Název: Name: | Mikojan-Gurevič I-250(N) | Mikoyan-Gurevich I-250(N) |
Originální název: Original Name: | Микоян-Гуревич И-250(H) | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.11.1944-DD.05.1945 Moskevský letecký závod č. 155, Moskva DD.12.1945-DD.03.1946 Moskevský letecký závod č. 381, Moskva | |
Období výroby: Production Period: | 28.03.1944-26.10.1944 maketa (mock-up) DD.MM.RRRR-26.02.1945 1st prototype | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 8 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 03.03.1945 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2587 kg | 5703 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 3680 kg | 8113 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 9,500 m | 31ft 2in |
Délka: Length: | 8,185 m | 26ft 10,25in |
Výška: Height: | 4,250 m | 13ft 11,33in |
Plocha křídla: Wing Area: | 15,00 m2 | 161.46 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 245,333 kg/m2 | 50.25 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový+motokompresorový | piston+motorjet |
Počet motorů: Number of Engines: | 1+1 | |
Typ: Type: | Klimov VK-107R kapalinou řazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 1 214 kW (1 650 k) a 1 066 kW (1 450 k) v h= 3 800 m. Vrtule trojlistá AV-5B s nastavitelným úhlem náběhu 3 100 mm a motokompresorový urychlovač prof. Cholščevnikova VRDK (Vozdušno-reaktivny dvigatěl kompressorovy) o tahu 300 kg (2,942 kN) | Klimov VK-107R twelve-cylinder liquid colled Vee engine rated at 1,627 hp for take-off and 1,430at 12,470 ft, driving a three-blade variable-pitch AV-5B propeller of the diameter 10ft 2in and motorjet VRDK thurst 661 lbf |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 612 l | 135 UK gallons (162 US gallons) |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 825 km/h v 7000 m | 512.6 mph in 22966 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 425 km/h v 2400 m | 264.1 mph in 7874 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 3,9 min do 5000 m | 3,9 min to 16404 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 11960 m | 39239 ft |
Dolet: Range: | 920 km | 571.7 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 1380 km | 857.5 mi |
Výzbroj: Armament: | 3x pevný synchronizovaný kanón Berezin B-20 ráže 20 mm každý se zásobou 160 granátů | Three fixed synchronized 0.79 inch Berezin B-20 cannons with 160 rpg. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Viz další příspěvek. | The Mikoyan-Gurevich I-250(N) was a Soviet fighter aircraft specially developed up against a high-performance fighter to counter German turbojet-powered aircraft such as the Messerschmitt Me-262. Aware of earlier problems encountered with other novel propulsion systems such as ramjets both Sukhoi and Mikoyan-Gurevich chose to use the VRDK booster engine which was been under development since 1942. While quite successful when it worked, with a maximum speed of 510 mph being reached during trials, production problems with the VRDK fatally delayed the program and it was canceled in 1948 as obsolete. |
Zdroje: Sources: | Bill Gunston and Yefim Gordon, MiG Aircraft sience 1937, Putnam Aeronautical Books, an imprint of Brassey´s OK Ltd. ISBN 0-85177-884-4 L+K č. 23/1978, Monografie I-250(N) J. Moravec www.base13.glasnet.ru http://www.airwar.ru/enc/fighter/mig13.html http://www.ase.ee/~star/air/russia/i-250.html www.topedge.com archiv autora |