Název: Name: | Mikojan-Gurevič DIS-200 IT (MiG-5) | |
Originální název: Original Name: | Микоян-Гуревич ДИС-200 ИТ(МиГ-5) | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1942-DD.MM.1942 Moskevský letecký závod č. 155, Moskva / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1942-DD.MM.1942 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 28.01.1942 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 6540 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 8066 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 15,300 m | |
Délka: Length: | 11,850 m | |
Výška: Height: | 3,400 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 38,90 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 207,352 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Švecov AŠ-82F vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 1 250 kW (1 700 k), 1 125 kW (1 530 k) v h= 1 550 m a 978 kW (1 330 k) v h= 4 550 m. Vrtule čtyřlistá stavitelná AV-9L-118 o průměru 3 200 mm. | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 2 709 l | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 604 km/h v 5000 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 13,23 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 6,3 min do 5000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 9800 m | |
Dolet: Range: | 2500 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kanón VJa-23 ráže 23 mm v přídi každý se 150 granáty, 4x pevný kulomet UBK ráže 12,7 mm v kořenech křídel, každý se zásobou 250 nábojů. | |
Uživatelské státy: User States: | - | |
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Yefim Gordon and Dmitri Khazanov, Soviet Combat Aircraft of the Second World War, Volume One, Single-Engined Fighters, Earl Shilton, Leicester, UK, Midland Publishing, 1998, ISBN 1-85780-083-4. Yefim Gordon and Dmitry Komissarov, OKB Mikoyan, A History of the Design Bureau and its Aircraft, Hinckley, England: Midland Publishing, 2009, ISBN 978-1-85780-307-5. Bill Gunston and Yefim Gordon, MiG Aircraft sience 1937, Putnam Aeronautical Books, an imprint of Brassey´s OK Ltd. ISBN 0-85177-884-4 L+K č. 5/1976, Letadla 39-45, Mikojan-Gurjevič DIS, Václav Němeček http://www.ctrl-c.liu.se/misc/ram/dis.html http://www.airwar.ru/enc/fww2/mig5.html http://www.ase.ee/~star/air/russia/mig-5.html http://www.dmitray.narod.ru/mig5dis2.htm archiv autora |
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-DIS-200-IT-t141618#458948Verze : 0
Vláďa
MOD
Stručná historie:
V roce 1942 bylo již OKB-155 a zároveň také celý výrobní závod, ve kterém se vyráběly letouny Mikojana a Gureviče, tedy to vše bylo přestěhováno z Moskvy do Kujbyševa.
V té době se mohl konstrukční tým vrátit k odloženému projektu DIS-200T. Projekt byl odložen krátce po přepadení Sovětského svazu, protože letectvo nutně potřebovalo především frontové stíhačky, strategické bombardéry a tím i doprovodné stíhačky potřebné nebyly. V roce 1941 byla spuštěna výroba Švecovova čtrnáctiválce M-82 a naopak byla zastavena výroba Mikulinových motorů AM-35A a AM-37.
Konstruktéři vedení A. I. Mikojanem museli, pokud chtěli na projektu DIS pokračovat, zaměnit pohonné jednotky právě za dvouhvězdicové AŠ-82F a zároveň určení letounu přizpůsobit pro stíhání, bombardování a pro bitevní úkoly. Výzbroj byla tedy mohutnější. Nový letoun byl továrně označen jako Izdělije IT, pro státní zkoušky byl označen jako DIS-200IT. Zkouškami prošel úspěšně a byl doporučen do výroby. Státní komise jej však nedoporučila, protože stejné úkoly již plnil frontový letoun Pe-2 a bylo zbytečné zvyšovat počet vyráběných typů letadel. Pro případnou výrobu bylo rezervováno označení MiG-5.
L+K č. 5/1976, Letadla 39-45, Mikojan-Gurjevič DIS, Václav Němeček
https://www.airwar.ru/enc/fww2/mig5.html
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-DIS-200-IT-t141618#458950Verze : 1
Vláďa
MOD
Fotografie Mikojan-Gurevič DIS IT
Zdroj: http://www.airwar.ru/enc/fww2/mig5.html
Zdroj: http://www.airwar.ru/enc/fww2/mig5.html
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Mikojan-Gurevič DIS-200 IT |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Mikojan-Gurevič DIS-200 IT |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Mikojan-Gurevič DIS-200 IT |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-DIS-200-IT-t141618#458949Verze : 0
Vláďa
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.