Curtiss P-6E Hawk

     
Název:
Name:
Curtiss P-6E Hawk Curtiss P-6E Hawk
Originální název:
Original Name:
Curtiss P-6E Hawk
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.12.1931-DD.MM.193R Curtiss-Wright Corp., Buffalo, New York
Období výroby:
Production Period:
DD.12.1931-DD.MM.193R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
46
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1931
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1244 kg 2743 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1559 kg 3436 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
1722 kg 3797 lb
Rozpětí:
Wingspan:
9.63 m 31ft 6in
Délka:
Length:
7.06 m 23ft 2in
Výška:
Height:
2.72 m 8ft 11in
Plocha křídla:
Wing Area:
23.41 m2 252 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Curtiss V-1570-23 o výkonu 522 kW
třílistá kovová vrtule
Curtiss V-1570-23, power 700 hp
three-blade metal propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
189 l
208 l pomocná nádrž
50 US gal
55 US gal drop tank
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
318.3 km/h v 0 m 197.8 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
265.5 km/h v ? m 165 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
12.5 m/s 2460 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
5.2 min do 3048 m 5.2 min to 10000 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
7529 m 24700 ft
Dolet:
Range:
392.7 km 244 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
920.5 km 572 mi
Výzbroj:
Armament:
2x 7,62mm kulomet 2x .30 machine guns
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Swanborough, F. G., Bowers, P. M.: US Navy Aircraft Since 1912, Putnam Aeronautical Books, London 1990. ISBN 0-85177-838-0
Bowers, P. M.: Curtiss Aircraft 1907-1947, Putnam Aeronautical Books, London 1979. ISBN 0-370-10029-8
Bowers, P. M.: Curtiss Navy Hawks, Aircraft in Profile No.116. Profile Publications, Leatherhead 1965.
Bowers, P. M.: Curtiss Army Hawks, Aircraft in Profile No.45. Profile Publications, Leatherhead 1965.
Bowers, P. M.: Forgotten Fighters/2 and Experimental Aircraft U.S. Army 1918-1941, Arco Publishing Company, New York 1971. ISBN 0-66802-403-8
Jones, LLoyd S.: U.S. Fighters, Aero Publishers, Inc. Fallbrook 1975
http://home.att.net/~jbaugher1/p6.html
www.nationalmuseum.af.mil
http://www.aerofiles.com/_curt.html
www.americancombatplanes.com

Curtiss P-6E Hawk - Hawk XP-6H, experimentální stroj s dodatečnými kulomety v křídlech.

Hawk XP-6H, experimentální stroj s dodatečnými kulomety v křídlech.
URL : https://www.valka.cz/Curtiss-P-6E-Hawk-t84507#310695 Verze : 0
8. července 1931 bylo objednáno 46 sériových strojů (32-233/278) podle prototypu XP-22. Původně byly označeny Y1P-22, ale z různých důvodů byly přejmenovány na P-6C a nakonec ještě před doručením na P-6E. Mezitím byly nové prvky otestovány také na YP-20, který dostal novou příď s motorem Conqueror, sejmutou z XP-22 (mezitím přestavěného zpět na P-6A), jeho podvozek a ostatní úpravy, a jako skutečný prototyp nové verze byl přejmenován na XP-6E. Rozdílem mezi oběma prototypy byla hlavně spodní část trupu, XP-6E si zachoval původní plochý spodek, používaný na P-1, a sériové stroje jej také převzaly.

Dodávky P-6E byly zahájeny v prosinci 1931. P-6E byly první Hawky, které dostaly nové firemní označení, Model 35. 32-278 si v továrně ponechali a byl přestavěn na XP-23, 32-233 na XP-6H, a 32-254 na XP-6G. P-6E se stal nejznámějším z celé řady dvouplošných Hawků (ostatně šlo také o nejpočetnější verzi) a pravděpodobně také nejznámějším armádním stíhačem mezi válkami. V porovnání se stejné starým P-12B byl Curtiss rychlejší, ale P-12B lépe manévroval - v podstatě stejná situace panovala od vzniku jejich předchůdců PW-8 a PW-9. Rychlost P-6E byla vyvážena některými jeho špatnými vlastnostmi, jako pomalejšími reakcemi na ovládání. Motor byl na svou dobu extrémně výkonný, ale zato měl řadu menších i větších problémů, se kterými museli mechanici neustále bojovat. Kryty podvozku se ukázaly jako obvykle nepříliš vhodné a byly později nahrazeny v polních podmínkách použitelnějšími, z vnější strany otevřenými.

Od roku 1932 sloužily P-6E u 1. a 8. stíhací skupiny, u 17., 94. a 33. stíhací letky na Selfridge Field a Langley Field. Nešlo o právě ideální stroje, při nehodách bylo zničeno hned 27 strojů z 46. Vzhledem k jejich poměrně rychlému zastarávání neprocházely P-6E generálkou, místo toho zůstaly v provozu, dokud nebyly úplně vyřazeny. V první linii byly nahrazeny v roce 1936, nicméně alespoň jeden přežil až do roku 1942.

XP-6F (39-374) a XP-6G (32-254) se od standardních strojů odlišovaly motorem V-1570F (V-1570-55) - jeden s turbokompresorem (a dalšími úpravami), druhý bez. Po dokončení testů byl XP-6G přejmenován na P-6G, a nakonec mu byl vrácen standardní motor a standardní označení P6E. Dalším experimentální stroj, již zmíněný XP-6H, byl první sériový P-6E vrácený dodatečně do továrny kvůli zástavbě čtyř 7,62mm kulometů do křídel tak, aby střílely mimo okruh vrtule. Armáda XP-6H převzala 20. dubna 1933. Vzletová hmotnost stoupla na 1750 kg, rychlost klesla na 305,8 km/h. Ani tato verze nebyla dál rozvíjena, po testech dostal standardní křídlo a byl vrácen do řadové služby.
Curtiss P-6E Hawk -


URL : https://www.valka.cz/Curtiss-P-6E-Hawk-t84507#426219 Verze : 1
Curtiss P-6E Hawk za letu


17th Pursuit Squadron, 1st Pursuit Group ze základny Selfridge Field, cca 1932.
Curtiss P-6E Hawk - (USAF)

(USAF)
URL : https://www.valka.cz/Curtiss-P-6E-Hawk-t84507#332093 Verze : 0
.
Curtiss P-6E Hawk - P-6E sériového čísla 32-241 sloužil roku 1934 u 94. Pursuit Squadron na letišti Selfridge Field v Michiganu. Stroj  nese pestrou antikamufláž, jak bylo v tomto období pro americké letectvo typické.

P-6E sériového čísla 32-241 sloužil roku 1934 u 94. Pursuit Squadron na letišti Selfridge Field v Michiganu. Stroj nese pestrou antikamufláž, jak bylo v tomto období pro americké letectvo typické.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

Curtiss P-6E Hawk -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Curtiss-P-6E-Hawk-t84507#606949 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více