Main Menu
User Menu

Mikojan-Gurevič MiG-21M [kód NATO: Fishbed-J]

Mikoyan-Gurevich MiG-21M

Микоян-Гуревич МиГ-21М

     
Název:
Name:
Mikojan-Gurevič MiG-21M
Originální název:
Original Name:
Микоян-Гуревич МиГ-21М
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1968-DD.MM.1971 Moskevský strojírenský závod Prapor práce, Moskva /
DD.MM.1973-DD.MM.1981 Hindustan Aeronautics Ltd., Nashik
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1968-DD.MM.1981
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
Moskva: ?
HAL: 158
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
5350 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
8840 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
9800 kg
Rozpětí:
Wingspan:
7,15 m
Délka:
Length:
14,10 m
Výška:
Height:
4,13 m
Plocha křídla:
Wing Area:
23,00 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
jednoproudový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Tumanskij R-11F2SK-300 o tahu 38,74 kN / 60,56 kN s přídavným spalováním
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
2650 l
3x 490 l přídavná nádrž nebo
1x 800 l přídavná nádrž
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
2230 km/h v ? m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
9 min do 16800 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
17300 m
Dolet:
Range:
1050 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
1950 km
Výzbroj:
Armament:
1x kanon GŠ-23 ráže 23 mm, 200 nábojů

1300 kg podvěšené výzbroje na 4 závěsnících:
4x PLŘS R-3S
4x PLŘS RS-2US
2x PZŘS Ch-66
4x raketnice UB-16-57UM s 16 raketami S-5 ráže 57 mm
4x neřízená raketa S-24 ráže 240 mm
4x 250 kg puma
2x 500 kg puma
Uživatelské státy:
User States:















Poznámka:
Note:
- exportní verze MiG-21S s exportní verzí motoru R-11F2S-300, slabším radarem RP-21MA místo RP-22S, odlišnou avionikou a kanonem pod přídí
Zdroje:
Sources:
Gordon, Yefim; Dexter, Keith; Kommisarov, Dmitriy. Mikoyan MiG-21. Midland Publishing, Hinckley 2008. ISBN 978-1-85780-257-3.
Якубович, Николай. Истребитель МиГ-21: Руссжкий Дух против фантомов, миражей и громовержцев ISBN 978-5-699-58827-5.
Якубович, Николай. Боевые самолеты Микояна: Есть только МИГ... Яуза, Москва 2009. ISBN 978-5-699-34100-9.
Беляков, Р.А.; Мармен, Ж. Самолеты МиГ 1939-1995. Авико Пресс, Москва 1996. ISBN: 5-86309-033-2.
ruslet.webnode.cz
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-21M-kod-NATO-Fishbed-J-t22200#566556Verze : 1
MOD
aviadejavu.ru
https://www.airwar.ru/enc/fighter/mig21m.html

Mikojan-Gurevič MiG-21M [kód NATO: Fishbed-J] -


Mikojan-Gurevič MiG-21M [kód NATO: Fishbed-J] -


URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-21M-kod-NATO-Fishbed-J-t22200#566557Verze : 0
MOD
MiG-21MA

Označení pro MiGy-21M používané v československém letectvu. Letouny byly vybaveny motory R-11F-300, na překrytu kabiny chybí periskop, letouny mají oproti verzi "MF" jiný tvar a menší plochu brzdících štítů aj. Při GO v Leteckých opravnách Kbely byly některé z těchto odlišností odstraněny, takže se letouny "MA" zevnějškem podobaly novějším "MF".


MiG-21MA v československém letectvu
MiG-21 / Ve znamení Delty / 1. část
MiG-21 / Ve znamení Delty / 2. část
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-21M-kod-NATO-Fishbed-J-t22200#151234Verze : 3
MOD
Při generální opravě byly MiGy-21MA vybaveny motory R-13F2S-300. Překryty dostaly periskopy, takže MA od MF pozná jen zkušené oko. U MA jsou přední štíty o malinko delší, takže pokud se šlo přebíjet kanon, bylo nutno štíty vysunout, jinak jsme se nedostali do montážního otvoru. Kanonový kryt má u MA 6 šroubů na každé straně, u MF pouze 3. Markantní je rozdíl v kabině v katapultážním systému - MA má KM-1, MF má KM-1M. To samé je v zaměřovači, MA má ASP-21-PF, MF má ASP-21-PFD. Možná pro laiky rozdíl nepatrný, ale ve skutečnosti byl docela velký. A samozřejmě že drobných odchylek by se našlo vícero. Po generální opravě se to nejrychleji poznalo podle evidenčního čísla letounu.
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-21M-kod-NATO-Fishbed-J-t22200#488241Verze : 2
MiG-21M (trupové číslo "červená 596"), který působil v barvách východoněmeckého letectva. Jeho zdejší kariéra začala v roce 1969, kdy operoval u stíhacího leteckého pluku JG 9. Po technických problémech byl však nakonec roku 1975 předán do stavu vojenské vysoké školy (Offizierenhochschule) v Kamenzi. Letoun je dnes exponátem leteckého muzea v Berlíně-Gatowě. (©Radek Havelka)


URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-21M-kod-NATO-Fishbed-J-t22200#190200Verze : 1
MOD
Ve VVLŠ v Košicích je jako učební pomůcka MiG-21MA 2704, který se zde dostal poté co se těžce poškodil při přistání. Předtím byl upraven na leteckou pomůcku ve Vojenském leteckém učilišti Prešov. Díky tomu je možné nahlédnout do konstrukce letounu. Je zajímavé, že byť k nehodě došlo ještě v době provozu u Československého letectva, tak má letoun Slovenský výsostný znak(y?). Autoří snímků: Šimon Kováč a Tomáš Semmes
Mikojan-Gurevič MiG-21M [kód NATO: Fishbed-J] - Zdroj:
https://www.facebook.com/Czech-Air-Force-1566595936956507/photos/a.2664808923801864/2664810037135086

Zdroj:
www.facebook.com

Mikojan-Gurevič MiG-21M [kód NATO: Fishbed-J] - Zdroj:
https://www.facebook.com/Czech-Air-Force-1566595936956507/photos/a.2664808923801864/2664810093801747

Zdroj:
www.facebook.com

Mikojan-Gurevič MiG-21M [kód NATO: Fishbed-J] - Zdroj:
https://www.facebook.com/Czech-Air-Force-1566595936956507/photos/a.2664808923801864/2664809887135101

Zdroj:
www.facebook.com

Mikojan-Gurevič MiG-21M [kód NATO: Fishbed-J] - Zdroj:
https://www.facebook.com/Czech-Air-Force-1566595936956507/photos/a.2664808923801864/2664809533801803

Zdroj:
www.facebook.com

Mikojan-Gurevič MiG-21M [kód NATO: Fishbed-J] - Zdroj:
https://www.facebook.com/Czech-Air-Force-1566595936956507/photos/a.2664808923801864/2664808990468524

Zdroj:
www.facebook.com

Mikojan-Gurevič MiG-21M [kód NATO: Fishbed-J] - Zdroj:
https://www.facebook.com/Czech-Air-Force-1566595936956507/photos/a.2664808923801864/2664809060468517

Zdroj:
www.facebook.com

Mikojan-Gurevič MiG-21M [kód NATO: Fishbed-J] - Zdroj:
https://www.facebook.com/Czech-Air-Force-1566595936956507/photos/a.2664808923801864/2664809207135169

Zdroj:
www.facebook.com

Mikojan-Gurevič MiG-21M [kód NATO: Fishbed-J] - Zdroj:
https://www.facebook.com/Czech-Air-Force-1566595936956507/photos/a.2664808923801864/2664809257135164

Zdroj:
www.facebook.com

Mikojan-Gurevič MiG-21M [kód NATO: Fishbed-J] - Zdroj:
https://www.facebook.com/Czech-Air-Force-1566595936956507/photos/a.2664808923801864/2664809280468495

Zdroj:
www.facebook.com

URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-21M-kod-NATO-Fishbed-J-t22200#662181Verze : 2
Diskuse
Nemá někdo fotky 1113 jeste kdyz letala v pardubicih? Já ji nikde nemůžu sehnat.


Díky
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-21M-kod-NATO-Fishbed-J-t22200#198999Verze : 0