Main Menu
User Menu

A-10.5 L-BALA

     
Typ:
Type:
Aero A-10
A-10.5
Výrobce:
Producer:
Aero
Datum výroby:
Date of Production:
XX.XX.1922
Výrobní číslo:
Construction Number:
A-10.5
Číslo letounu:
Serial Number:
A-10.5
     
Provozovatel:
User:
Československo
Pohonná jednotka:
Engine:
XX.XX.1922-XX.XX.XXXX Maybach Mb-IVa XXXX
Výzbroj:
Armament:
-
Datum převzetí:
Commissioned:
XX.XX.1922
Datum vyřazení:
Decommissioned:
16.04.1928
Vojenský útvar:
Unit:
XX.XX.1922-XX.XX.XXXX Letecký dopravní oddíl
XX.XX.XXXX-03.11.1925 Československé státní aerolinie
Útvarové označení:
Unit Marking:
27.02.1923-16.04.1928 L-BALA
Poznámka:
Note:
14.06.1923 zapsán do rejstříku letadel
16.04.1928 vyškrtnut z rejstříku letadel
Zdroje:
Sources:
Němeček, Václav:Jednomotorová dopravní letadla. Praha. Nakladatelství dopravy a spojů 1990
www.wikipaedia.org
výstřižkový archiv časopisu Křídla vlasti
výstřižkový archiv časopisu L+K
URL : https://www.valka.cz/A-10-5-L-BALA-t71425#251782Verze : 0
     
Základní kamufláž:
Basic Camouflage:
XX.XX.1922 – 16.04.1928
Horní plochy:
Upper Surfaces:
barva plátna
Spodní plochy:
Lower Surfaces:
barva plátna
     
Provedení výsostných znaků:
National Recognition Marking:
 
Trup:
Fuselage:
nepoužity
Horní plochy křídel:
Upper Surfaces of Wings:
nepoužity
Spodní plochy křídel:
Lower Surfaces of Wings:
nepoužity
     
Označení v rámci útvaru:
Unit Marking:
 
Trup:
Fuselage:
-
Horní plochy křídel:
Upper Surfaces of Wings:
-
Spodní plochy křídel:
Lower Surfaces of Wings:
-
     
Zvláštní a příležitostné označení:
Special and Individual Marking:
 
Trup:
Fuselage:
-
Horní plochy křídel:
Upper Surfaces of Wings:
-
Spodní plochy křídel:
Lower Surfaces of Wings:
-
Poznámka:
Note:
Imatrikulace L-BALA byla provedena černými písmeny na trupu, horních a spodních plochách křídel.Zkrácená podoba L-B byla umístěna na svislé ocasní ploše
Zdroje:
Sources:
Němeček, Václav:Jednomotorová dopravní letadla. Praha. Nakladatelství dopravy a spojů 1990
www.wikipaedia.org
výstřižkový archiv časopisu Křídla vlasti
výstřižkový archiv časopisu L+K
URL : https://www.valka.cz/A-10-5-L-BALA-t71425#329846Verze : 0
S letounem Aero A.10.5 L-BALA nouzově přistál pilot Brabenec v roce 1924 u obce Velké Jirny. Po opravě zalétával 10. června 1924 letoun pilot Sedlář a mechanik Čadský, po startu jim praskla olejová nádrž a vysadil motor. Při nouzovém přistání poškodili křídlo. Zároveň letoun zachytil a smrtelně zranil křídlem ženu, která žala trávu a pásla kozy.


Zdroj : Ing. Ladislav Keller Nehody dopravních letedel v Československu díl 1 1918 - 1939, Svět křídel 2009
URL : https://www.valka.cz/A-10-5-L-BALA-t71425#341904Verze : 0