Název: Name: | Lockheed-Detroit YP-24 | |
Originální název: Original Name: | Lockheed-Detroit YP-24 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1931-DD.MM.1931 Detroit Aircraft Corp., Detroit | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1931-DD.MM.1931 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 (32-320) | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1931 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1365 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1978 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 13.04 m | |
Délka: Length: | 8.76 m | |
Výška: Height: | 2.59 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 27.13 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 72.75 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Curtiss V-1570-23 Conqueror o výkonu 445 kW třílistá vrtule | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 284 l | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 377 km/h v ? m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 346 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 9.2 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 7620 m | |
Dolet: Range: | 895 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 1x pevný 7,62mm kulomet v přídi 1x pevný 12,7mm kulomet v přídi 1x pohyblivý 7,62mm kulomet v zadní kabině | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Francillon, René J. Lockheed Aircraft since 1913. Naval Institute Press, Annapolis 1987. Jones, Lloyd S. U.S. Fighters - Army Air Force 1925 to 1980s. Aero Publishers, Fallbrook 1975. http://joebaugher.com/usaf_fighters/p24.html www.nationalmuseum.af.mil |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
www.nationalmuseum.af.mil
URL : https://www.valka.cz/Lockheed-Detroit-YP-24-t72230#255093Verze : 0
Aubi
MOD
Lockheed-Detroit P-24
V roce 1929 byl většinový podíl v Lockheed Aircraft Company prodán holdingové společnosti Detroit Aircraft Corporation, sídlící v Michiganu. Přestože běžné výroby v kalifornské mateřské továrně se to nijak nedotklo, v továrních prostorách v Detroitu vznikl první Lockheedův stíhací stroj. Šlo o soukromé rozvinutí dolnoplošného letounu Lockheed Altair, který byl ve své době neobvyklý plně zatahovacím podvozkem. Projekt vytvořil detroitský hlavní inženýr, Robert J. Woods.
Prototyp byl hotov v březnu 1931, kovový trup a ocasní plochy byly vyrobeny v Detroitu, dřevěná křídla s překližkovým potahem vznikly spolu s podvozkem v Kalifornii a byly v podstatě převzaté z Altairu. Dokončen byl v Detroitu, kde byl také testován. XP-900, což bylo jeho projektové jméno, byl poháněn vodou chlazeným motorem Curtiss V-1570C Conqueror (vojenské označení V-1570-23) a měl třílistou vrtuli. Osádka měla poprvé v historii amerického stíhacího letectví krytou kabinu, v tandemovém uspořádání.
Po krátkých testech v Detroitu byl XP-900 29. září 1931 doručen na Wright Field, zakoupen armádou a nově označen YP-24. Hlavním důvodem jeho testů bylo ověření možnosti nahrazení neuspokojivých dvoumístných stíhačů Berliner-Joyce P-16. Na to výkonově bohatě stačil, byl asi o 60 km/h rychlejší, a byl rychlejší i než do té doby nejlepší americký vojenský stíhač, P-6E. Na základě těchto testů bylo proto objednáno pět strojů, označených Y1P-24 a také čtyři stroje Y1A-9, které byly jejich útočnou variantou a měly se lišit motorem V-1570-27 pro malé výšky a měly mít silnější výzbroj.
19. října 1931 byl prototyp YP-24 zničen při přistání kvůli problémům s podvozkem. Tento problém byl snadno řešitelný, ovšem 27. října Detroit Aircraft Corporation neunesla problémy způsobené hospodářskou krizí a byla dána do nucené správy. K výrobě Y1P-24 ani Y1A-9 proto nedošlo, ovšem jejich autor, Robert Woods, v jejich vývoji pokračoval a ve svém novém působišti u firmy Consolidated navrhl nový dvoumístný stíhač P-25, respektive útočný A-11. Samotná firma Lockheed brzy našla nové finanční krytí a obnovila výrobu, i když ke stíhacím letounům se vrátila až slavným Lightningem.
V roce 1929 byl většinový podíl v Lockheed Aircraft Company prodán holdingové společnosti Detroit Aircraft Corporation, sídlící v Michiganu. Přestože běžné výroby v kalifornské mateřské továrně se to nijak nedotklo, v továrních prostorách v Detroitu vznikl první Lockheedův stíhací stroj. Šlo o soukromé rozvinutí dolnoplošného letounu Lockheed Altair, který byl ve své době neobvyklý plně zatahovacím podvozkem. Projekt vytvořil detroitský hlavní inženýr, Robert J. Woods.
Prototyp byl hotov v březnu 1931, kovový trup a ocasní plochy byly vyrobeny v Detroitu, dřevěná křídla s překližkovým potahem vznikly spolu s podvozkem v Kalifornii a byly v podstatě převzaté z Altairu. Dokončen byl v Detroitu, kde byl také testován. XP-900, což bylo jeho projektové jméno, byl poháněn vodou chlazeným motorem Curtiss V-1570C Conqueror (vojenské označení V-1570-23) a měl třílistou vrtuli. Osádka měla poprvé v historii amerického stíhacího letectví krytou kabinu, v tandemovém uspořádání.
Po krátkých testech v Detroitu byl XP-900 29. září 1931 doručen na Wright Field, zakoupen armádou a nově označen YP-24. Hlavním důvodem jeho testů bylo ověření možnosti nahrazení neuspokojivých dvoumístných stíhačů Berliner-Joyce P-16. Na to výkonově bohatě stačil, byl asi o 60 km/h rychlejší, a byl rychlejší i než do té doby nejlepší americký vojenský stíhač, P-6E. Na základě těchto testů bylo proto objednáno pět strojů, označených Y1P-24 a také čtyři stroje Y1A-9, které byly jejich útočnou variantou a měly se lišit motorem V-1570-27 pro malé výšky a měly mít silnější výzbroj.
19. října 1931 byl prototyp YP-24 zničen při přistání kvůli problémům s podvozkem. Tento problém byl snadno řešitelný, ovšem 27. října Detroit Aircraft Corporation neunesla problémy způsobené hospodářskou krizí a byla dána do nucené správy. K výrobě Y1P-24 ani Y1A-9 proto nedošlo, ovšem jejich autor, Robert Woods, v jejich vývoji pokračoval a ve svém novém působišti u firmy Consolidated navrhl nový dvoumístný stíhač P-25, respektive útočný A-11. Samotná firma Lockheed brzy našla nové finanční krytí a obnovila výrobu, i když ke stíhacím letounům se vrátila až slavným Lightningem.
URL : https://www.valka.cz/Lockheed-Detroit-YP-24-t72230#255089Verze : 0
Aubi
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.