Název: Name: | Keystone B-4A | |
Originální název: Original Name: | Keystone B-4A | |
Kategorie: Category: | bombardovací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.06.1931-DD.04.1932 Keystone Aircraft Corp., Bristol, Pennsylvania | |
Období výroby: Production Period: | DD.06.1931-DD.06.1931 Y1B-4 DD.01.1932-DD.04.1932 B-4A | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 5 Y1B-4 (30-344/348) 25 B-4A (32-117/141) | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 5 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 3495 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 5875 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 22.78 m | |
Délka: Length: | 14.88 m | |
Výška: Height: | 4.8 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 106.37 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Pratt & Whitney R-1860-7 Hornet o výkonu 391 kW třílistá kovová vrtule | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 183.5 km/h v 0 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 157.7 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 3.3 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 9.4 min do 1524 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 3871 m | |
Dolet: Range: | 1384 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 1x pohyblivý kulomet Browning ráže 7,62 mm na přídi 1x pohyblivý kulomet Browning ráže 7,62 mm na hřbetě 1x pohyblivý kulomet Browning ráže 7,62 mm v podlaze 1134 kg pum | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | https://joebaugher.com/usaf_bombers/lb13.html https://joebaugher.com/usaf_bombers/b4.html www.nationalmuseum.af.mil www.nationalmuseum.af.mil www.americancombatplanes.com |
Období | - |
Výrobce | Keystone / Huff-Daland |
Typ letounu | Keystone B-4A |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | 5. skupina (smíšená) [1922-1938] |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Tři stroje 5. smíšené skupiny vzlétají z Luke Field na Fordově ostrově, Havaj 1933. V pozadí přístav Pearl Harbor.
URL : https://www.valka.cz/Keystone-B-4A-t72068#461832Verze : 0
Aubi
MOD
Keystone B-4A
Někdy v době, kdy americké letectvo objednávalo sérii bombardérů LB-10A, objednalo také sedm strojů označených jako LB-13 a také vycházejících z prototypu LB-10. Konstrukčně byly naprosto shodné s LB-10A, rozdíl představovaly tradičně motory, v tomto případě Pratt & Whitney GR-1690. Brzy poté ale došlo ke změně objednávky, byly vyměneny jednak motory, jednak se podle nového systému změnilo i označení letounů. Pět z původních sedmi bylo přejmenováno na Y1B-4 (tj. čtvrtý bombardovací typ, Y1 znamená, že byl zaplacen z mimořádných fondů "F1") a novými motory se staly Pratt & Whitney R-1860-7 Hornet B. Zbylé dva stroje byly dokončeny jako Y1B-6. Kromě této zkušební série byl na standard Y1B-4 přestavěn také první z B-3A, 30-281 (B-3A bylo podle nového systému označení pro LB-10A).
Y1B-4 byly dokončeny v červnu 1931, krátce předtím, 28. dubna, bylo objednáno i 25 sériových strojů označených B-4A. Rozdíly mezi B-4A a Y1B-4 byly minimální, snad jen některé ze zkušební série měly vrtule dvoulisté a sériové stroje třílisté, a ve výzbroji - Y1B-4 měly pravděpodobně ještě kulomety Lewis. Série byla postavena na počátku roku 1932 a byly to poslední bombardéry postavené u firmy Keystone, která ještě toho roku ukončila provoz. B-4 byly používány u 9. a 31. letky 7. bombardovací skupiny na základně March Field v Kalifornii, a další se dostaly k jednotkám na Filipínách a Havaji. Již od roku 1934 byly postupně přesunovány k průzkumným a pozorovacím účelům, kde ale vydržely až do počátku 40. let.
www.americancombatplanes.com
Keystone B-4A zaparkovaný na letišti v San José, ostrov Mindoro, Filipíny.
Někdy v době, kdy americké letectvo objednávalo sérii bombardérů LB-10A, objednalo také sedm strojů označených jako LB-13 a také vycházejících z prototypu LB-10. Konstrukčně byly naprosto shodné s LB-10A, rozdíl představovaly tradičně motory, v tomto případě Pratt & Whitney GR-1690. Brzy poté ale došlo ke změně objednávky, byly vyměneny jednak motory, jednak se podle nového systému změnilo i označení letounů. Pět z původních sedmi bylo přejmenováno na Y1B-4 (tj. čtvrtý bombardovací typ, Y1 znamená, že byl zaplacen z mimořádných fondů "F1") a novými motory se staly Pratt & Whitney R-1860-7 Hornet B. Zbylé dva stroje byly dokončeny jako Y1B-6. Kromě této zkušební série byl na standard Y1B-4 přestavěn také první z B-3A, 30-281 (B-3A bylo podle nového systému označení pro LB-10A).
Y1B-4 byly dokončeny v červnu 1931, krátce předtím, 28. dubna, bylo objednáno i 25 sériových strojů označených B-4A. Rozdíly mezi B-4A a Y1B-4 byly minimální, snad jen některé ze zkušební série měly vrtule dvoulisté a sériové stroje třílisté, a ve výzbroji - Y1B-4 měly pravděpodobně ještě kulomety Lewis. Série byla postavena na počátku roku 1932 a byly to poslední bombardéry postavené u firmy Keystone, která ještě toho roku ukončila provoz. B-4 byly používány u 9. a 31. letky 7. bombardovací skupiny na základně March Field v Kalifornii, a další se dostaly k jednotkám na Filipínách a Havaji. Již od roku 1934 byly postupně přesunovány k průzkumným a pozorovacím účelům, kde ale vydržely až do počátku 40. let.
www.americancombatplanes.com
https://home.att.net/~jbaugher2/lb13.html
https://home.att.net/~jbaugher2/b4.html
https://www.airwar.ru/enc/bww1/b4.html
www.nationalmuseum.af.mil
www.nationalmuseum.af.mil
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Keystone B-4A |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Keystone B-4A zaparkovaný na letišti v San José, ostrov Mindoro, Filipíny.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Keystone-B-4A-t72068#254283Verze : 0
Aubi
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.