Typ: Type: | Aero A-10 A-10.5 | |
Výrobce: Producer: | Aero | |
Datum výroby: Date of Production: | XX.XX.1922 | |
Výrobní číslo: Construction Number: | A-10.5 | |
Číslo letounu: Serial Number: | A-10.5 | |
Provozovatel: User: | Československo | |
Pohonná jednotka: Engine: | XX.XX.1922-XX.XX.XXXX Maybach Mb-IVa XXXX | |
Výzbroj: Armament: | - | |
Datum převzetí: Commissioned: | XX.XX.1922 | |
Datum vyřazení: Decommissioned: | 16.04.1928 | |
Vojenský útvar: Unit: | XX.XX.1922-XX.XX.XXXX Letecký dopravní oddíl XX.XX.XXXX-03.11.1925 Československé státní aerolinie | |
Útvarové označení: Unit Marking: | 27.02.1923-16.04.1928 L-BALA | |
Poznámka: Note: | 14.06.1923 zapsán do rejstříku letadel 16.04.1928 vyškrtnut z rejstříku letadel | |
Zdroje: Sources: | Němeček, Václav:Jednomotorová dopravní letadla. Praha. Nakladatelství dopravy a spojů 1990 www.wikipaedia.org výstřižkový archiv časopisu Křídla vlasti výstřižkový archiv časopisu L+K |
URL : https://www.valka.cz/A-10-5-L-BALA-t71425#251782Verze : 0
Základní kamufláž: Basic Camouflage: | XX.XX.1922 – 16.04.1928 | |
Horní plochy: Upper Surfaces: | barva plátna | |
Spodní plochy: Lower Surfaces: | barva plátna | |
Provedení výsostných znaků: National Recognition Marking: | | |
Trup: Fuselage: | nepoužity | |
Horní plochy křídel: Upper Surfaces of Wings: | nepoužity | |
Spodní plochy křídel: Lower Surfaces of Wings: | nepoužity | |
Označení v rámci útvaru: Unit Marking: | | |
Trup: Fuselage: | - | |
Horní plochy křídel: Upper Surfaces of Wings: | - | |
Spodní plochy křídel: Lower Surfaces of Wings: | - | |
Zvláštní a příležitostné označení: Special and Individual Marking: | | |
Trup: Fuselage: | - | |
Horní plochy křídel: Upper Surfaces of Wings: | - | |
Spodní plochy křídel: Lower Surfaces of Wings: | - | |
Poznámka: Note: | Imatrikulace L-BALA byla provedena černými písmeny na trupu, horních a spodních plochách křídel.Zkrácená podoba L-B byla umístěna na svislé ocasní ploše | |
Zdroje: Sources: | Němeček, Václav:Jednomotorová dopravní letadla. Praha. Nakladatelství dopravy a spojů 1990 www.wikipaedia.org výstřižkový archiv časopisu Křídla vlasti výstřižkový archiv časopisu L+K |
URL : https://www.valka.cz/A-10-5-L-BALA-t71425#329846Verze : 0
S letounem Aero A.10.5 L-BALA nouzově přistál pilot Brabenec v roce 1924 u obce Velké Jirny. Po opravě zalétával 10. června 1924 letoun pilot Sedlář a mechanik Čadský, po startu jim praskla olejová nádrž a vysadil motor. Při nouzovém přistání poškodili křídlo. Zároveň letoun zachytil a smrtelně zranil křídlem ženu, která žala trávu a pásla kozy.
Zdroj : Ing. Ladislav Keller Nehody dopravních letedel v Československu díl 1 1918 - 1939, Svět křídel 2009
Zdroj : Ing. Ladislav Keller Nehody dopravních letedel v Československu díl 1 1918 - 1939, Svět křídel 2009
URL : https://www.valka.cz/A-10-5-L-BALA-t71425#341904Verze : 0
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.