Curtiss XP-23 Hawk

     
Název:
Name:
Curtiss XP-23 Hawk Curtiss XP-23 Hawk
Originální název:
Original Name:
Curtiss XP-23 Hawk
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1932-DD.04.1932 Curtiss-Wright Corp., Buffalo, New York
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1932-DD.04.1932
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1932
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1485 kg 3274 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1871 kg 4124 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
9.6 m 31ft 6in
Délka:
Length:
7.26 m 23ft 10in
Výška:
Height:
2.9 m 9ft 6in
Plocha křídla:
Wing Area:
23.41 m2 252 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Curtiss G1V-1570C Conqueror o výkonu 448 kW
třílistá kovová vrtule
Curtiss G1V-1570C Conqueror, power 600 hp
three-blade metal propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
295 l
208 l pomocná nádrž
78 US gal
55 gal drop tank
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
358.9 km/h v 4572 m 223 mph in 15000 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
305.8 km/h v ? m 190 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
7 m/s 1370 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
10058 m 33000 ft
Dolet:
Range:
700.1 km 435 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
1131.4 km 703 mi
Výzbroj:
Armament:
1x 7,62mm kulomet Browning
1x 12,7mm kulomet Browning
1x .30 Browning machine gun
1x .50 Browning machine gun
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Bowers, P. M. Curtiss Aircraft 1907-1947, Putnam Aeronautical Books, London 1979. ISBN 0-370-10029-8.
Bowers, P. M. Curtiss Army Hawks, Aircraft in Profile No.45. Profile Publications, Leatherhead 1965.
United States Army and Air Force Fighters 1916-1961, Harleyford Publications, Letchworth 1961.
Fahey, James C. U.S. Army Aircraft 1908-1946. Ships and Aircraft, Falls Church, 1964.
Bowers, P. M. Forgotten Fighters/2 and Experimental Aircraft U.S. Army 1918-1941, Arco Publishing Company, New York 1971. ISBN 0-66802-403-8.
Jones, LLoyd S. U.S. Fighters. Aero Publishers, Inc. Fallbrook 1975.
http://joebaugher.com/usaf_fighters/p23.html
www.nationalmuseum.af.mil
http://www.aerofiles.com/_curt.html

Curtiss XP-23 Hawk -


URL : https://www.valka.cz/Curtiss-XP-23-Hawk-t74687#310702 Verze : 0
Když armáda objednala u firmy Curtiss výrobu sére stíhačů P-6E Hawk, továrna si poslední rozestavěný kus ponechala pro testy. Dokončen byl s novým celokovovým skořepinovým trupem, vysokou oblou směrovkou, jaká byla použita také na dopravním T-32 Condor a průzkumném SOC Seagull. Křídla si sice ponechala tvar typický pro typovou řadu Hawk, ovšem jejich vnitřní konstrukce byla kovová, potažená plátnem. Velmi aerodynamická příď obsahovala motor Curtiss G1V-1570C Conqueror s převodovkou a postranním turbokompresorem, který poháněl třílistou vrtuli. Pevný podvozek měl částečně otevřenou kapotáž a mezi jeho nohama byl umístěn chladič motoru. Počítalo se s možností nést 200 kg bomb a se zástavbou dvou 7,62mm a jednoho 12,7mm kulometu do přídě, k tomu snad ale nikdy nedošlo.

Dokončený stroj dostal jako v podstatě nový typ označení XP-23 a 17. 4. 1932 byl doručen armádě. Testy sice prokázaly skvělé výkony ve větších výškách, kde se uplatnil jeho turbokompresor, ovšem v nižších výškách dosahoval neuspokojivých 286 km/h. Vinu na tom měla také velká hmotnost stroje. Kvůli přetrvávajícím problémům s chlazením a turbokompresorem armáda, která mezitím objednala jednoplošné P-26A, ztratila o sebemodernější dvouplošník zájem, nechala odstranit turbokompresor a překlasifikovala prototyp na testovací YP-23. V této podobě používal dvoulistou vrtuli. Po jistou dobu byl také používán k testům čelního odporu chladiče na vysokorychlostní let, YP-23 proto po určitou dobu neměl chladič žádný, motor chladila voda pumpovaná z přidané nádrže. Nakonec byl vrácen do továrny, kde byl rozebrán a jeho křídla byla využita při stavbě prototypu XF11C-1 pro námořnictvo.
Curtiss XP-23 Hawk -


URL : https://www.valka.cz/Curtiss-XP-23-Hawk-t74687#274665 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více