Typ: Type: | Aero A-10 A-10.2 | |
Výrobce: Producer: | Aero | |
Datum výroby: Date of Production: | XX.XX.1922 | |
Výrobní číslo: Construction Number: | A-10.2 | |
Číslo letounu: Serial Number: | A-10.2 | |
Provozovatel: User: | Československo | |
Pohonná jednotka: Engine: | XX.XX.1922-XX.XX.XXXX Maybach Mb-IVa XXXX | |
Výzbroj: Armament: | - | |
Datum převzetí: Commissioned: | XX.XX.1922 | |
Datum vyřazení: Decommissioned: | 16.04.1928 | |
Vojenský útvar: Unit: | XX.XX.1922–XX.XX.XXXX Letecký dopravní oddíl XX.XX.XXXX – 03.11.1925 Československé státní aerolinie | |
Útvarové označení: Unit Marking: | 27.02.1923–16.04.1928 L-BALC | |
Poznámka: Note: | 27.02.1923 zapsán do rejstříku letadel 16.04.1928 vyškrtnut z rejstříku letadel | |
Zdroje: Sources: | Němeček, Václav:Jednomotorová dopravní letadla. Praha. Nakladatelství dopravy a spojů 1990 www.wikipaedia.org výstřižkový archiv časopisu Křídla vlasti výstřižkový archiv časopisu L+K |
URL : https://www.valka.cz/A-10-2-L-BALC-t71421#251776Verze : 0
Základní kamufláž: Basic Camouflage: | XX.XX.1922 – 16.04.1928 | |
Horní plochy: Upper Surfaces: | barva plátna | |
Spodní plochy: Lower Surfaces: | barva plátna | |
Provedení výsostných znaků: National Recognition Marking: | | |
Trup: Fuselage: | nepoužity | |
Horní plochy křídel: Upper Surfaces of Wings: | nepoužity | |
Spodní plochy křídel: Lower Surfaces of Wings: | nepoužity | |
Označení v rámci útvaru: Unit Marking: | | |
Trup: Fuselage: | - | |
Horní plochy křídel: Upper Surfaces of Wings: | - | |
Spodní plochy křídel: Lower Surfaces of Wings: | - | |
Zvláštní a příležitostné označení: Special and Individual Marking: | | |
Trup: Fuselage: | - | |
Horní plochy křídel: Upper Surfaces of Wings: | - | |
Spodní plochy křídel: Lower Surfaces of Wings: | - | |
Poznámka: Note: | Imatrikulace L-BALC byla provedena černými písmeny na trupu, horních a spodních plochách křídel.Zkrácená podoba L-B byla umístěna na svislé ocasní ploše | |
Zdroje: Sources: | Němeček, Václav:Jednomotorová dopravní letadla. Praha. Nakladatelství dopravy a spojů 1990 www.wikipaedia.org výstřižkový archiv časopisu Křídla vlasti výstřižkový archiv časopisu L+K |
URL : https://www.valka.cz/A-10-2-L-BALC-t71421#329849Verze : 0
Letoun Aero A.10.2 L-BALC byl 5. června 1924 nasazen na let po trati Bratislava Praha. Behěm letu se uvolnil vrtulový kužel a poškodil chladič a vrtuli. Pilot Sedlář s letounem nouzově přistál u Oslavan. Při tom se podvozková kola zabořila hluboko do země a při nočním dešti zatekla do křídel voda. Letoun byl následně demontován a po té již dále nelétal.
Zdroj : Ing. Ladislav Keller Nehody dopravních letedel v Československu díl 1 1918 - 1939, Svět křídel 2009
Zdroj: vlastní sbírka.
Zdroj : Ing. Ladislav Keller Nehody dopravních letedel v Československu díl 1 1918 - 1939, Svět křídel 2009
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Zdroj: vlastní sbírka.
URL : https://www.valka.cz/A-10-2-L-BALC-t71421#341902Verze : 0
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.