Název: Name: | Mikojan-Gurevič MiG-21M | |
Originální název: Original Name: | Микоян-Гуревич МиГ-21М | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1968-DD.MM.1971 Moskevský strojírenský závod Prapor práce, Moskva / DD.MM.1973-DD.MM.1981 Hindustan Aeronautics Ltd., Nashik | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1968-DD.MM.1981 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | Moskva: ? HAL: 158 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 5350 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 8840 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 9800 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 7,15 m | |
Délka: Length: | 14,10 m | |
Výška: Height: | 4,13 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 23,00 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | jednoproudový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Tumanskij R-11F2SK-300 o tahu 38,74 kN / 60,56 kN s přídavným spalováním | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 2650 l 3x 490 l přídavná nádrž nebo 1x 800 l přídavná nádrž | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 2230 km/h v ? m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 9 min do 16800 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 17300 m | |
Dolet: Range: | 1050 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 1950 km | |
Výzbroj: Armament: | 1x kanon GŠ-23 ráže 23 mm, 200 nábojů 1300 kg podvěšené výzbroje na 4 závěsnících: 4x PLŘS R-3S 4x PLŘS RS-2US 2x PZŘS Ch-66 4x raketnice UB-16-57UM s 16 raketami S-5 ráže 57 mm 4x neřízená raketa S-24 ráže 240 mm 4x 250 kg puma 2x 500 kg puma | |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | - exportní verze MiG-21S s exportní verzí motoru R-11F2S-300, slabším radarem RP-21MA místo RP-22S, odlišnou avionikou a kanonem pod přídí | |
Zdroje: Sources: | Gordon, Yefim; Dexter, Keith; Kommisarov, Dmitriy. Mikoyan MiG-21. Midland Publishing, Hinckley 2008. ISBN 978-1-85780-257-3. Якубович, Николай. Истребитель МиГ-21: Руссжкий Дух против фантомов, миражей и громовержцев ISBN 978-5-699-58827-5. Якубович, Николай. Боевые самолеты Микояна: Есть только МИГ... Яуза, Москва 2009. ISBN 978-5-699-34100-9. Беляков, Р.А.; Мармен, Ж. Самолеты МиГ 1939-1995. Авико Пресс, Москва 1996. ISBN: 5-86309-033-2. ruslet.webnode.cz |
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-21M-kod-NATO-Fishbed-J-t22200#566556Verze : 1
Aubi
MOD
aviadejavu.ru
http://www.airwar.ru/enc/fighter/mig21m.html
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Mikojan-Gurevič MiG-21M [kód NATO: Fishbed-J] |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Mikojan-Gurevič MiG-21M [kód NATO: Fishbed-J] |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-21M-kod-NATO-Fishbed-J-t22200#566557Verze : 0
Aubi
MOD
MiG-21MA
Označení pro MiGy-21M používané v československém letectvu. Letouny byly vybaveny motory R-11F-300, na překrytu kabiny chybí periskop, letouny mají oproti verzi "MF" jiný tvar a menší plochu brzdících štítů aj. Při GO v Leteckých opravnách Kbely byly některé z těchto odlišností odstraněny, takže se letouny "MA" zevnějškem podobaly novějším "MF".
MiG-21MA v československém letectvu
MiG-21 / Ve znamení Delty / 1. část
MiG-21 / Ve znamení Delty / 2. část
Označení pro MiGy-21M používané v československém letectvu. Letouny byly vybaveny motory R-11F-300, na překrytu kabiny chybí periskop, letouny mají oproti verzi "MF" jiný tvar a menší plochu brzdících štítů aj. Při GO v Leteckých opravnách Kbely byly některé z těchto odlišností odstraněny, takže se letouny "MA" zevnějškem podobaly novějším "MF".
MiG-21MA v československém letectvu
MiG-21 / Ve znamení Delty / 1. část
MiG-21 / Ve znamení Delty / 2. část
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-21M-kod-NATO-Fishbed-J-t22200#151234Verze : 3
Martin Smíšek
MOD
Při generální opravě byly MiGy-21MA vybaveny motory R-13F2S-300. Překryty dostaly periskopy, takže MA od MF pozná jen zkušené oko. U MA jsou přední štíty o malinko delší, takže pokud se šlo přebíjet kanon, bylo nutno štíty vysunout, jinak jsme se nedostali do montážního otvoru. Kanonový kryt má u MA 6 šroubů na každé straně, u MF pouze 3. Markantní je rozdíl v kabině v katapultážním systému - MA má KM-1, MF má KM-1M. To samé je v zaměřovači, MA má ASP-21-PF, MF má ASP-21-PFD. Možná pro laiky rozdíl nepatrný, ale ve skutečnosti byl docela velký. A samozřejmě že drobných odchylek by se našlo vícero. Po generální opravě se to nejrychleji poznalo podle evidenčního čísla letounu.
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-21M-kod-NATO-Fishbed-J-t22200#488241Verze : 2
MiG-21MA (2703), Muzeum letecké a pozemní techniky, Vyškov, 2003 (©Radek Havelka).
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()






URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-21M-kod-NATO-Fishbed-J-t22200#84099Verze : 1
Martin Smíšek
MOD
MiG-21M (trupové číslo "červená 596"), který působil v barvách východoněmeckého letectva. Jeho zdejší kariéra začala v roce 1969, kdy operoval u stíhacího leteckého pluku JG 9. Po technických problémech byl však nakonec roku 1975 předán do stavu vojenské vysoké školy (Offizierenhochschule) v Kamenzi. Letoun je dnes exponátem leteckého muzea v Berlíně-Gatowě. (©Radek Havelka)

URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-21M-kod-NATO-Fishbed-J-t22200#190200Verze : 1
Martin Smíšek
MOD
Ve VVLŠ v Košicích je jako učební pomůcka MiG-21MA 2704, který se zde dostal poté co se těžce poškodil při přistání. Předtím byl upraven na leteckou pomůcku ve Vojenském leteckém učilišti Prešov. Díky tomu je možné nahlédnout do konstrukce letounu. Je zajímavé, že byť k nehodě došlo ještě v době provozu u Československého letectva, tak má letoun Slovenský výsostný znak(y?). Autoří snímků: Šimon Kováč a Tomáš Semmes
Zdroj:
www.facebook.com
Zdroj:
www.facebook.com
Zdroj:
www.facebook.com
Zdroj:
www.facebook.com
Zdroj:
www.facebook.com
Zdroj:
www.facebook.com
Zdroj:
www.facebook.com
Zdroj:
www.facebook.com
Zdroj:
www.facebook.com
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Mikojan-Gurevič MiG-21M [kód NATO: Fishbed-J] |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Zdroj:
www.facebook.com
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Mikojan-Gurevič MiG-21M [kód NATO: Fishbed-J] |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Zdroj:
www.facebook.com
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Mikojan-Gurevič MiG-21M [kód NATO: Fishbed-J] |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Zdroj:
www.facebook.com
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Mikojan-Gurevič MiG-21M [kód NATO: Fishbed-J] |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Zdroj:
www.facebook.com
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Mikojan-Gurevič MiG-21M [kód NATO: Fishbed-J] |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Zdroj:
www.facebook.com
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Mikojan-Gurevič MiG-21M [kód NATO: Fishbed-J] |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Zdroj:
www.facebook.com
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Mikojan-Gurevič MiG-21M [kód NATO: Fishbed-J] |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Zdroj:
www.facebook.com
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Mikojan-Gurevič MiG-21M [kód NATO: Fishbed-J] |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Zdroj:
www.facebook.com
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Mikojan-Gurevič MiG-21M [kód NATO: Fishbed-J] |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Zdroj:
www.facebook.com
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-21M-kod-NATO-Fishbed-J-t22200#662181Verze : 2
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.