Main Menu
User Menu

Polikarpov I-16 typ 27

Polikarpov I-16 Type 27

Поликарпов И-16 тип 27

     
Název:
Name:
Polikarpov I-16 typ 27
Originální název:
Original Name:
Поликарпов И-16 тип 27
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1939-DD.MM.1939 Gorkovský letecký závod č. 21 Ordžonikidzeho, Gorkij /
DD.MM.1939-DD.MM.1939 Novosibirský letecký závod č. 153 V. P. Čkalova, Novosibirsk /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1939-DD.MM.1939
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
59
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1939
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1335,5 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1808 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
9,004 m
Délka:
Length:
6,074 m
Výška:
Height:
3,250 m
Plocha křídla:
Wing Area:
14,54 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
124,347 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Švecov M-62 vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec přeplňovaný dvourychlostním kompresorem o vzletovém výkonu 735,5 kW (1 000 k), nominální výkon 618 kW (840 k) v h= 1 500 m a 625 kW (850 k) v h= 4 200 m.
Vrtule AV-1 dvoulistá kovová s nastavitelným úhlem náběhu
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
254 l + 2x 93 l v přídavných nádržích pod křídly.
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
489 km/h v 3200 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
15,25 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
9100 m
Dolet:
Range:
458 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kanón ŠVAK ráže 20,0 mm, 150 rpg
2x pevný kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm nad motorem, 650 nábojů pro každý.
Pumový náklad: 4x - 6x neřízená raketa RS-82 nebo pumy do maximální hmotnosti 500 kg (2x FAB-250)
Uživatelské státy:
User States:

Poznámka:
Note:
I-16 typ 27 byl vlastně starším kanónovým typem I-16 typ 17, do tohoto stroje byl namontován co do rozměrů téměř idetický motor Švecov M-62, který díky dvourychlostnímu kompresoru dosahoval mnohem vyššího výkonu ikdyž za cenu poruch motoru a celkově malé životnosti. Vyráběn byl v roce 1939 v poměrně malém množství.
Zdroje:
Sources:
Yefim Gordon and Keith Dexter. Polikarpov's I-16 Fighter, Its Forerunners and Progeny, Red Star, Vol.3., Earl Shilton, Leicester, UK, Midland Publishing Ltd., 2002. ISBN 1-85780-131-8
Hans-Heiri Stapfer, Polikarpov Fighters in Action, Part 2, Aircraft in Action number 158., Carrollton, TX, Squadron/Signal Publications, Inc., 1996. ISBN 0-89747-355-8.
Zbyněk Válka, Stíhací letadla 1939/45 Itálie, Francie, SSSR, Československo, Polsko, Holandsko, Švédsko, Austrálie, str. 55, Votobia, Olomouc, 1999, ISBN 80-7198-396-9
Michail Maslov, Istrebitěl I-16, Выпуск №2: М. Aрмада, 1997
L+K 5/1997, Polikarpov I-16 tip 5 - 29, Václav Němeček.
https://i16fighter.ru/mods/t27/t27.htm
https://wio.ru/tacftr/polikarp.htm
https://www.airwar.ru/enc/fww2/i16-17.html
https://aviarmor.net/aww2/aircraft/ussr/i-16.htm
archiv autora

Polikarpov I-16 typ 27 -


Polikarpov I-16 typ 27 -


Polikarpov I-16 typ 27 -


URL CZ: https://www.valka.cz/Polikarpov-I-16-typ-27-t49589#460841Verze : 0
URL EN: https://www.armedconflicts.com/Polikarpov-I-16-Type-27-t49589#460841Version : 0
MOD