen, ale Grabmann současně sloužil jako Jafü Norwegen od 6.41.
Znovuzformován 8.43 v Ansbach.
24.7.44 přejmenován na Stab/JG76.
Základny:
15.4.40 - 7.40 Köln-Wahn I. Fliegerkorps Bf 110
7.40 - 10.40 Laval I. Fliegerkorps Bf 110
10.40 - 6.41 Stavanger-Sola X. Fliegerkorps
Luftflotte 5 (od 12.40) Bf 110
8.43 - 25.4.44 Ansbach 7. JD Bf 110
25.4.44 - 12.6.44 Prag-Gbell & Prag-Rusin Bf 110, Me 410
13.6.44 - 11.7.44 Wien-Seyring 7. JD Me 410
11.7.44 - 20.7.44 Malacky Me 410
URL : https://www.valka.cz/Tezka-stihaci-eskadra-76-1940-1941-t431#2378Verze : 0
Schlange
MOD
Reklama
Gruppenkommandeur - Hptm.Günther Reinecke
staffelkapitän 1./ZG 76 - Hptm.Horst Pape - označení letadel-M8+_H staffelkapitän 2./ZG 76 - Oblt.Wolfgang Falck- M8+_K
staffelkapitän 3./ZG 76 - Oblt.Josef Gutmann - M8+_L
staffelkapitän 1./ZG 76 - Hptm.Horst Pape - označení letadel-M8+_H staffelkapitän 2./ZG 76 - Oblt.Wolfgang Falck- M8+_K
staffelkapitän 3./ZG 76 - Oblt.Josef Gutmann - M8+_L
URL : https://www.valka.cz/Tezka-stihaci-eskadra-76-1940-1941-t431#97792Verze : 0
stary
MOD
4./ZG76 bylavyslána na podporu povstání v Iráku 1941
obdržela marking s iráckými znaky viz. článek
obdržela marking s iráckými znaky viz. článek
URL : https://www.valka.cz/Tezka-stihaci-eskadra-76-1940-1941-t431#115321Verze : 0
Schlange
MOD
Dovoluji si učinit poznámku k Theodoru Rossiwallovi.
Dne 22. června 1941 se účastnil coby velitel eskadry těžkých stíhacích Messerschmittů Bf 110 5/ZG 26 v hodnosti Hauptmann leteckého útoku na SSSR. Jeho letounu přeťaly tehdejší hranici v 2.50 hod. a za dalších pět minut již útočily na letiště VVS v Alitusu.
(Osoba tohoto pilota mne zajímá
)
Fridrich
Dne 22. června 1941 se účastnil coby velitel eskadry těžkých stíhacích Messerschmittů Bf 110 5/ZG 26 v hodnosti Hauptmann leteckého útoku na SSSR. Jeho letounu přeťaly tehdejší hranici v 2.50 hod. a za dalších pět minut již útočily na letiště VVS v Alitusu.
(Osoba tohoto pilota mne zajímá

Fridrich
URL : https://www.valka.cz/Tezka-stihaci-eskadra-76-1940-1941-t431#2385Verze : 0
Reklama
Citace - Fridrich :
Dovoluji si učinit poznámku k Theodoru Rossiwallovi.
Dne 22. června 1941 se účastnil coby velitel eskadry těžkých stíhacích Messerschmittů Bf 110 5/ZG 26 v hodnosti Hauptmann leteckého útoku na SSSR. Jeho letounu přeťaly tehdejší hranici v 2.50 hod. a za dalších pět minut již útočily na letiště VVS v Alitusu.
(Osoba tohoto pilota mne zajímá)
Fridrich
mohu se zeptat na důvod toho zvláštního zájmu?
URL : https://www.valka.cz/Tezka-stihaci-eskadra-76-1940-1941-t431#2390Verze : 0
Schlange
MOD
Pro K. Schlangeho
Omlouvám se za pozdní odpověď .
Zájem k pilotovovi Theodoru Rossiwallovi je takříkajíc soukromo-badatelský. Jestliže mne zaujme některý z pilotů 2. sv. války (případně i z následného období), rád si udělám, jestli to mohu tak nazvat - rekonstrukci jeho ososby, ke které patří pochopitelně sběr dat kolem konkrétní osoby, obstarání jeho fotografie, stavba modelu letounu na které létal - preferuji měřítko 1:48 a k tomu obstarání nějakého vyznamenání, či odznaku, který dotyčný vlastnil (bohužel zpravidla kopie, kterou se snažím seč mi moje síly a dovednosti umožní napadobit originálu - ve vitríně za sklem na dálku to mnohdy tak zle nevypadá).
Tolik tedy na vysvětlenou. Navíc piloti těžkých stíhacích strojů nebyli tak rozpracováni jako "klasičtí" stíhači a proto tedy můj zájem k tomuto sympatickému pilotovi.
Ještě jednou se omlouvám a předem děkuji za eventuální pomoc. Něco již nasbíráno mám.
Fridrich
Omlouvám se za pozdní odpověď .
Zájem k pilotovovi Theodoru Rossiwallovi je takříkajíc soukromo-badatelský. Jestliže mne zaujme některý z pilotů 2. sv. války (případně i z následného období), rád si udělám, jestli to mohu tak nazvat - rekonstrukci jeho ososby, ke které patří pochopitelně sběr dat kolem konkrétní osoby, obstarání jeho fotografie, stavba modelu letounu na které létal - preferuji měřítko 1:48 a k tomu obstarání nějakého vyznamenání, či odznaku, který dotyčný vlastnil (bohužel zpravidla kopie, kterou se snažím seč mi moje síly a dovednosti umožní napadobit originálu - ve vitríně za sklem na dálku to mnohdy tak zle nevypadá).
Tolik tedy na vysvětlenou. Navíc piloti těžkých stíhacích strojů nebyli tak rozpracováni jako "klasičtí" stíhači a proto tedy můj zájem k tomuto sympatickému pilotovi.
Ještě jednou se omlouvám a předem děkuji za eventuální pomoc. Něco již nasbíráno mám.
Fridrich
URL : https://www.valka.cz/Tezka-stihaci-eskadra-76-1940-1941-t431#2753Verze : 0
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.