Main Menu
User Menu

Curtiss YP-20 Hawk

     
Název:
Name:
Curtiss YP-20 Hawk
Originální název:
Original Name:
Curtiss YP-20 Hawk
Kategorie:
Category:
experimentální letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1930-DD.10.1930 Curtiss-Wright Corp., Buffalo, New York
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1930-DD.10.1930
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1930
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1124 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1507 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
9.6 m
Délka:
Length:
7.24 m
Výška:
Height:
2.82 m
Plocha křídla:
Wing Area:
23.41 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Wright R- 1870-9 Cyclone o výkonu 485 kW
dvoulistá kovová vrtule
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
390 l
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
300.9 km/h v 0 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
241.4 km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
13.2 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
2.3 min do 1707 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
8138 m
Dolet:
Range:
381.4 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
2x 7,62mm kulomet
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
-
Zdroje:
Sources:
Swanborough, F. G., Bowers, P. M.: US Navy Aircraft Since 1912, Putnam Aeronautical Books, London 1990. ISBN 0-85177-838-0
Bowers, P. M.: Curtiss Aircraft 1907-1947, Putnam Aeronautical Books, London 1979. ISBN 0-370-10029-8
Bowers, P. M.: Curtiss Navy Hawks, Aircraft in Profile No.116. Profile Publications, Leatherhead 1965.
Bowers, P. M.: Curtiss Army Hawks, Aircraft in Profile No.45. Profile Publications, Leatherhead 1965.
Bowers, P. M.: Forgotten Fighters/2 and Experimental Aircraft U.S. Army 1918-1941, Arco Publishing Company, New York 1971. ISBN 0-66802-403-8
Jones, LLoyd S.: U.S. Fighters, Aero Publishers, Inc. Fallbrook 1975
https://home.att.net/~jbaugher1/p20.html
www.nationalmuseum.af.mil
https://www.aerofiles.com/_curt.html
URL : https://www.valka.cz/Curtiss-YP-20-Hawk-t84508#310698Verze : 0
MOD
3. října 1928 byly společně s P-6 objednány i tři stroje, které měly dostat označení P-11 a motory Curtiss H-1640-1 Chieftain. Tento dvanáctiválce s válci do H a výkonem 447 kW měl ale obrovské problémy s chlazením, a stavba P-11 proto byla zrušena ještě před jejich dokončením. Dva z nich, 29-367 a 29-368, místo toho byly dokončeny jako P-6, a třetí, 29-374, v říjnu 1930 dostal hvězdicový motor Wright Cyclone. Díky podivným zvykům USAAC ohledně označování bylo označení stroje změněno na YP-20. Později dostal YP-20 ještě velké kryty podvozkových kol a čelní kryt na motoru. Upravena byla také směrovka, kýlová plocha byla navýšena o půl žebra, takže se zmenšila plocha vyvážení směrovky. Po dokončení testů měl být Cyclone na YP-20 nahrazen Conquerorem a použit k testům dalších úprav jako XP-22, kvůli urychlení k tomu ale byl použit jiný stroj, řadový P-6A.


V červnu 1931 se YP-20 účastnil letových testů proti standardnímu P-6, Boeingu P-12 a XP-22. YP-20 z nich nevyšel dobře, naopak byla objednána série podle XP-22. Zatímco XP-22 byl přestavěn zpět na P-6A, YP-20 se stal skutečným prototypem nově objednaných strojů poté, co na něm byl nahrazen motor a podvozek nahrazen těmi sejmutými z XP-22. Dostal ale upravenou kapotáž a přepracována byla také spodní část trupu, která nyní nezasahovala pod křídlo. V této podobě byl XP-20 přejmenován na XP-6E (protože označení sériových strojů bylo mezitím změněno z Y1P-22 na P-6E). Ani tato podoba nebyla pro 29-374 konečná, a byl později přestavěn na XP-6F.
Curtiss YP-20 Hawk -


URL : https://www.valka.cz/Curtiss-YP-20-Hawk-t84508#426324Verze : 0
MOD