Název: Name: | Curtiss P-6E Hawk | |
Originální název: Original Name: | Curtiss P-6E Hawk | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.12.1931-DD.MM.193R Curtiss-Wright Corp., Buffalo, New York | |
Období výroby: Production Period: | DD.12.1931-DD.MM.193R | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 46 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1931 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1244 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1559 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 1722 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 9.63 m | |
Délka: Length: | 7.06 m | |
Výška: Height: | 2.72 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 23.41 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Curtiss V-1570-23 o výkonu 522 kW třílistá kovová vrtule | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 189 l 208 l pomocná nádrž | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 318.3 km/h v 0 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 265.5 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 12.5 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 5.2 min do 3048 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 7529 m | |
Dolet: Range: | 392.7 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 920.5 km | |
Výzbroj: Armament: | 2x 7,62mm kulomet | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Swanborough, F. G., Bowers, P. M.: US Navy Aircraft Since 1912, Putnam Aeronautical Books, London 1990. ISBN 0-85177-838-0 Bowers, P. M.: Curtiss Aircraft 1907-1947, Putnam Aeronautical Books, London 1979. ISBN 0-370-10029-8 Bowers, P. M.: Curtiss Navy Hawks, Aircraft in Profile No.116. Profile Publications, Leatherhead 1965. Bowers, P. M.: Curtiss Army Hawks, Aircraft in Profile No.45. Profile Publications, Leatherhead 1965. Bowers, P. M.: Forgotten Fighters/2 and Experimental Aircraft U.S. Army 1918-1941, Arco Publishing Company, New York 1971. ISBN 0-66802-403-8 Jones, LLoyd S.: U.S. Fighters, Aero Publishers, Inc. Fallbrook 1975 https://home.att.net/~jbaugher1/p6.html www.nationalmuseum.af.mil https://www.aerofiles.com/_curt.html www.americancombatplanes.com |
Období | - |
Výrobce | Curtiss |
Typ letounu | Curtiss P-6E Hawk |
Kamufláž | Prototypová |
![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | 32-233 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Hawk XP-6H, experimentální stroj s dodatečnými kulomety v křídlech.
URL CZ: https://www.valka.cz/Curtiss-P-6E-Hawk-t84507#310695Verze : 0
URL EN: https://www.armedconflicts.com/Curtiss-P-6E-Hawk-t84507#310695Version : 0
URL EN: https://www.armedconflicts.com/Curtiss-P-6E-Hawk-t84507#310695Version : 0
Aubi
MOD
8. července 1931 bylo objednáno 46 sériových strojů (32-233/278) podle prototypu XP-22. Původně byly označeny Y1P-22, ale z různých důvodů byly přejmenovány na P-6C a nakonec ještě před doručením na P-6E. Mezitím byly nové prvky otestovány také na YP-20, který dostal novou příď s motorem Conqueror, sejmutou z XP-22 (mezitím přestavěného zpět na P-6A), jeho podvozek a ostatní úpravy, a jako skutečný prototyp nové verze byl přejmenován na XP-6E. Rozdílem mezi oběma prototypy byla hlavně spodní část trupu, XP-6E si zachoval původní plochý spodek, používaný na P-1, a sériové stroje jej také převzaly.
Dodávky P-6E byly zahájeny v prosinci 1931. P-6E byly první Hawky, které dostaly nové firemní označení, Model 35. 32-278 si v továrně ponechali a byl přestavěn na XP-23, 32-233 na XP-6H, a 32-254 na XP-6G. P-6E se stal nejznámějším z celé řady dvouplošných Hawků (ostatně šlo také o nejpočetnější verzi) a pravděpodobně také nejznámějším armádním stíhačem mezi válkami. V porovnání se stejné starým P-12B byl Curtiss rychlejší, ale P-12B lépe manévroval - v podstatě stejná situace panovala od vzniku jejich předchůdců PW-8 a PW-9. Rychlost P-6E byla vyvážena některými jeho špatnými vlastnostmi, jako pomalejšími reakcemi na ovládání. Motor byl na svou dobu extrémně výkonný, ale zato měl řadu menších i větších problémů, se kterými museli mechanici neustále bojovat. Kryty podvozku se ukázaly jako obvykle nepříliš vhodné a byly později nahrazeny v polních podmínkách použitelnějšími, z vnější strany otevřenými.
Od roku 1932 sloužily P-6E u 1. a 8. stíhací skupiny, u 17., 94. a 33. stíhací letky na Selfridge Field a Langley Field. Nešlo o právě ideální stroje, při nehodách bylo zničeno hned 27 strojů z 46. Vzhledem k jejich poměrně rychlému zastarávání neprocházely P-6E generálkou, místo toho zůstaly v provozu, dokud nebyly úplně vyřazeny. V první linii byly nahrazeny v roce 1936, nicméně alespoň jeden přežil až do roku 1942.
XP-6F (39-374) a XP-6G (32-254) se od standardních strojů odlišovaly motorem V-1570F (V-1570-55) - jeden s turbokompresorem (a dalšími úpravami), druhý bez. Po dokončení testů byl XP-6G přejmenován na P-6G, a nakonec mu byl vrácen standardní motor a standardní označení P6E. Dalším experimentální stroj, již zmíněný XP-6H, byl první sériový P-6E vrácený dodatečně do továrny kvůli zástavbě čtyř 7,62mm kulometů do křídel tak, aby střílely mimo okruh vrtule. Armáda XP-6H převzala 20. dubna 1933. Vzletová hmotnost stoupla na 1750 kg, rychlost klesla na 305,8 km/h. Ani tato verze nebyla dál rozvíjena, po testech dostal standardní křídlo a byl vrácen do řadové služby.
Dodávky P-6E byly zahájeny v prosinci 1931. P-6E byly první Hawky, které dostaly nové firemní označení, Model 35. 32-278 si v továrně ponechali a byl přestavěn na XP-23, 32-233 na XP-6H, a 32-254 na XP-6G. P-6E se stal nejznámějším z celé řady dvouplošných Hawků (ostatně šlo také o nejpočetnější verzi) a pravděpodobně také nejznámějším armádním stíhačem mezi válkami. V porovnání se stejné starým P-12B byl Curtiss rychlejší, ale P-12B lépe manévroval - v podstatě stejná situace panovala od vzniku jejich předchůdců PW-8 a PW-9. Rychlost P-6E byla vyvážena některými jeho špatnými vlastnostmi, jako pomalejšími reakcemi na ovládání. Motor byl na svou dobu extrémně výkonný, ale zato měl řadu menších i větších problémů, se kterými museli mechanici neustále bojovat. Kryty podvozku se ukázaly jako obvykle nepříliš vhodné a byly později nahrazeny v polních podmínkách použitelnějšími, z vnější strany otevřenými.
Od roku 1932 sloužily P-6E u 1. a 8. stíhací skupiny, u 17., 94. a 33. stíhací letky na Selfridge Field a Langley Field. Nešlo o právě ideální stroje, při nehodách bylo zničeno hned 27 strojů z 46. Vzhledem k jejich poměrně rychlému zastarávání neprocházely P-6E generálkou, místo toho zůstaly v provozu, dokud nebyly úplně vyřazeny. V první linii byly nahrazeny v roce 1936, nicméně alespoň jeden přežil až do roku 1942.
XP-6F (39-374) a XP-6G (32-254) se od standardních strojů odlišovaly motorem V-1570F (V-1570-55) - jeden s turbokompresorem (a dalšími úpravami), druhý bez. Po dokončení testů byl XP-6G přejmenován na P-6G, a nakonec mu byl vrácen standardní motor a standardní označení P6E. Dalším experimentální stroj, již zmíněný XP-6H, byl první sériový P-6E vrácený dodatečně do továrny kvůli zástavbě čtyř 7,62mm kulometů do křídel tak, aby střílely mimo okruh vrtule. Armáda XP-6H převzala 20. dubna 1933. Vzletová hmotnost stoupla na 1750 kg, rychlost klesla na 305,8 km/h. Ani tato verze nebyla dál rozvíjena, po testech dostal standardní křídlo a byl vrácen do řadové služby.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Curtiss P-6E Hawk |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | 32-254 |
Taktické označení / imatrikulace | 54 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | 17. stíhací letka [1923-1939] |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL CZ: https://www.valka.cz/Curtiss-P-6E-Hawk-t84507#426219Verze : 1
URL EN: https://www.armedconflicts.com/Curtiss-P-6E-Hawk-t84507#426219Version : 0
URL EN: https://www.armedconflicts.com/Curtiss-P-6E-Hawk-t84507#426219Version : 0
Aubi
MOD
Curtiss P-6E Hawk za letu
17th Pursuit Squadron, 1st Pursuit Group ze základny Selfridge Field, cca 1932.
(USAF)
17th Pursuit Squadron, 1st Pursuit Group ze základny Selfridge Field, cca 1932.
Období | - |
Výrobce | Curtiss |
Typ letounu | Curtiss P-6E Hawk |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | 58 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | 17. stíhací letka [1923-1939] |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
(USAF)
URL CZ: https://www.valka.cz/Curtiss-P-6E-Hawk-t84507#332093Verze : 0
URL EN: https://www.armedconflicts.com/Curtiss-P-6E-Hawk-t84507#332093Version : 0
URL EN: https://www.armedconflicts.com/Curtiss-P-6E-Hawk-t84507#332093Version : 0
.
P-6E sériového čísla 32-241 sloužil roku 1934 u 94. Pursuit Squadron na letišti Selfridge Field v Michiganu. Stroj nese pestrou antikamufláž, jak bylo v tomto období pro americké letectvo typické.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | - |
Výrobce | Curtiss |
Typ letounu | Curtiss P-6E Hawk |
Kamufláž | Hi-Vis |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | 32-241 |
Taktické označení / imatrikulace | 41 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | 94. stíhací peruť [1923-1939] |
Základna | Mount Clemens, Selfridgeovo letiště [1917-1947] |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.1934 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
P-6E sériového čísla 32-241 sloužil roku 1934 u 94. Pursuit Squadron na letišti Selfridge Field v Michiganu. Stroj nese pestrou antikamufláž, jak bylo v tomto období pro americké letectvo typické.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | - |
Výrobce | Curtiss |
Typ letounu | Curtiss P-6E Hawk |
Kamufláž | Hi-Vis |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | 32-241 |
Taktické označení / imatrikulace | 41 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | 94. stíhací peruť [1923-1939] |
Základna | Mount Clemens, Selfridgeovo letiště [1917-1947] |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.1934 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL CZ: https://www.valka.cz/Curtiss-P-6E-Hawk-t84507#606949Verze : 0
URL EN: https://www.armedconflicts.com/Curtiss-P-6E-Hawk-t84507#606949Version : 0
URL EN: https://www.armedconflicts.com/Curtiss-P-6E-Hawk-t84507#606949Version : 0
Rad
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.