Název: Name: | Curtiss XP-23 Hawk | |
Originální název: Original Name: | Curtiss XP-23 Hawk | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1932-DD.04.1932 Curtiss-Wright Corp., Buffalo, New York | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1932-DD.04.1932 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1932 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1485 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1871 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 9.6 m | |
Délka: Length: | 7.26 m | |
Výška: Height: | 2.9 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 23.41 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Curtiss G1V-1570C Conqueror o výkonu 448 kW třílistá kovová vrtule | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 295 l 208 l pomocná nádrž | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 358.9 km/h v 4572 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 305.8 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 7 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 10058 m | |
Dolet: Range: | 700.1 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 1131.4 km | |
Výzbroj: Armament: | 1x 7,62mm kulomet Browning 1x 12,7mm kulomet Browning | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Bowers, P. M. Curtiss Aircraft 1907-1947, Putnam Aeronautical Books, London 1979. ISBN 0-370-10029-8. Bowers, P. M. Curtiss Army Hawks, Aircraft in Profile No.45. Profile Publications, Leatherhead 1965. United States Army and Air Force Fighters 1916-1961, Harleyford Publications, Letchworth 1961. Fahey, James C. U.S. Army Aircraft 1908-1946. Ships and Aircraft, Falls Church, 1964. Bowers, P. M. Forgotten Fighters/2 and Experimental Aircraft U.S. Army 1918-1941, Arco Publishing Company, New York 1971. ISBN 0-66802-403-8. Jones, LLoyd S. U.S. Fighters. Aero Publishers, Inc. Fallbrook 1975. http://joebaugher.com/usaf_fighters/p23.html www.nationalmuseum.af.mil http://www.aerofiles.com/_curt.html |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Curtiss-XP-23-Hawk-t74687#310702Verze : 0
Aubi
MOD
Když armáda objednala u firmy Curtiss výrobu sére stíhačů P-6E Hawk, továrna si poslední rozestavěný kus ponechala pro testy. Dokončen byl s novým celokovovým skořepinovým trupem, vysokou oblou směrovkou, jaká byla použita také na dopravním T-32 Condor a průzkumném SOC Seagull. Křídla si sice ponechala tvar typický pro typovou řadu Hawk, ovšem jejich vnitřní konstrukce byla kovová, potažená plátnem. Velmi aerodynamická příď obsahovala motor Curtiss G1V-1570C Conqueror s převodovkou a postranním turbokompresorem, který poháněl třílistou vrtuli. Pevný podvozek měl částečně otevřenou kapotáž a mezi jeho nohama byl umístěn chladič motoru. Počítalo se s možností nést 200 kg bomb a se zástavbou dvou 7,62mm a jednoho 12,7mm kulometu do přídě, k tomu snad ale nikdy nedošlo.
Dokončený stroj dostal jako v podstatě nový typ označení XP-23 a 17. 4. 1932 byl doručen armádě. Testy sice prokázaly skvělé výkony ve větších výškách, kde se uplatnil jeho turbokompresor, ovšem v nižších výškách dosahoval neuspokojivých 286 km/h. Vinu na tom měla také velká hmotnost stroje. Kvůli přetrvávajícím problémům s chlazením a turbokompresorem armáda, která mezitím objednala jednoplošné P-26A, ztratila o sebemodernější dvouplošník zájem, nechala odstranit turbokompresor a překlasifikovala prototyp na testovací YP-23. V této podobě používal dvoulistou vrtuli. Po jistou dobu byl také používán k testům čelního odporu chladiče na vysokorychlostní let, YP-23 proto po určitou dobu neměl chladič žádný, motor chladila voda pumpovaná z přidané nádrže. Nakonec byl vrácen do továrny, kde byl rozebrán a jeho křídla byla využita při stavbě prototypu XF11C-1 pro námořnictvo.
Dokončený stroj dostal jako v podstatě nový typ označení XP-23 a 17. 4. 1932 byl doručen armádě. Testy sice prokázaly skvělé výkony ve větších výškách, kde se uplatnil jeho turbokompresor, ovšem v nižších výškách dosahoval neuspokojivých 286 km/h. Vinu na tom měla také velká hmotnost stroje. Kvůli přetrvávajícím problémům s chlazením a turbokompresorem armáda, která mezitím objednala jednoplošné P-26A, ztratila o sebemodernější dvouplošník zájem, nechala odstranit turbokompresor a překlasifikovala prototyp na testovací YP-23. V této podobě používal dvoulistou vrtuli. Po jistou dobu byl také používán k testům čelního odporu chladiče na vysokorychlostní let, YP-23 proto po určitou dobu neměl chladič žádný, motor chladila voda pumpovaná z přidané nádrže. Nakonec byl vrácen do továrny, kde byl rozebrán a jeho křídla byla využita při stavbě prototypu XF11C-1 pro námořnictvo.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Curtiss XP-23 Hawk |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Curtiss-XP-23-Hawk-t74687#274665Verze : 0
Aubi
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.