Main Menu
User Menu

Jermolajev Jer-2 2M-105

Yermolayev Yer-2 2M-105

Ермолаев Ер-2 2М-105

     
Název:
Name:
Jermolajev Jer-2 2M-105
Originální název:
Original Name:
Ермолаев Ер-2 2М-105
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.03.1941-DD.MM.1941 Voroněžský letecký závod č. 18 Vorošilova, Voroněž /
Období výroby:
Production Period:
DD.03.1941-DD.MM.1941
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
71 (128?)
První vzlet:
Maiden Flight:
14.05.1940 DB-240
Osádka:
Crew:
4
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
7076 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
11300 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
13556 kg
Rozpětí:
Wingspan:
21,69 m
Délka:
Length:
16,30 m
Výška:
Height:
4,00 m
Plocha křídla:
Wing Area:
73,16 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Klimov M-105 o vzletovém výkonu 809 kW/1100 k
třílistá stavitelná vrtule VIŠ-22T
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
437 km/h v 4000 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
16,5 min do 5000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
7700 m
Dolet:
Range:
4000 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
1x pohyblivý kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm na přídi
1x kulomet UBT ráže 12,7 mm ve hřbetní věži TUM-2
1x pohyblivý kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm pod trupem

4000 kg pum
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
-
Zdroje:
Sources:
Gordon Yefim; Khazanov, Dmitri. Soviet Combat Aircraft of the Second World War, Volume Two: Twin-Engined Fighters, Attack Aircraft and Bombers. Midland Publishing, Earl Shilton 1998. ISBN 1-85780-084-2.
Шавров, В. Б. История конструкций самолетов в СССР 1938-1950гг. Машиностроение, Москва 1988.
Бюшгенс Г.С. самолетостроение в СССР 1917-1945. ЦАГИ 1992.
Khazanov, Dimitri; Medved, Alexandre. Ermolaev Er-2: Un bombardier politique, Le Fana de L'Aviation 2005/11.
Маслов, Михаил. Неизвестный Ермолай, Авиация и Космонавтика 1998/04.
Проклов, Владимир. Послевоенные поршневые самолеты ОКБ П. О. Сухого, Авиация и Космонавтика 2007/07.
Němeček, Václav. Jermolajev Jer-2, L+K 1991/25.
URL : https://www.valka.cz/Jermolajev-Jer-2-2M-105-t13947#563948Verze : 0
MOD
Jermolajev Jer-2


Dálkový bombardér. Stroj vznikl úpravou dopravního letounu STAL-7, zkonstruovaného v SSSR působícím italským konstruktérem Bartinim. Úpravu provedl V. G. Jermolajev.


DB-240 poprvé letěl v r. 1940. Na začátku války bylo k dispozici 128 ks. Celokovový trup, středoplošník, křídla měla tvar obrácených racčích křídel, motory a kryty hlavních podvozkových noh montovány v zalomení křídel. Dvojité ocasní plochy. Tříkolový podvozek s ocasním kolečkem.


Experimentováno s motory - r. 1942 zkoušeny motory AM-35, od prosince 1943 se sériově montují naftové motory AČ-30B konstruktéra Čaromského. Této upravené verze bylo postaveno cca 300 ks. Tato verze měla přestavěnou kabinu, upravené křídlo, pod trupem výzbroj větší ráže. Vnitřní pumovnice upravena tak, aby pojala 1000 kg pumu. Maximální rychlost této verze - 446 km/h ( 277 mil/h ), dolet - 5000 km ( 3107 mil ).


3 stroje upraveny v OKB Suchoj na dopravu VIP pasažérů s devítimístnou kabinou.
Jermolajev Jer-2 2M-105 - Na obrázku verze s motory AM-35

Na obrázku verze s motory AM-35
URL : https://www.valka.cz/Jermolajev-Jer-2-2M-105-t13947#87672Verze : 1
http://aviadejavu.ru/Site/Crafts/Craft21770.htm

Jermolajev Jer-2 2M-105 -


URL : https://www.valka.cz/Jermolajev-Jer-2-2M-105-t13947#563949Verze : 0
MOD
Diskuse

Citace - Aubis :

3 stroje upraveny v OKB Suchoj na dopravu VIP pasažérů s devítimístnou kabinou.



K tomuto len krátke doplnenie.


V OKB Suchoja boli upravené dva alebo tri stroje na verziu Jer-2ON (Osobovo naznačenija) teda špeciálneho určenia preto, lebo po smrti hlavného konštruktéra generála Jermolajeva (+31.12.1944) bolo v marci 1945 OKB Jermolajeva zlúčené pod OKB Suchoja.


Foto je zo zbierok Nica Braasa via 1000aircraftphotos.com
Jermolajev Jer-2 2M-105 -


URL : https://www.valka.cz/Jermolajev-Jer-2-2M-105-t13947#171125Verze : 0
MOD