Název: Name: | Iljušin DB-4 (CBK-56) | Ilyushin DB-4 (CBK-56) |
Originální název: Original Name: | Ильюшин ДБ-4 (ЦКБ-56) | |
Kategorie: Category: | bombardovací letoun | bomber aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1940-DD.03.1941 Moskevský letecký závod č. 39 V. R. Menžinského, Moskva | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1940-DD.03.1941 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 2 prototypy | |
První vzlet: Maiden Flight: | 15.10.1940 1. prototyp / 1st prototype DD.03.1941 2. prototyp / 2nd prototype | |
Osádka: Crew: | 4 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 9000 kg | 19842 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 11325 kg | 24967 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 13000 kg | 28660 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 21,440 m | 70ft 4,09in |
Délka: Length: | 14,880 m | 48ft 9,83in |
Výška: Height: | 4,100 m | 13ft 5,41in |
Plocha křídla: Wing Area: | 66,70 m2 | 717.95 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 169,79 kg/m2 | 34.78 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Mikulin M-120 kapalinou chlazený osmnáctiválec válce byly uspořádány ve tvaru obráceného "Y" s předpokládaným vletovým výkonem 1 342 kW. Vrtule trojlisté, kovové s nastavitelným úhlem náběhu. | Mikulin M-120 eighteen-cylinder liquid-cooled engine with three banks of 6 cylinders arranged in an inverted "Y"-shape with a projected take-off output 1,800 hp, driving a three-blade variable-pitch metal propellers. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 560 km/h v 7000 m | 348 mph in 22966 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 11500 m | 37730 ft |
Dolet: Range: | 2500 1) km | 1553.4 1) mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 4000 km | 2485.5 mi |
Výzbroj: Armament: | 1x pohyblivý kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm v předním střelišti, 500 nábojů, 1x pohyblivý kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm ve spodním střelišti, 500 nábojů a 1 zdvojený pohyblivý kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm ve hřbetní střelecké věži, 2 000 nábojů u druhého prototypu 1x pohyblivý kanón ŠVAK ráže 20 mm ve hřbetní střelecké věži s 200 granáty. Pumový náklad: 2 000 kg. | One flexible 0.3 inch ShKAS machine-gun in the nose, 500 rounds, one flexible 0.3 inch ShKAS machine-gun in a ventral hatch, 500 rounds and one twin flexible 0.3 inch ShKAS machine-gun in in a dorsal turret, 2,000 rounds. 2nd prototype: one flexible 0.79 inch ShVAK cannon in a dorsal turret, 200 rounds. Bomb load: Up to 4,410 lb. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | 1) s pumou o hmotnosti 1 000 kg Všechny výkony jsou pouze vypočteny. Letoun létal pouze s motory Mikulin AM-37 o výkonu 1 043 kW. Max. rychlost potom byla 500 km/h a dostup 10 000 m. | 1) with a bomb weight of 2,205 lb. All performances are only calculated. The prototypes flying only with engines Mikulin AM-37 with output 1 400 hp. |
Zdroje: Sources: | L+K č. 22 / 1984, Václav Němeček, Letadla 39-45, Iljušin CKB/DB-4 base13.glasnet.ru http://www.airwar.ru/enc/bww2/db4.html www.warbirds.ru dictionary.sensagent.com http://avia-il.ru/il_db4/ archiv autora |