Název: Name: | Keystone XB-1B Super Cyclops | |
Originální název: Original Name: | Keystone XB-1B Super Cyclops | |
Kategorie: Category: | bombardovací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.08.1927-DD.MM.1927 Keystone Aircraft Corp., Bristol, Pennsylvania | |
Období výroby: Production Period: | DD.08.1927-DD.MM.1927 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 (27-334) | |
První vzlet: Maiden Flight: | 24.08.1927 | |
Osádka: Crew: | 5 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 4292 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 7484 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 7729 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 25.91 m | |
Délka: Length: | 18.9 1) m | |
Výška: Height: | 5.87 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 149.02 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Curtiss V-1570-5 Conqueror o výkonu 447 kW | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 1680 l | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 188.3 1) km/h v 0 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 4572 m | |
Dolet: Range: | 1126.5 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 1x pohyblivý dvojitý 7,7mm kulomet Lewis v předním střelišti 1x pohyblivý dvojitý 7,7mm kulomet Lewis v motorových gondolách 1134 kg pum, na krátké vzdálenosti 1814 kg bomb | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | XB-1 s 380kW motory Packard 2A-1530: 1) 18,75 m 2) 160,9 km/h | |
Zdroje: Sources: | Jones, LLoyd S. U.S. Bombers. Aero Publishers, Inc. Fallbrook 1974. https://joebaugher.com/usaf_bombers/b1.html www.nationalmuseum.af.mil www.nationalmuseum.af.mil www.americancombatplanes.com |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Keystone XB-1 Super Cyclops |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Keystone XB-1
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Keystone XB-1 Super Cyclops |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Keystone XB-1 Super Cyclops |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Pozdější podoba střeliště v motorové gondole.
URL : https://www.valka.cz/Keystone-XB-1-Super-Cyclops-t72073#461406Verze : 0
Aubi
MOD
Po neúspěchu s bombardérem HB-1 se firma Huff-Daland pokusila o stejné řešení, jaké použila u LB-1 - přestavět zamítnutý jednomotorový typ na dvoumotorový a pokusit se znovu o zakázku. Nový prototyp, který podle nového systému značení začal řadu bombardérů B, XB-1, byl původně poháněn dvěma motory Packard 2A-1530 o výkonu 375 kW a poprvé vzlétl na firemním letišti u Bristolu 24. srpna 1927, pilotován poručíkem Frankem Tyndallem. Rozdílů mezi HB-1 a B-1 ovšem bylo víc, nový stroj také měl dvojitý ocas a kvůli zlepšení obrazy zadní hemisféry byla do zadních částí motorových gondol umístěna otevřená střeliště. Další střeliště bylo v přídi, tvarově podobné přídím strojů řady LB.
Výkonově nedostačující motory Packard byly později zaměněny za nové Curtissy Conqueror V-1570-5, prototyp byl kvůli tomu přejmenován na XB-1B. V této podobě se stroj účastnil konkursu proti Curtissu B-2 Condor, Sikorskému S-37B Guardian a Atlantic-Fokker XLB-2. Zaslouženě vyhrál Curtiss, který měl při stejných motorech stejnou nosnost a dolet a přitom dosahoval o skoro 25 km/h vyšší rychlosti. V únoru 1928 byl sice objednán pro sériovou výrobu nejprve menší a lacinější Keystone LB-6, o několik měsícu později ale byla uzavřena zakázka i na Curtissův stroj, a tak padly poslední naděje na výrobu B-1.
Zdroj:
https://home.att.net/~jbaugher2/b1.html
www.nationalmuseum.af.mil
www.nationalmuseum.af.mil
https://www.airwar.ru/enc/bww1/b1.html
https://earlyaviators.com/etyndall.htm
Keystone XB-1B, motor Conqueror.
Výkonově nedostačující motory Packard byly později zaměněny za nové Curtissy Conqueror V-1570-5, prototyp byl kvůli tomu přejmenován na XB-1B. V této podobě se stroj účastnil konkursu proti Curtissu B-2 Condor, Sikorskému S-37B Guardian a Atlantic-Fokker XLB-2. Zaslouženě vyhrál Curtiss, který měl při stejných motorech stejnou nosnost a dolet a přitom dosahoval o skoro 25 km/h vyšší rychlosti. V únoru 1928 byl sice objednán pro sériovou výrobu nejprve menší a lacinější Keystone LB-6, o několik měsícu později ale byla uzavřena zakázka i na Curtissův stroj, a tak padly poslední naděje na výrobu B-1.
Zdroj:
https://home.att.net/~jbaugher2/b1.html
www.nationalmuseum.af.mil
www.nationalmuseum.af.mil
https://www.airwar.ru/enc/bww1/b1.html
https://earlyaviators.com/etyndall.htm
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Keystone XB-1 Super Cyclops |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Keystone XB-1B, motor Conqueror.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Keystone XB-1 Super Cyclops |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Keystone-XB-1-Super-Cyclops-t72073#254291Verze : 0
Aubi
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.