Název: Name: | Jakovlev R-12 | Yakovlev R-12 |
Originální název: Original Name: | Яковлев Р-12 | |
Kategorie: Category: | průzkumný/pozorovací letoun | reconnaissance/scout aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1939-DD.02.1939 Moskevský letecký závod č. 115, Moskva | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1939-DD.02.1939 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.02.1939 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 3767 kg | 8305 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 5112 kg | 11270 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 5300 kg | 11684 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 14,000 m | 45ft 11in |
Délka: Length: | 10,180 m | 33ft 5in |
Výška: Height: | 3,300 m | 10ft 10in |
Plocha křídla: Wing Area: | 29,40 m2 | 208.82 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 173,878 kg/m2 | 35.61 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Klimov M-103 kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vletovém výkonu 735,5 kW (1 000 k), 706 kW (960 k) v h= 4 000 m a 367,75 kW (500 k) v h= 9 400 m. Vrtule trojlistá VIŠ-22K s nastavitelným úhlem náběhu o průměru 3 000 mm. | Klimov M-103 twelve-cylinder liquid-cooled Vee engine rated 986 hp for take-off, 946 hp at 13,123 ft and 493 hp at 30,839 ft, driving a three-blade variable-pitch VISh-22K propeller of 9ft 10in diameter. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 560 km/h v 5000 m | 348 mph in 16404 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 6,5 min do 5000 m | 6,5 min to 16404 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 10000 m | 32808 ft |
Dolet: Range: | 1075 km | 668 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 1x pevný kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm v přídi a 1x pohyblivý kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm v zadním střelišti. Pumový náklad: 8x osvětlovací puma o hmotnosti 20 kg) | One fixed forward-firing 0.3 inch ShKAS machine-gun mounted in the nose and one flexible rearward-firing 0.3 inch ShKAS machine-gun in dorsal position. Bomb load: eight 44 lb lighting bombs in bomb bay. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Průzkumný letoun s krátkým doletem R-12 navazoval přímo navazoval na experimentální dvoumotorový letoun A. S. Jakovleva Ja-22 (самолет 22). Pozorovatel obsluhoval fotoaparát AFA-13 a pohyblivý kulomet, který měl omezený prostor pro střelbu. Článek ZDE. | Yakovlev R-12 reconnaissance modification of "Aircraft 22" (самолет 22). The observer handled AFA-13 camera and a flexible machine-gun. |
Zdroje: Sources: | B. L. Simakov, Samolety strany Sovětov, DOSAF SSSR, 1974. L+K č. 23 / 1988, str 28/908, Letadla 39-45, Jakovlev R-12/I-29, Václav Němeček. http://www.airwar.ru/enc/spyww2/r12.html http://www.ctrl-c.liu.se/misc/ram/r-12.html www.topedge.com http://www.aviastar.org/air/russia/ya-22.php www.lasegundaguerra.com www.microavia.ru archiv autora |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |