Název: Name: | Keystone Aircraft Corp. | |
Originální název: Original Name: | Keystone Aircraft Corp. | |
Historie názvů: History of Names: | DD.MM.1920-DD.MM.1920 Ogdensburg Aeroway Corp. DD.MM.1920-DD.MM.1925 Huff, Daland & Co.1) DD.MM.1925-08.03.1927 Huff-Daland Airplanes, Inc. 08.03.1927-DD.MM.1932 Keystone Aircraft Corp. | |
Obory výroby: Production Subjects: | letectví | |
Sídlo hlavního závodu: Headquarters: | DD.MM.1920-DD.MM.1925 Ogdensburg (New York) DD.MM.1925-DD.MM.RRRR Bristol (Pensylvánie) | |
Názvy a sídla poboček: Subsidiary Name and Location: | DD.MM.1924-DD.MM.1928 Huff Daland Dusters, Inc., Monroe (Louisiana) DD.MM.1928-DD.MM.1932 Loening Aeronautical Division, Bristol (Pensylvánie) | |
Vznik: Founded: | DD.MM.1920 | |
Zánik: Cancelled: | DD.MM.1932 | |
Produkty: Products: | DD.MM.1920-DD.MM.RRRR Huff-Daland HD-1B Early Bird DD.MM.1920-DD.MM.RRRR Huff-Daland TA-2 DD.MM.1921-DD.MM.RRRR Huff-Daland HD-5 Petrel DD.MM.1921-DD.MM.RRRR Huff-Daland HD-7 Dizzy Dog DD.MM.1922-DD.MM.RRRR Huff-Daland HD-8 Plover DD.MM.1922-DD.MM.RRRR Huff-Daland HD-9A DD.MM.1923-DD.MM.1927 Huff-Daland LB-1 Pegasus DD.MM.1923-DD.MM.RRRR Huff-Daland HD-22 DD.MM.1923-DD.MM.RRRR Huff-Daland HO-1 DD.MM.1924-DD.MM.RRRR Huff-Daland TW-8 DD.MM.1925-DD.MM.RRRR Huff-Daland HN-1 DD.MM.1925-DD.MM.RRRR Huff-Daland HN-2 DD.MM.1925-DD.MM.RRRR Huff-Daland Pelican DD.MM.1925-DD.MM.RRRR Huff-Daland TW-5 DD.MM.1926-DD.MM.1926 Huff-Daland XHB-1 Cyclops DD.MM.1926-DD.MM.1927 Keystone LB-5 DD.MM.1926-DD.MM.RRRR Huff-Daland AT-2 DD.MM.1927-DD.MM.1927 Keystone XLB-3 DD.08.1927-DD.MM.1927 Keystone XB-1B DD.MM.1927-DD.MM.RRRR Keystone K-47 Pathfinder DD.12.1927-DD.09.1929 Keystone LB-6 DD.02.1928-DD.07.1928 Keystone LB-5A DD.MM.1928-DD.MM.1930 Keystone NK-1 DD.MM.1928-DD.MM.RRRR Keystone K-55 Pronto DD.MM.1928-DD.MM.RRRR Keystone XO-15 DD.MM.1929-DD.MM.1929 Keystone LB-10 DD.02.1929-DD.06.1929 Keystone LB-7 DD.06.1929-DD.06.1929 Keystone LB-12 DD.11.1929-DD.11.1929 Keystone LB-8 DD.MM.1929-DD.MM.RRRR Keystone K-78 Patrician DD.MM.1929-DD.MM.RRRR Keystone-Loening K-84 Commuter DD.03.1930-DD.03.1930 Keystone LB-11 DD.10.1930-DD.03.1931 Keystone B-3A DD.MM.1930-DD.09.1931 Keystone PK-1 DD.MM.1930-DD.MM.RRRR Keystone XOK-1 DD.03.1931-DD.03.1931 Keystone LB-9 DD.06.1931-DD.06.1931 Keystone Y1B-4 DD.06.1931-DD.MM.1931 Keystone Y1B-6 DD.MM.1931-DD.MM.1931 Keystone B-5A DD.08.1931-DD.01.1932 Keystone B-6A DD.01.1932-DD.04.1932 Keystone B-4A DD.MM.1932-DD.MM.RRRR Keystone-Loening Air Yacht DD.MM.1932-DD.MM.RRRR Keystone-Loening XO2L-1 DD.MM.1932-DD.MM.RRRR Keystone-Loening XS2L-1 | |
Poznámka: Note: | 1) objevují se i varianty Huff Daland Aero Corp. nebo Huff-Daland Airplane Co. 1928 koupena firma Loening 1929 součástí Curtiss-Wright Corp. 1932 továrna kvůli nedostatku zakázek uzavřena; objekt koupen nejprve firmou Fleetwings Inc. a poté Hall-Aluminum | |
Zdroje: Sources: | https://www.aerofiles.com/_huff.html https://www.aerofiles.com/_keys.html airandspace.si.edu www.rootsweb.ancestry.com |
URL : https://www.valka.cz/Keystone-Aircraft-Corp-1927-932-t142408#460908Verze : 0
Aubi
MOD
Pohled do továrny Keystone v Bristolu s rozestavěným LB-5 27-336 v popředí.
Linked from : https://www.valka.cz/topic/postview/461263
www.nationalmuseum.af.mil
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Keystone LB-5 Pirate |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Linked from : https://www.valka.cz/topic/postview/461263
URL : https://www.valka.cz/Keystone-Aircraft-Corp-1927-932-t142408#461264Verze : 0
Aubi
MOD
Firma Keystone Aircraft Corp. byla založena v roce 1920 v Ogdensburgu, stát New York, Thomasem Huffem a Elliotem Dalandem, kteří ji krátce poté přejmenovali po sobě. Thomas Henri Huff byl v letech 1917-1919 šéfkonstruktérem firmy Standard Aircraft Corp., kde se také seznámil s Dallandem. Oproti jejich pozdější hlavní činnosti, stavbě bombardérů, Huff-Daland začal jako dopravní společnost s jedím létajícím člunem, aby krátce nato začal se stavbou lehkých sportovních a cvičných letadel řady Petrel. Pro armádní letectvo postavila několik cvičných prototypů, jako TA-2 a TA-6, a nakonec i malou sérii AT-1. Od počátku při konstrukci používala celokovovou konstrukci trupu a další na svou dobu pokročilé technologie, některé stroje měly i křídla s tehdy populárním profilem Götingen, převzatým z Fokkerů D.VII. Ještě v roce 1923 ale vznikl prototyp, který se stal základem produkce firmy až do jejího zániku - lehký bombardér XLB-1. Šéfkonstruktérem firmy byl v této době C. T. Porter, několik měsíců zde ale sbíral zkušenosti i James McDonnell.
V roce 1921 vznikla jako dceřiná společnost Huff Daland Aero Corp., obchodní společnost snažící se prodat jejich nový třímístný letoun, a v roce 1924 založila v Maconu v Georgii pobočku Huff Daland Dusters, provozující letecké práškování. Tato firma se brzy přesunula do Louisiany, nakonec se osamostatnila a stala se základem pro aerolinky Delta Air Lines. I mateřská společnost se přestěhovala, v roce 1925 si našla nové sídlo v pensylvánském Bristolu, strategicky umístěné mezi řekou Delaware a železnicí. Zde tak vznikal jejich nejznámější produkt, bombardéry s bojovnými jmény Cyclops, Pirate a Panther, kterých pro americké armádní letectvo postavila asi 200 kusů. Keystone se ještě stihl zúčastnit další z dobových mánií, pokusů o přelet Atlantského oceánu. Její K-47 Pathfinder, odvozený z bombardéru LB-5, ale havaroval a usmrtil svou posádku.
V roce 1927 firma Huff-Daland, která konečně získala větší množství objednávek, potřebovala finanční zázemí. Ty poskytla a majitelem reorganizované firmy se stala newyorská makléřská společnost Hayden, Stone & Co., která dala firmě nové jméno, Keystone Aircraft Corp. V této podobě čelila firma době velkých změn v leteckém průmyslu, která přicházela po roce 1928. V této době se začalo formovat několik velkých bloků, postupně sjednocujících velkou část z dosud roztříštěného amerického leteckého průmyslu. Některé firmy si toto daly i do názvu - Consolidated Aircraft, či United Aircraft & Transport Corp., organizace zřízená firmou Boeing a obsahující třeba také výrobce motorů Pratt & Whitney. Podobný blok velkého leteckého výrobce a motorářské firmy vznikl brzy nato i v podobě koncernu Curtiss-Wright. Keystone Aircraft se do slučovací mánie zapojila v říjnu 1928 koupením firmy Loening, živící se hlavně výrobou obojživelných létajících člunů pro US Navy. Firma byla přeměněna v divizi a přestěhována do Bristolu, zatímco v jejích původních prostorách si novou společnost založila skupina bývalých zaměstnanců v čele s jistým inženýrem Grummanem. Pravděpodobně ještě tohoto roku ale skončila samostatnost i pro Keystone, ve kterém koupila podíl společnost Wright Aeronautical, a skrze kterou se v roce 1929 stal součástí již zmíněného koncernu Curtiss-Wright.
Přestože vyhlídky pro firmu po získání mocného "ochránce" se sítí zahraničních zákazníků a zkušenou exportní divizí vypadaly vcelku dobře, ale ani Keystone se nevyhnul následkům hospodářské krize. Ještě v roce 1930 se sice podařilo získat objednávku na 18 létajících člunů PK-1, a na 26 amfibií Loening OL-9, po jejich dokončení ale chyběla práce a koncern v roce 1932 rozhodl o uzavření pobočky. Továrnu v Bristolu nejprve získala začínající firma Fleetwings, která zde již pravděpodobně několik let byla "v podnájmu", a od roku 1934 na této adrese sídlilo další z dnes již zapomenutých, ale na svou dobu velkých jmen, Hall Aluminum Aircraft.
www.airfields-freeman.com
V roce 1921 vznikla jako dceřiná společnost Huff Daland Aero Corp., obchodní společnost snažící se prodat jejich nový třímístný letoun, a v roce 1924 založila v Maconu v Georgii pobočku Huff Daland Dusters, provozující letecké práškování. Tato firma se brzy přesunula do Louisiany, nakonec se osamostatnila a stala se základem pro aerolinky Delta Air Lines. I mateřská společnost se přestěhovala, v roce 1925 si našla nové sídlo v pensylvánském Bristolu, strategicky umístěné mezi řekou Delaware a železnicí. Zde tak vznikal jejich nejznámější produkt, bombardéry s bojovnými jmény Cyclops, Pirate a Panther, kterých pro americké armádní letectvo postavila asi 200 kusů. Keystone se ještě stihl zúčastnit další z dobových mánií, pokusů o přelet Atlantského oceánu. Její K-47 Pathfinder, odvozený z bombardéru LB-5, ale havaroval a usmrtil svou posádku.
V roce 1927 firma Huff-Daland, která konečně získala větší množství objednávek, potřebovala finanční zázemí. Ty poskytla a majitelem reorganizované firmy se stala newyorská makléřská společnost Hayden, Stone & Co., která dala firmě nové jméno, Keystone Aircraft Corp. V této podobě čelila firma době velkých změn v leteckém průmyslu, která přicházela po roce 1928. V této době se začalo formovat několik velkých bloků, postupně sjednocujících velkou část z dosud roztříštěného amerického leteckého průmyslu. Některé firmy si toto daly i do názvu - Consolidated Aircraft, či United Aircraft & Transport Corp., organizace zřízená firmou Boeing a obsahující třeba také výrobce motorů Pratt & Whitney. Podobný blok velkého leteckého výrobce a motorářské firmy vznikl brzy nato i v podobě koncernu Curtiss-Wright. Keystone Aircraft se do slučovací mánie zapojila v říjnu 1928 koupením firmy Loening, živící se hlavně výrobou obojživelných létajících člunů pro US Navy. Firma byla přeměněna v divizi a přestěhována do Bristolu, zatímco v jejích původních prostorách si novou společnost založila skupina bývalých zaměstnanců v čele s jistým inženýrem Grummanem. Pravděpodobně ještě tohoto roku ale skončila samostatnost i pro Keystone, ve kterém koupila podíl společnost Wright Aeronautical, a skrze kterou se v roce 1929 stal součástí již zmíněného koncernu Curtiss-Wright.
Přestože vyhlídky pro firmu po získání mocného "ochránce" se sítí zahraničních zákazníků a zkušenou exportní divizí vypadaly vcelku dobře, ale ani Keystone se nevyhnul následkům hospodářské krize. Ještě v roce 1930 se sice podařilo získat objednávku na 18 létajících člunů PK-1, a na 26 amfibií Loening OL-9, po jejich dokončení ale chyběla práce a koncern v roce 1932 rozhodl o uzavření pobočky. Továrnu v Bristolu nejprve získala začínající firma Fleetwings, která zde již pravděpodobně několik let byla "v podnájmu", a od roku 1934 na této adrese sídlilo další z dnes již zapomenutých, ale na svou dobu velkých jmen, Hall Aluminum Aircraft.
www.airfields-freeman.com
www.flightglobal.com
www.flightglobal.com
https://www.aerofiles.com/_huff.html
https://www.aerofiles.com/_keys.html
airandspace.si.edu
www.rootsweb.ancestry.com
www.flightglobal.com
URL : https://www.valka.cz/Keystone-Aircraft-Corp-1927-932-t142408#461581Verze : 0
Aubi
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.