Název: Name: | Iljušin Il-6 | |
Originální název: Original Name: | Ильюшин Ил-6 | |
Kategorie: Category: | bombardovací letoun | |
Výrobce: Producer: | D.MM.1943-D.MM.1943 Irkutský letecký závod č. 39 J. V. Stalina, Irkutsk / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1943-DD.MM.1943 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 07.08.1943 | |
Osádka: Crew: | 5 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 11520 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 15600 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 18650 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 26,00 m | |
Délka: Length: | 16,47 m | |
Výška: Height: | 5,30 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 84,80 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Čaromskij AČ-30B o výkonu 1103 kW/1500 k třílistá stavitelná vrtule | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 445 km/h v 6600 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 340 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 15,7 min do 5000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 8000 m | |
Dolet: Range: | 5450 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 1x pohyblivý kanon Š-20 ráže 20 mm v přídi 1x kanon Š-20 ráže 20 mm ve hřbetní věži 1x kanon Š-20 ráže 20 mm ve spodním střelišti 2x kanon Š-20 ráže 20 mm v bocích trupu 2500 kg v pumovnici 2x 1000 kg pumy nebo torpéda na vnějších závěsech | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Gordon, Y.; Komissarov, D.; Komissarov, S. OKB Ilyushin: A History of the Design Bureau and its Aircraft. Midland Publishing, Hinckley 2004. ISBN 1-85780-187-3. Егоров, Ю. А. Самолеты ОКБ С.В.Ильюшина. Русавиа, Москва 2003. ISBN 5-900078-20-5. Якубович, Николай. Самолеты Ильюшина: Лучшие из лучших. ЯУЗА, Москва 2009. ISBN 987-5-699-33921-1. V.Němeček, Vojenská letadla 1 - 5, Naše vojsko 1990, ISBN 80-206-0114-7 (soubor) V.Němeček, Sovětská letadla, Naše vojsko 1969, 28-082-68 www.airpages.ru http://www.airwar.ru/enc/bww2/db3.html http://www.airwar.ru/enc/bww2/il4.html http://www.airwar.ru/enc/bww2/il6.html |
URL : https://www.valka.cz/Iljusin-Il-6-t56261#255400Verze : 1
Iljušin Il-6
Koncem roku 1942 vznikla v konstrukční kanceláři S.V.Iljušina myšlenka využít pro pohon dalšího dálkového bombardovacího letounu postaveného na bázi Il-4 nové hospodárné naftové motory AČ-30B. S podporou hlavních představitelů vojenského letectva se tedy rozběhly konstrukční práce na novém dálkovém bombardovacím stroji, kterému bylo přiděleno označení Il-6.
Při projektování nového letounu byl kladen hlavní důraz na dvě věci. Nejdůležitější bylo prodloužení doletu a zesílení obranné výzbroje. O zvýšení doletu se měly postarat hlavně nové úsporné naftové řadové motory AČ-30B. Ty měly oproti hvězdicovým motorům Il-4 přinést i menší aerodynamický odpor samotného letounu, protože řadové motory bylo možno zakapotovat daleko jemněji. To spolu s menší spotřebou paliva a také celkově zvýšenou zásobou pohonných hmot mělo přinést podstatný nárůst doletu nového stroje a zvýšení jeho maximálních rychlostí.
Nový letoun byl řešen jako dvoumotorový dolnoplošník s jednoduchou svislou ocasní plochou, tříbodovým zatahovatelným podvozkem záďového typu a poměrně silnou obrannou výzbrojí. Celkem na pěti palebných postech bylo umístěno pět kanónů ráže 20 mm. První se nacházel v přídi a ovládal ho bombometčík. Druhý byl umístěn ve hřbetní střelecké věži. Třetí se nacházel ve střelišti na spodní části trupu a zbylé dva byly umístěny na obou bocích trupu za křídlem. Šestičlenná posádka se skládala ze dvou pilotů, bombometčíka - předního střelce, střelce - radisty a dvou střelců z palubních zbraní.
Dále dle sovětských pramenů ...
První let stroje Il-6 s motory AČ-30B proběhl v srpnu 1943. Letoun zvedl do vzduchu ( jak jinak u letounů konstrukční kanceláře Iljušin ) zkušební pilot Kokkinaki. Po továrních zkouškách následovaly zkoušky státní. Z těch se letoun vrátil zpět k výrobci k provedení některých změn a odstranění zjištěných problémů.
Dopracovaný letoun již s novými motory AČ-30BF znovu vzlétl v létě roku 1944. V tomto provedení letoun dosáhl maximální rychlosti 464 km/h. Jeho dolet byl ( při vzletové hmotnosti 18 150 kg a nákladem 1000 kg pum v pumovnici při rychlosti 340 km/h ) 5 450 km.
Celkové hodnocení letounu Il-6 s motory řady AČ-30 nebylo nejhorší. Byl oceňován dolet i letové vlastnosti. Zkušební komise ale také našla některé (odstranitelné) nedostatky. Za hlavní problém byl označen pohon letounu. Výkonné, úsporné, ale nevyzrálé motory vykazovaly velké množství závad. V té době byly motory AČ-30 ještě nevyzrálé, výrobně velmi náročné a pro válečné použití nevhodné.
Z těchto důvodů byl další vývoj letounu Iljušin Il-6 zastaven.
Zdroje k DB-3 / Il-4 / Il-6 :
V.Němeček, Vojenská letadla 1 - 5, Naše vojsko 1990, ISBN 80-206-0114-7 (soubor)
V.Němeček, Sovětská letadla, Naše vojsko 1969, 28-082-68
www.airpages.ru
http://www.airwar.ru/enc/bww2/db3.html
http://www.airwar.ru/enc/bww2/il4.html
http://www.airwar.ru/enc/bww2/il6.html
Koncem roku 1942 vznikla v konstrukční kanceláři S.V.Iljušina myšlenka využít pro pohon dalšího dálkového bombardovacího letounu postaveného na bázi Il-4 nové hospodárné naftové motory AČ-30B. S podporou hlavních představitelů vojenského letectva se tedy rozběhly konstrukční práce na novém dálkovém bombardovacím stroji, kterému bylo přiděleno označení Il-6.
Při projektování nového letounu byl kladen hlavní důraz na dvě věci. Nejdůležitější bylo prodloužení doletu a zesílení obranné výzbroje. O zvýšení doletu se měly postarat hlavně nové úsporné naftové řadové motory AČ-30B. Ty měly oproti hvězdicovým motorům Il-4 přinést i menší aerodynamický odpor samotného letounu, protože řadové motory bylo možno zakapotovat daleko jemněji. To spolu s menší spotřebou paliva a také celkově zvýšenou zásobou pohonných hmot mělo přinést podstatný nárůst doletu nového stroje a zvýšení jeho maximálních rychlostí.
Nový letoun byl řešen jako dvoumotorový dolnoplošník s jednoduchou svislou ocasní plochou, tříbodovým zatahovatelným podvozkem záďového typu a poměrně silnou obrannou výzbrojí. Celkem na pěti palebných postech bylo umístěno pět kanónů ráže 20 mm. První se nacházel v přídi a ovládal ho bombometčík. Druhý byl umístěn ve hřbetní střelecké věži. Třetí se nacházel ve střelišti na spodní části trupu a zbylé dva byly umístěny na obou bocích trupu za křídlem. Šestičlenná posádka se skládala ze dvou pilotů, bombometčíka - předního střelce, střelce - radisty a dvou střelců z palubních zbraní.
Dále dle sovětských pramenů ...
První let stroje Il-6 s motory AČ-30B proběhl v srpnu 1943. Letoun zvedl do vzduchu ( jak jinak u letounů konstrukční kanceláře Iljušin ) zkušební pilot Kokkinaki. Po továrních zkouškách následovaly zkoušky státní. Z těch se letoun vrátil zpět k výrobci k provedení některých změn a odstranění zjištěných problémů.
Dopracovaný letoun již s novými motory AČ-30BF znovu vzlétl v létě roku 1944. V tomto provedení letoun dosáhl maximální rychlosti 464 km/h. Jeho dolet byl ( při vzletové hmotnosti 18 150 kg a nákladem 1000 kg pum v pumovnici při rychlosti 340 km/h ) 5 450 km.
Celkové hodnocení letounu Il-6 s motory řady AČ-30 nebylo nejhorší. Byl oceňován dolet i letové vlastnosti. Zkušební komise ale také našla některé (odstranitelné) nedostatky. Za hlavní problém byl označen pohon letounu. Výkonné, úsporné, ale nevyzrálé motory vykazovaly velké množství závad. V té době byly motory AČ-30 ještě nevyzrálé, výrobně velmi náročné a pro válečné použití nevhodné.
Z těchto důvodů byl další vývoj letounu Iljušin Il-6 zastaven.
Zdroje k DB-3 / Il-4 / Il-6 :
V.Němeček, Vojenská letadla 1 - 5, Naše vojsko 1990, ISBN 80-206-0114-7 (soubor)
V.Němeček, Sovětská letadla, Naše vojsko 1969, 28-082-68
www.airpages.ru
http://www.airwar.ru/enc/bww2/db3.html
http://www.airwar.ru/enc/bww2/il4.html
http://www.airwar.ru/enc/bww2/il6.html
URL : https://www.valka.cz/Iljusin-Il-6-t56261#255399Verze : 0
Iljušin Il-6 (obrázek)
Zdroj : www.airpages.ru
Iljušin Il-6
Zdroj : www.airpages.ru
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Iljušin Il-6
URL : https://www.valka.cz/Iljusin-Il-6-t56261#255401Verze : 0
Iljušin Il-6 (obrázek)
Zdroj : http://www.airwar.ru/enc/bww2/il6.html
Iljušin Il-6
Zdroj : http://www.airwar.ru/enc/bww2/il6.html
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Iljušin Il-6
URL : https://www.valka.cz/Iljusin-Il-6-t56261#255404Verze : 0
Iljušin Il-6 (obrázek)
Zdroj : http://www.airwar.ru/enc/bww2/il6.html
Iljušin Il-6
Zdroj : http://www.airwar.ru/enc/bww2/il6.html
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Iljušin Il-6
URL : https://www.valka.cz/Iljusin-Il-6-t56261#255405Verze : 0
Iljušin Il-6 (obrázek)
Zdroj : http://www.airwar.ru/enc/bww2/il6.html
Iljušin Il-6
Zdroj : http://www.airwar.ru/enc/bww2/il6.html
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Iljušin Il-6
URL : https://www.valka.cz/Iljusin-Il-6-t56261#255406Verze : 0
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.