Polikarpov I-16 typ 27

Polikarpov I-16 Type 27
Поликарпов И-16 тип 27
     
Název:
Name:
Polikarpov I-16 typ 27 Polikarpov I-16 Type 27
Originální název:
Original Name:
Поликарпов И-16 тип 27
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1939-DD.MM.1939 Gorkovský letecký závod č. 21 Ordžonikidzeho, Gorkij /
DD.MM.1939-DD.MM.1939 Novosibirský letecký závod č. 153 V. P. Čkalova, Novosibirsk /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1939-DD.MM.1939
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
59
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1939
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1335,5 kg 2944 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1808 kg 3986 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
9,004 m 29ft 6,49in
Délka:
Length:
6,074 m 19ft 11,12in
Výška:
Height:
3,250 m 10ft 7,95in
Plocha křídla:
Wing Area:
14,54 m2 156.51 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
124,347 kg/m2 25.47 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Švecov M-62 vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec přeplňovaný dvourychlostním kompresorem o vzletovém výkonu 735,5 kW (1 000 k), nominální výkon 618 kW (840 k) v h= 1 500 m a 625 kW (850 k) v h= 4 200 m.
Vrtule AV-1 dvoulistá kovová s nastavitelným úhlem náběhu
Shvetcov M-62 nine-cylinder air-cooled supercharged two-speed supercharger radial engine, rated at 986 hp for take-off, nominal power 829 hp at 4,921 ft and and 838 hp at 13,780 ft,
driving a two-blade metal variable-pitch propeller Type AV-1
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
254 l + 2x 93 l v přídavných nádržích pod křídly. 56 UK gallons (67.1 US gallons) and 41 UK gallons (49,15 US gallons) in two additional tanks under wings.
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
489 km/h v 3200 m 303.9 mph in 10499 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
15,25 m/s 3002 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
9100 m 29856 ft
Dolet:
Range:
458 km 284.6 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kanón ŠVAK ráže 20,0 mm, 150 rpg
2x pevný kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm nad motorem, 650 nábojů pro každý.
Pumový náklad: 4x - 6x neřízená raketa RS-82 nebo pumy do maximální hmotnosti 500 kg (2x FAB-250)
Two fixed forward-firing 0.79 in ShVAK cannons in the wings, 150 rpg and
two fixed forward-firing 0.30 in ShKAS machine guns in upper cowling, 650 rpg
Bomb load: Four or six unguided RS-82 rockets or up to 1,102 lb of bombs (2x 551 lb FAB 250)
Uživatelské státy:
User States:


Poznámka:
Note:
I-16 typ 27 byl vlastně starším kanónovým typem I-16 typ 17, do tohoto stroje byl namontován co do rozměrů téměř idetický motor Švecov M-62, který díky dvourychlostnímu kompresoru dosahoval mnohem vyššího výkonu ikdyž za cenu poruch motoru a celkově malé životnosti. Vyráběn byl v roce 1939 v poměrně malém množství. The I-16 Type 27 was based on the I-16 type 17 but was powered a M-62 radial engine with a two speed supercharger and was introduced on production lines in 1939.
Zdroje:
Sources:
Yefim Gordon and Keith Dexter. Polikarpov's I-16 Fighter, Its Forerunners and Progeny, Red Star, Vol.3., Earl Shilton, Leicester, UK, Midland Publishing Ltd., 2002. ISBN 1-85780-131-8
Hans-Heiri Stapfer, Polikarpov Fighters in Action, Part 2, Aircraft in Action number 158., Carrollton, TX, Squadron/Signal Publications, Inc., 1996. ISBN 0-89747-355-8.
Zbyněk Válka, Stíhací letadla 1939/45 Itálie, Francie, SSSR, Československo, Polsko, Holandsko, Švédsko, Austrálie, str. 55, Votobia, Olomouc, 1999, ISBN 80-7198-396-9
Michail Maslov, Istrebitěl I-16, Выпуск №2: М. Aрмада, 1997
L+K 5/1997, Polikarpov I-16 tip 5 - 29, Václav Němeček.
http://i16fighter.ru/mods/t27/t27.htm
http://wio.ru/tacftr/polikarp.htm
http://www.airwar.ru/enc/fww2/i16-17.html
http://aviarmor.net/aww2/aircraft/ussr/i-16.htm
archiv autora

Polikarpov I-16 typ 27 -


Polikarpov I-16 typ 27 -


Polikarpov I-16 typ 27 -


URL : https://www.valka.cz/Polikarpov-I-16-typ-27-t49589#460841 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více