Název: Name: | Sikorsky S-37B | |
Originální název: Original Name: | Sikorsky S-37B | |
Kategorie: Category: | bombardovací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1927-DD.MM.1927 Sikorsky Manufacturing Corp., New York, New York | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1927-DD.MM.1927 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 S-37-1 1 S-37-2 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 5 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 3989 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 6853 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 30.48 m | |
Délka: Length: | 13.72 m | |
Výška: Height: | 4.93 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 99.78 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Pratt & Whitney R-1690 Hornet o výkonu 391 kW | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 1325-2082 l | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 173.8 2) km/h v ? m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 2.8 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 3901 m | |
Dolet: Range: | 925.4 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 1x pohyblivý dvojitý 7,62mm kulomet Lewis v předním střelišti 1x pohyblivý dvojitý 7,62mm kulomet Lewis na hřbetě 1x pohyblivý 7,62mm kulomet v podlaze | |
Uživatelské státy: User States: | - | |
Poznámka: Note: | Jako osmnáctimístný dopravní: 1) 3540 kg 2) 209,2 mp/h 3) 4724 m | |
Zdroje: Sources: | www.americancombatplanes.com https://www.airwar.ru/enc/cw1/s37.html |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Sikorsky S-37 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Příď S-37-1 v jeho dopravní podobě.
URL : https://www.valka.cz/Sikorsky-S-37-t72093#458589Verze : 0
Aubi
MOD
Sikorsky S-37
Na konci roku 1926 začala firma Sikorsky práce na dvoumotorovém stroji pro transatlantický přelet, který chtěl provést René Fonck. Na jaře 1927 bylo letadlo připraveno, šlo o dvouplošník se dvěma motory Gnome-Rhône Jupiter a spodním křídlem menšího rozpětí než mělo horní. Nezvyklá (i když v této době bylo těžké najít nějaký standard...) byla směrovka, dvojitá, umístěná na vodorovné ocasní ploše, s třetí umístěnou na trupu za ní. Zatímco byl stroj "Ville de Paris" testován, 21. května 1927 přelet Atlantiku uskutečnil Charles Lindbergh a Fonck se svých plánů vzdal. Letadlo bylo odprodáno letecké společnosti American International Airways, přestavěn na osmnáctmístný dopravní s motory Pratt & Whitney R-1690 Hornet o výkonu 391 kW a nasazen na trase ze Santiaga de Chile do Buenos Aires až do roku 1930, kdy byl sešrotován.
V roce 1927 byl postaven také druhý kus, označený S-37-2 či S-37B. Vznikl ve finanční spolupráci s firmou Consolidated pro soutěž amerického vojenského letectva o nový bombardovací letoun. S-37B byl propagován pod jménem Consolidated-Sikorsky Guardian. Tento druhý stroj se lišil pozměněnou přídí se stanovištěm pumometčíka, který také ovládal přední pohyblivý kulomet, a na hřbetě trupu se objevilo druhé obvyklé střeliště, jehož střelec měl k dispozici také třetí kulomet v podlaze pod ním. Část trupu za výškovkou byla odstraněna a zmizela tak také třetí směrovka. Měl motory Pratt & Whitney R-1690 Hornet, a dosahoval maximální rychlosti 174 km/h. Nosností, rychlostí ani doletem se konkurentům, Curtissu XB-2, Keystone XB-1B a Fokkeru XLB-2, nevyrovnal, byl o skoro půl tuny těžší než se předpokládalo a Consolidated stavbu odmítl zaplatit a ukončil spolupráci. V roce 1929 byl přestavěn na jednadvacetimístný dopravní letoun S-37-2 s motory Hornet o výkonu 503 kW a nakonec s motory Jupiter, které zbyly po S-37-1, pravděpodobně ale zůstal továrně. V roce 1934 byl opět přestavěn, dostal plovákový podvozek a měl být použit skupinou amerických letců při cestě kolem světa. Let z Chicaga do Chicaga měl proběhnout ve spolupráci s Rusy a byl určen k upevnění obchodních vztahů se SSSR. Ještě v roce 1934 byl ale S-37-2 zničen při havárii na moři a z pokusu sešlo.
Zdroj:
Sikorsky S-37-2. Zdroj:
https://www.airwar.ru/image/idop/cw1/s37/s37-3.jpg
Sikorsky S-37B. Zdroj:
https://www.aviastar.org/air/usa/sik_s-37.php
Sikorsky S-37-1, Zdroj:
https://aerofiles.com/sik-s371.jpg
Na konci roku 1926 začala firma Sikorsky práce na dvoumotorovém stroji pro transatlantický přelet, který chtěl provést René Fonck. Na jaře 1927 bylo letadlo připraveno, šlo o dvouplošník se dvěma motory Gnome-Rhône Jupiter a spodním křídlem menšího rozpětí než mělo horní. Nezvyklá (i když v této době bylo těžké najít nějaký standard...) byla směrovka, dvojitá, umístěná na vodorovné ocasní ploše, s třetí umístěnou na trupu za ní. Zatímco byl stroj "Ville de Paris" testován, 21. května 1927 přelet Atlantiku uskutečnil Charles Lindbergh a Fonck se svých plánů vzdal. Letadlo bylo odprodáno letecké společnosti American International Airways, přestavěn na osmnáctmístný dopravní s motory Pratt & Whitney R-1690 Hornet o výkonu 391 kW a nasazen na trase ze Santiaga de Chile do Buenos Aires až do roku 1930, kdy byl sešrotován.
V roce 1927 byl postaven také druhý kus, označený S-37-2 či S-37B. Vznikl ve finanční spolupráci s firmou Consolidated pro soutěž amerického vojenského letectva o nový bombardovací letoun. S-37B byl propagován pod jménem Consolidated-Sikorsky Guardian. Tento druhý stroj se lišil pozměněnou přídí se stanovištěm pumometčíka, který také ovládal přední pohyblivý kulomet, a na hřbetě trupu se objevilo druhé obvyklé střeliště, jehož střelec měl k dispozici také třetí kulomet v podlaze pod ním. Část trupu za výškovkou byla odstraněna a zmizela tak také třetí směrovka. Měl motory Pratt & Whitney R-1690 Hornet, a dosahoval maximální rychlosti 174 km/h. Nosností, rychlostí ani doletem se konkurentům, Curtissu XB-2, Keystone XB-1B a Fokkeru XLB-2, nevyrovnal, byl o skoro půl tuny těžší než se předpokládalo a Consolidated stavbu odmítl zaplatit a ukončil spolupráci. V roce 1929 byl přestavěn na jednadvacetimístný dopravní letoun S-37-2 s motory Hornet o výkonu 503 kW a nakonec s motory Jupiter, které zbyly po S-37-1, pravděpodobně ale zůstal továrně. V roce 1934 byl opět přestavěn, dostal plovákový podvozek a měl být použit skupinou amerických letců při cestě kolem světa. Let z Chicaga do Chicaga měl proběhnout ve spolupráci s Rusy a byl určen k upevnění obchodních vztahů se SSSR. Ještě v roce 1934 byl ale S-37-2 zničen při havárii na moři a z pokusu sešlo.
Zdroj:
https://www.airwar.ru/enc/cw1/s37.html
https://www.aviastar.org/air/usa/sik_s-37.php
https://aerofiles.com/_sik.html
www.geocities.com
https://www.wingnet.org/rtw/RTW002L.HTM
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Sikorsky S-37-2. Zdroj:
https://www.airwar.ru/image/idop/cw1/s37/s37-3.jpg
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Sikorsky S-37B. Zdroj:
https://www.aviastar.org/air/usa/sik_s-37.php
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Sikorsky S-37-1, Zdroj:
https://aerofiles.com/sik-s371.jpg
URL : https://www.valka.cz/Sikorsky-S-37-t72093#254323Verze : 0
Aubi
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.