Main Menu
User Menu

BB - S.M.S. Wittelsbach (1900)

     
Název:
Name:
S.M.S. Wittelsbach
Originální název:
Original Name:
S.M.S. Wittelsbach
Kategorie:
Category:
bitevní loď
Třída:
Class:
Wittelsbach
Kódové označení:
Pennant Number:
-
Loděnice:
Builder:
Kaiserliche Werft Wilhelmshaven, Wilhelmshaven /
Založení kýlu:
Laid Down:
30.09.1899
Spuštění na vodu:
Launched:
03.07.1900
Uvedení do služby:
Commissioned:
15.10.1902
Vyřazení ze služby:
Decommissioned:
08.03.1921 1)
Velitel:
Commander:
15.10.1902-DD.12.1902 Wallmann, Johannes ( )
DD.12.1902-DD.01.1904 Stein, Johannes ( )
DD.01.1904-DD.09.1905 Winkler, Raimund ( )
DD.09.1905-DD.09.1908 Spee, Maximilian Johannes Maria Hubert von ( )
DD.09.1908-20.09.1910 Begas, Alfred ( )
16.10.1911-DD.05.1912 Hahn, Max ( )
DD.05.1912-DD.09.1912 Lange, Richard ( )
DD.09.1912-DD.06.1914 Behring, Ehler ( )
DD.06.1914-DD.01.1916 Mantey, Eberhard von ( )
DD.01.1916-24.08.1916 Lüring, Friedrich ( )
01.06.1919-DD.MM.1919 Schepke, Botho ( )
DD.MM.1919-DD.03.1920 Pauli, Edmund ( )
DD.03.1920-DD.03.1920 Mühlau, Helmuth ( )
DD.03.1920-08.03.1921 -, - ( )
Jednotka:
Unit:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR ?
Posádka:
Crew:
33 důstojníků, 650 poddůstojníků a námořníků


33 Officers, 650 NCOs and Sailors
Technické údaje:
Technical Data:
 
Standardní výtlak:
Standard Displacement:
11774 t
Plný výtlak:
Full Load Displacement:
12798 t
Délka:
Length:
126,80 m
Šířka:
Beam:
20,80 m
Ponor:
Draught:
8,04 m
Pancéřování:
Armour:
boky: 100-225 mm (+ 100 mm týkového dřeva)
paluba: 50 mm
šikmé pancéřování: 75–120 mm
hlavní dělové věže: 50-250 mm
kasematy: 140 mm
štíty děl: 150 mm
citadela: 140 mm
přední velitelské stanoviště: 250 mm
zadní velitelské stanoviště: 140 mm
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
12x kotel
3x třístupňový parní stroj
Výkon:
Power:
10296,6 kW při ? ot/min
Šrouby:
Propellers:
3
Zásoba paliva:
Fuel Load:
? t
Výkony:
Performance:
 
Rychlost:
Speed:
33,5 km/h
Dosah:
Range:
9260 km při rychlosti 18,5 km/h
Výzbroj a vybavení:
Armament and Equipment:
 
Výzbroj:
Armament:
4x kanon 28 cm MRK L/40 ve věži Drh.L. C/92 (2x II)
- 340 střel
18x kanon 15-cm-SK L/40 na lafetě MPL (18x I)
- 2520 střel
12x kanon 8,8-cm-SK L/30 na lafetě MPL C/89 (12x I)
- 1800 střel
6x 45 cm torpédomet
- 12-16 torpéd
Vybavení:
Equipment:
?
Nesená letadla:
Aircraft Carried:
-
Poznámka:
Note:
původ jména: Wittelsbachové


německé označení: Linienschiff


1) 20.09.1910: vyřazena ze služby
16.10.1911: znovu zařazena do služby
24.08.1916: znovu vyřazena ze služby
01.06.1919: znovu zařazena do služby
Zdroje:
Sources:
deutsche-schutzgebiete.de
www.german-navy.de
www.worldwar1.co.uk
https://de.wikipedia.org/wiki/SMS_Wittelsbach
https://en.wikipedia.org/wiki/SMS_Wittelsbach
URL : https://www.valka.cz/BB-S-M-S-Wittelsbach-1900-t29738#685791Verze : 0
MOD
Stručná historie S.M.S. Wittelsbach

V júli 1900 ešte počas dokončovacích prác do nej narazila obrněná loď S.M.S. Baden - škody boli malé. Po zaradení do služby boli až do decembra 1902 vykonávané skúšobné a cvičné plavby. 13.12.1902 v hustej hmle narazila na pobrežie v blízkosti Kielu . Vyslobodenie a odtiahnutie do dokov v Kieli trvalo sedem dní. Do roku 1910 bola používaná na podporné služby flotile. 20.09.1910 boila vyradená zo služby a preradená do rezervy. 16.10.1911 bola znova zaradená do služby a v roku 1913 sa zúčastnila manévrov flotily. V tomto roku poslúžila ako transport sochy poslanej do Nórska ako dar nórskemu ľudu. 30.03.1914-29.04.1914 bola pridelená k cvičnej eskadre. Po vypuknutí WWI bola pridelená k 4. eskadre bitevných lodí. Bola vyslaná na pomoc stroskotanému krížniku S.M.S. Magdeburg. Ďalej operovala v Baltickom a koncom roku 1914 a začiatkom (až do apríla) roka 1915 v Severnom mori. V apríli sa podrobila opravám vo Wilhelmshavene a v máji sa podieľala na operáciách na Balte na podporu nem. armády. Pri tejto príležitosti dostala tretí (falošný) komín aby pripomínala loď silnejšej triedy Braunschweig. V máji až júli 1915 vykonávala tiež hliadkové plavby v Severnom mori. Po ich skončení bola prevelená do Gdaňska . 11.07.1915 narazila na pobrežie ale dostala sa z toho vlastnými silami a bez poškodenia.. V júli až septembri 1915 operovala na Balte a tiež v blízkosti Gotlandu. 11.11.1915 bola naspäť v Kieli . 24.8.1916 bola vyradená zo služby. Po rekonštrukcii bola 01.06.1919 znova zaradená do služby ako materská loď malých mínoloviek. Táto služba jej však nevydržala dlho, lebo už v roku 1920 bola znovu vyradená zo služby a v roku 1921 predaná a zošrotovaná.

Zdroj: archiv autora ...
URL : https://www.valka.cz/BB-S-M-S-Wittelsbach-1900-t29738#115972Verze : 1