Název: Name: | Curtiss XP-22 | |
Originální název: Original Name: | Curtiss XP-22 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1931-DD.MM.1931 Curtiss-Wright Corp., Buffalo, New York | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1931-DD.MM.1931 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.06.1931 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1178 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1521 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 9.6 m | |
Délka: Length: | 7.19 m | |
Výška: Height: | 2.67 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 23.41 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Curtiss V-1570-23 o výkonu 522 kW třílistá kovová vrtule | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 189 l | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 325.7 km/h v 0 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 276.8 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 12.2 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 5.2 min do 3048 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 8077 m | |
Dolet: Range: | ? km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 2x 7,62mm kulomet Browning | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Bowers, P. M. Curtiss Aircraft 1907-1947, Putnam Aeronautical Books, London 1979. ISBN 0-370-10029-8. Bowers, P. M. Curtiss Army Hawks, Aircraft in Profile No.45. Profile Publications, Leatherhead 1965. United States Army and Air Force Fighters 1916-1961, Harleyford Publications, Letchworth 1961. Fahey, James C. U.S. Army Aircraft 1908-1946. Ships and Aircraft, Falls Church, 1964. Bowers, P. M. Forgotten Fighters/2 and Experimental Aircraft U.S. Army 1918-1941, Arco Publishing Company, New York 1971. ISBN 0-66802-403-8. http://joebaugher.com/usaf_fighters/p22.html www.nationalmuseum.af.mil |
Období | - |
Výrobce | Curtiss |
Typ letounu | Curtiss XP-22 Hawk |
Kamufláž | Prototypová |
![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | 29-262 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
První podoba, s chladičem oleje v prstenci na přídi a původním podvozkem. Později se do zvětšeného prstence přesunul i hlavní chladič a podvozek byl nahrazen novým.
URL : https://www.valka.cz/Curtiss-XP-22-Hawk-t125548#426084Verze : 0
Aubi
MOD
V listopadu 1930 armádní letectvo sepsalo požadavky na nová stíhací letadla, odpovídající nové době plné podstatně rychlejších bombardérů - klasický stíhač, výškový stíhač (sem spadal XP-23), dvoumístný stíhač (podle nich vznikl Detroit XP-24) a stíhač s vysokou manévrovatelností. Jako prototyp pro novou variantu Hawku podle prvního z požadavků měl posloužit XP-20, protože ale nebyly dokončeny všechny testy, byl místo něj vyčleněn třetí postavený P-6A (29-262). Zachoval si původní motor, chladič byl ale přemístěn dozadu mezi podvozkové nohy, byla zvětšena plocha směrovky a na příď byl umístěn prstenec obsahující olejový chladič. Jak bylo v této době zvykem, stroj dostal úplně nové označení, XP-22. Později XP-22 dostal také nový samonosný podvozek, s malými aerodynamickými kapotami, a prstenec na přídi byl mírně zvětšen (a byl nyní kruhový místo oválného) a byl do něho vtěsnán i hlavní chladič. Ani tato podoba se plně neosvědčila, a oba chladiče byly vráceny mezi podvozkové nohy, zatímco motor dostal nový těsný kryt. Přemístěny byly i kulomety, místo nad válci motoru byly nyní v bocích přídě, pod válci. A směrovka dostala zpět svou původní velikost.
V červnu 1931 proběhly porovnávací testy mezi standardním P-6, Boeingem P-12, YP-20 a XP-22. XP-22 svou maximální rychlostí všechny převyšoval, a vysloužil si objednávku na 45 sériových strojů pro provozní testy, pojmenovaných Y1P-22. Protože ale poměry v kongresu nepřály objednávání nových konstrukcí, i na základě mnoha shodných součástí bylo označení sériových strojů změněno na P-6C (čímž se z nich stala formálně jen nová verze vyzkoušené konstrukce) a posléze na P-6E. Po dokončení testů byl XP-22 navrácen do původní podoby a vrácen do služby jako P-6A.
Konečná podoba - v podstatě stejný jako P-6E, ponechal si ale původní vypouklé břicho P-6A.
V červnu 1931 proběhly porovnávací testy mezi standardním P-6, Boeingem P-12, YP-20 a XP-22. XP-22 svou maximální rychlostí všechny převyšoval, a vysloužil si objednávku na 45 sériových strojů pro provozní testy, pojmenovaných Y1P-22. Protože ale poměry v kongresu nepřály objednávání nových konstrukcí, i na základě mnoha shodných součástí bylo označení sériových strojů změněno na P-6C (čímž se z nich stala formálně jen nová verze vyzkoušené konstrukce) a posléze na P-6E. Po dokončení testů byl XP-22 navrácen do původní podoby a vrácen do služby jako P-6A.
Období | - |
Výrobce | Curtiss |
Typ letounu | Curtiss XP-22 Hawk |
Kamufláž | Prototypová |
![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | 29-262 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Konečná podoba - v podstatě stejný jako P-6E, ponechal si ale původní vypouklé břicho P-6A.
Období | - |
Výrobce | Curtiss |
Typ letounu | Curtiss XP-22 Hawk |
Kamufláž | Prototypová |
![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | 29-262 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Curtiss-XP-22-Hawk-t125548#426088Verze : 0
Aubi
MOD
Reklama
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.