Main Menu
User Menu

Curtiss B-2 Condor

     
Název:
Name:
Curtiss B-2 Condor
Originální název:
Original Name:
Curtiss B-2 Condor
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.03.1928-DD.01.1930 Curtiss Aeroplane & Motor Co., Buffalo, New York
Období výroby:
Production Period:
DD.03.1928-DD.01.1930
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 XB-2 (26-211)
12 B-2 (28-398/399, 29-28/37)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.09.1927
Osádka:
Crew:
5
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
4100 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
7492 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
27.43 m
Délka:
Length:
14.48 m
Výška:
Height:
4.95 m
Plocha křídla:
Wing Area:
139.26 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Curtiss V-1570-7 o výkonu 470 kW
třílistá vrtule
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
1681 l
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
212.4 km/h v 0 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
183.5 km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
4.3 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
6.8 min do 1524 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
5212 m
Dolet:
Range:
1255.3 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
1x dvojitý 7,62mm Lewis kulomet v přídi
1x dvojitý 7,62mm kulomet v zádi každé motorové gondoly

1138-1814 kg bomb
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Prototyp Curtiss XB-2 vznikl na základě zkušeností s výrobou bombardéru Martin MB-2 a přímo z Martinu odvozeného typu Curtiss XNBS-4. Hlavním rozdílem bylo použití konstrukce z ocelových trubek místo původní dřevěné a motory Curtiss Conqueror místo Liberty, braných ještě z válečných přebytků. V roce 1926 byla objednána armádou stavba prototypu, který poprvé vzlétl v září 1927. XB-2 měl dvojité ocasní plochy a další z novinek, použitých při jeho návrhu, představovaly dvě střeliště, umístěná v zádi motorových gondol. Podobné uspořádání bylo použito i na konkurenčním Keystone B-1. Další střeliště bylo v přídi a každé mělo dvojitý kulomet Lewis. XB-2 se účastnil konkurzu proti Keystone XB-1B, Keystone XLB-6, Sikorskému S-37B a Atlantic-Fokker XLB-2. Armádní výbor hned v únoru 1928 zamítl XB-1B, XLB-2 a S-37, ovšem nedokázal se rozhodnout mezi XB-2 a XLB-6. XB-2 mělo lepší výkony, ale XLB-6 stálo jen 24,750 dolarů, zatímco XB-2 třikrát tolik. Nakonec byl vybrán levnější a skladnější Keystone, ovšem 23. června 1928 Curtiss dostal objednávku na dva B-2 a dalších deset strojů následovalo v dalším roce.
Tyto stroje byly armádě dodány mezi květnem 1929 a lednem 1930 a od prototypu se lišily třílistými vrtulemi a poněkud kratšími chladiči. Jeden B-2 byl vybaven dvojím řízením a přeznačen na B-2A. Vývoj letectva byl ovšem v této době natolik rychlý, že B-2 velice brzy zastaraly a od roku 1934 byly vařazovány. Poslední B-2 byl zmíněn v červenci 1936. Na bázi B-2 vzniklo dopravní letadlo Curtiss Model 18. B-2 byl posledním bombardérem, vytvořeným u Curtisse, od této chvíle se firma soustředila jen na stíhačky.
Zdroje:
Sources:
Bowers, P. M. Curtiss Aircraft 1907-1947, Putnam Aeronautical Books, London 1979. ISBN 0-370-10029-8.
Fahey, James C. U.S. Army Aircraft 1908-1946. Ships and Aircraft, Falls Church, 1964.
https://www.joebaugher.com/usaf_bombers/b2.html
www.nationalmuseum.af.mil
www.nationalmuseum.af.mil
https://www.aerofiles.com/_curt.html
https://www.airwar.ru/enc/bww1/b2.html

Curtiss B-2 Condor -


Curtiss B-2 Condor - https://www.nationalmuseum.af.mil/shared/media/photodb/photos/060421-F-1234P-003.jpg

www.nationalmuseum.af.mil
URL : https://www.valka.cz/Curtiss-B-2-Condor-t72089#254316Verze : 0
MOD