Název: Name: | Polikarpov I-16 typ 27 | Polikarpov I-16 Type 27 |
Originální název: Original Name: | Поликарпов И-16 тип 27 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1939-DD.MM.1939 Gorkovský letecký závod č. 21 Ordžonikidzeho, Gorkij DD.MM.1939-DD.MM.1939 Novosibirský letecký závod č. 153 V. P. Čkalova, Novosibirsk | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1939-DD.MM.1939 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 59 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1939 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1335,5 kg | 2944 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1808 kg | 3986 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 9,004 m | 29ft 6,49in |
Délka: Length: | 6,074 m | 19ft 11,12in |
Výška: Height: | 3,250 m | 10ft 7,95in |
Plocha křídla: Wing Area: | 14,54 m2 | 156.51 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 124,347 kg/m2 | 25.47 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Švecov M-62 vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec přeplňovaný dvourychlostním kompresorem o vzletovém výkonu 735,5 kW (1 000 k), nominální výkon 618 kW (840 k) v h= 1 500 m a 625 kW (850 k) v h= 4 200 m. Vrtule AV-1 dvoulistá kovová s nastavitelným úhlem náběhu | Shvetcov M-62 nine-cylinder air-cooled supercharged two-speed supercharger radial engine, rated at 986 hp for take-off, nominal power 829 hp at 4,921 ft and and 838 hp at 13,780 ft, driving a two-blade metal variable-pitch propeller Type AV-1 |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 254 l + 2x 93 l v přídavných nádržích pod křídly. | 56 UK gallons (67.1 US gallons) and 41 UK gallons (49,15 US gallons) in two additional tanks under wings. |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 489 km/h v 3200 m | 303.9 mph in 10499 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 15,25 m/s | 3002 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 9100 m | 29856 ft |
Dolet: Range: | 458 km | 284.6 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kanón ŠVAK ráže 20,0 mm, 150 rpg 2x pevný kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm nad motorem, 650 nábojů pro každý. Pumový náklad: 4x - 6x neřízená raketa RS-82 nebo pumy do maximální hmotnosti 500 kg (2x FAB-250) | Two fixed forward-firing 0.79 in ShVAK cannons in the wings, 150 rpg and two fixed forward-firing 0.30 in ShKAS machine guns in upper cowling, 650 rpg Bomb load: Four or six unguided RS-82 rockets or up to 1,102 lb of bombs (2x 551 lb FAB 250) |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | I-16 typ 27 byl vlastně starším kanónovým typem I-16 typ 17, do tohoto stroje byl namontován co do rozměrů téměř idetický motor Švecov M-62, který díky dvourychlostnímu kompresoru dosahoval mnohem vyššího výkonu ikdyž za cenu poruch motoru a celkově malé životnosti. Vyráběn byl v roce 1939 v poměrně malém množství. | The I-16 Type 27 was based on the I-16 type 17 but was powered a M-62 radial engine with a two speed supercharger and was introduced on production lines in 1939. |
Zdroje: Sources: | Yefim Gordon and Keith Dexter. Polikarpov's I-16 Fighter, Its Forerunners and Progeny, Red Star, Vol.3., Earl Shilton, Leicester, UK, Midland Publishing Ltd., 2002. ISBN 1-85780-131-8 Hans-Heiri Stapfer, Polikarpov Fighters in Action, Part 2, Aircraft in Action number 158., Carrollton, TX, Squadron/Signal Publications, Inc., 1996. ISBN 0-89747-355-8. Zbyněk Válka, Stíhací letadla 1939/45 Itálie, Francie, SSSR, Československo, Polsko, Holandsko, Švédsko, Austrálie, str. 55, Votobia, Olomouc, 1999, ISBN 80-7198-396-9 Michail Maslov, Istrebitěl I-16, Выпуск №2: М. Aрмада, 1997 L+K 5/1997, Polikarpov I-16 tip 5 - 29, Václav Němeček. http://i16fighter.ru/mods/t27/t27.htm http://wio.ru/tacftr/polikarp.htm http://www.airwar.ru/enc/fww2/i16-17.html http://aviarmor.net/aww2/aircraft/ussr/i-16.htm archiv autora |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Polikarpov I-16 typ 27 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Polikarpov I-16 typ 27 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Polikarpov I-16 typ 27 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |