Main Menu
User Menu

Fokker XLB-2

Atlantic Fokker XLB-2

     
Název:
Name:
Fokker XLB-2
Originální název:
Original Name:
Fokker XLB-2
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1927-DD.MM.1927 Fokker Aircraft Corp. of America, Teterboro, New Jersey
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1927-DD.MM.1927
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 (25-210)
První vzlet:
Maiden Flight:
05.08.1927
Osádka:
Crew:
5
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2829 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
5740 kg
Rozpětí:
Wingspan:
22.2 m
Délka:
Length:
15.67 m
Výška:
Height:
4.04 m
Plocha křídla:
Wing Area:
69.49 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Pratt & Whitney R-1690-1 Hornet o výkonu 386 kW
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
254 l
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
197.9 km/h v 0 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
149.7 km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
3.9 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
11,5 min do 1524 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
4176 m
Dolet:
Range:
1046.1 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
1x dvojitý pohyblivý 7,62mm kulomet Lewis v přídi
1x dvojitý pohyblivý 7,62mm kulomet Lewis na hřbetě
1x pohyblivý kulomet v podlaze trupu

930 kg bomb
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
-
Zdroje:
Sources:
www.nationalmuseum.af.mil
https://joebaugher.com/usaf_bombers/lb2.html
https://www.aerofiles.com/_fok.html

URL : https://www.valka.cz/Fokker-XLB-2-t72066#254272Verze : 0
MOD
V roce 1927 armádní letectvo vypsalo soutěž na nástupce bombardéru Martin NBS-1. Soutěže se zúčastnila i firma Fokker Aircraft Corp., sídlící v newjerseyském Teterboro, kterou Anthony Fokker založil v roce 1924 jako svou americkou pobočku pod jménem Atlantic Aircraft. Na rozdíl od NBS-1 i od konkurenčních Keystone LB-1, které byly dvouplošníky, vizuálně nepříliš odlišné od bombardérů z Velké války, Fokkerův XLB-2 vycházel konstrukčně z Fokkerova dopravního stroje F.VII/3m. Křídlo s tlustým profilem bylo opět z Fokkerovy obvyklé překližky, zadní část trupu se také nelišila od F.VII. Letoun byl ale pouze dvoumotorový a byl poháněn motory Pratt & Whitney R-1340 Wasp, umístěnými pod křídly. Příď tak byla uvolněna pro bombometčíka. Osádku celkem tvořilo pět mužů, Kteří měli k dispozici pět kulometů - dvojitý na přídi, dvojitý na hřbetě a další kulomet střílející otvorem v podlaze. Mohl nést až 931 kg pum. V této podobě vážil XLB-2 2683 kg a jeho maximální rychlost dosahovala 186,7 km/h. Motory byly později nahrazeny dvěma Pratt & Whitney R-1690-1 Hornet, což zvedlo jeho maximální rychlost na 198 km/h. Výkony se ale příliš nelišily od běžných dvouplošných strojů, a letectvo nevěřilo samonosnému dřevěnému křídlu XLB-2. Na dopravních strojích se sice již osvědčilo, pro vojáky šlo ale stále o příliš radikální myšlenku.
V roce 1929 Fokker postavil ještě jeden hornoplošný bombardér. Tento stroj vycházel z jeho amerického třímotoráku Fokker F.10. Motory byly opět Hornety. Tento stroj nedostal žádnné oficiální označení, pouze registraci X9165. Armádou nebyl nikdy testován, a brzy byl přestavěn na standardní F.10A.


Hegener, Henri. Fokker - The Man and his Aircraft. Harleyford Publications, Letchford 1961.
https://joebaugher.com/usaf_bombers/lb2.html
www.americancombatplanes.com
URL : https://www.valka.cz/Fokker-XLB-2-t72066#584977Verze : 0
MOD
www.dutch-aviation.nl
www.premierpostal.com

Fokker XLB-2 -


Fokker XLB-2 -


URL : https://www.valka.cz/Fokker-XLB-2-t72066#584982Verze : 0
MOD