Main Menu
User Menu

Mikojan-Gurevič MiG-21M [kód NATO: Fishbed-J]

Mikoyan-Gurevich MiG-21M

Микоян-Гуревич МиГ-21М

     
Název:
Name:
Mikojan-Gurevič MiG-21M
Originální název:
Original Name:
Микоян-Гуревич МиГ-21М
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1968-DD.MM.1971 Moskevský strojírenský závod Prapor práce, Moskva /
DD.MM.1973-DD.MM.1981 Hindustan Aeronautics Ltd., Nashik
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1968-DD.MM.1981
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
Moskva: ?
HAL: 158
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
5350 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
8840 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
9800 kg
Rozpětí:
Wingspan:
7,15 m
Délka:
Length:
14,10 m
Výška:
Height:
4,13 m
Plocha křídla:
Wing Area:
23,00 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
jednoproudový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Tumanskij R-11F2SK-300 o tahu 38,74 kN / 60,56 kN s přídavným spalováním
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
2650 l
3x 490 l přídavná nádrž nebo
1x 800 l přídavná nádrž
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
2230 km/h v ? m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
9 min do 16800 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
17300 m
Dolet:
Range:
1050 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
1950 km
Výzbroj:
Armament:
1x kanon GŠ-23 ráže 23 mm, 200 nábojů

1300 kg podvěšené výzbroje na 4 závěsnících:
4x PLŘS R-3S
4x PLŘS RS-2US
2x PZŘS Ch-66
4x raketnice UB-16-57UM s 16 raketami S-5 ráže 57 mm
4x neřízená raketa S-24 ráže 240 mm
4x 250 kg puma
2x 500 kg puma
Uživatelské státy:
User States:















Poznámka:
Note:
- exportní verze MiG-21S s exportní verzí motoru R-11F2S-300, slabším radarem RP-21MA místo RP-22S, odlišnou avionikou a kanonem pod přídí
Zdroje:
Sources:
Gordon, Yefim; Dexter, Keith; Kommisarov, Dmitriy. Mikoyan MiG-21. Midland Publishing, Hinckley 2008. ISBN 978-1-85780-257-3.
Якубович, Николай. Истребитель МиГ-21: Руссжкий Дух против фантомов, миражей и громовержцев ISBN 978-5-699-58827-5.
Якубович, Николай. Боевые самолеты Микояна: Есть только МИГ... Яуза, Москва 2009. ISBN 978-5-699-34100-9.
Беляков, Р.А.; Мармен, Ж. Самолеты МиГ 1939-1995. Авико Пресс, Москва 1996. ISBN: 5-86309-033-2.
ruslet.webnode.cz
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-21M-kod-NATO-Fishbed-J-t22200#566556Verze : 1
MOD
aviadejavu.ru
https://www.airwar.ru/enc/fighter/mig21m.html

Mikojan-Gurevič MiG-21M [kód NATO: Fishbed-J] -


Mikojan-Gurevič MiG-21M [kód NATO: Fishbed-J] -


URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-21M-kod-NATO-Fishbed-J-t22200#566557Verze : 0
MOD
MiG-21MA


Označení pro MiGy-21M používané v československém letectvu. Letouny byly vybaveny motory R-11F-300, na překrytu kabiny chybí periskop, letouny mají oproti verzi "MF" jiný tvar a menší plochu brzdících štítů aj. Při GO v Leteckých opravnách Kbely byly některé z těchto odlišností odstraněny, takže se letouny "MA" zevnějškem podobaly novějším "MF".




MiG-21MA v československém letectvu


MiG-21 / Ve znamení Delty / 1. část
MiG-21 / Ve znamení Delty / 2. část
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-21M-kod-NATO-Fishbed-J-t22200#151234Verze : 2
MOD
Při generální opravě byly MiGy-21MA vybaveny motory R-13F2S-300. Překryty dostaly periskopy, takže MA od MF pozná jen zkušené oko. U MA jsou přední štíty o malinko delší, takže pokud se šlo přebíjet kanon, bylo nutno štíty vysunout, jinak jsme se nedostali do montážního otvoru. Kanonový kryt má u MA 6 šroubů na každé straně, u MF pouze 3. Markantní je rozdíl v kabině v katapultážním systému - MA má KM-1, MF má KM-1M. To samé je v zaměřovači, MA má ASP-21-PF, MF má ASP-21-PFD. Možná pro laiky rozdíl nepatrný, ale ve skutečnosti byl docela velký. A samozřejmě že drobných odchylek by se našlo vícero. Po generální opravě se to nejrychleji poznalo podle evidenčního čísla letounu.
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-21M-kod-NATO-Fishbed-J-t22200#488241Verze : 2
MiG-21M (trupové číslo "červená 596"), který působil v barvách východoněmeckého letectva. Jeho zdejší kariéra začala v roce 1969, kdy operoval u stíhacího leteckého pluku JG 9. Po technických problémech byl však nakonec roku 1975 předán do stavu vojenské vysoké školy (Offizierenhochschule) v Kamenzi. Letoun je dnes exponátem leteckého muzea v Berlíně-Gatowě. (©Radek Havelka)


URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-21M-kod-NATO-Fishbed-J-t22200#190200Verze : 1
MOD
Diskuse
Nemá někdo fotky 1113 jeste kdyz letala v pardubicih? Já ji nikde nemůžu sehnat.


Díky
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-21M-kod-NATO-Fishbed-J-t22200#198999Verze : 0