Název: Name: | Aero A-10 | |
Originální název: Original Name: | Aero A-10 | |
Kategorie: Category: | dopravní letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1922-DD.MM.192R Aero, továrna letadel, dr. Kabeš, Praha-Vysočany / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1922-DD.MM.192R | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 5 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 03.01.1922 | |
Osádka: Crew: | 2 + 3 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1472 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2260 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 14,17 m | |
Délka: Length: | 10,14 m | |
Výška: Height: | 3,56 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 49,00 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 44,4 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Maybach Mb-IVa o výkonu 177 kW/240 k Vrtule dřevěná dvoulistá | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 160 km/h v ? m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 130 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 7.43 min do 1000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 6000 m | |
Dolet: Range: | 500 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | - | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | konstruktér: Ing. Rudolf Blaser | |
Zdroje: Sources: | V. Němeček, Československá letadla, Naše Vojsko, Praha 1968 J.Fidler a V.Sluka, Encyklopedie branné moci Republiky československé 1920-38, Libri 2006, ISBN 80-7277-256-2 |
URL : https://www.valka.cz/Aero-A-10-t8289#23785Verze : 0
Dopravní celodřevěný dvojplošník byl původně objednán v počtu 5 exemplářů Československou leteckou a.s. Tato společnost ovšem zanikla dříve něž mohla být objednávka realizována a tak nakonec všech 5 kusů odebralo Ministerstvo veřejných prací, které je předalo Leteckému dopravnímu oddílu. Tento oddíl se v říjnu 1923 přeměnil na Čs. státní aerolinie, které typ Aero A-10 provozovali do roku 1924.
Zdroje
Letectví a kosmonautika č. 1., ročník 1995
Imartikulace | Výrobní číslo | Zápis do rejstříku | Výmaz z rejstříku | Poznámka |
L-BALD | 1 | 27.2. 1923 | 3.11. 1925 | 15.6. 1923 havaroval, k opravě již nedošlo. |
L-BALC | 2 | 27.2. 1923 | 16.4. 1928 | - |
L-BALB | 3 | 27.2. 1923 | 16.4. 1928 | Vystaven v leteckém muzeu ve Kbelích (replika) |
L-BALE | 4 | 27.2. 1923 | 16.4. 1928 | - |
L-BALA | 5 | 14.7. 1923 | 16.4. 1928 | - |
Zdroje
Letectví a kosmonautika č. 1., ročník 1995
URL : https://www.valka.cz/Aero-A-10-t8289#249197Verze : 0
Reklama
...
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Aero-A-10-t8289#26631Verze : 0
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.