Název: Name: | Klimov M-103A | Klimov M-103A |
Originální název: Original Name: | Климов М-103A | |
Kategorie: Category: | vidlicový motor | vee engine |
Výrobce: Producer: | Vývoj: OKB-117 Státní letecký průmysl SSSR, závod č. 26 Rybiňsk (Jaroslavská oblast). | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1938-DD.MM.1942 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 11 681 (všechny verze motoru M-103) | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | DD.10.1938 | |
Použití: Use: | Bolchovitinov S Berijev MBR-7 Jakovlev Jak-2 Jak-12 Jak-22 Polikarpov I-17 (CKB-19) CKB-44 Polikarpov VIT Tupolev SB Stal-7 Stal-11 | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Počet válců: Number of Cylinders: | 12 | |
Hmotnost: Weight: | 495 kg | 1091 lb |
Celková délka: Overall Length: | 1971 mm | 6ft 6in |
Celková šířka / Průměr: Overall Width / Diameter: | 764 mm | 2ft 6,08in |
Celková výška: Overall Height: | 942 mm | 3ft 1,08in |
Vrtání: Bore: | 148 mm | 5,826in |
Zdvih: Stroke: | 170 mm | 6,693in |
Zdvihový objem: Swept Volume: (l/cu in) | 35,101 l | 2141.99 cu in |
Palivo: Fuel: | minimální nárok 90 oktanů, 95 - 100 oktanový benzín. | 90 (minimum grade), 95 or 100 octane rating gasoline |
Příprava palivové směsi: Carburation or Injection: | 6x karburátor K-100A (licenční výroba automatických karburátorů Solex-Hispano 56S2) | Six K-100A Carburettors (License copy of Solex-Hispano 56S2 self-adjusted carburettor) |
Kompresní poměr: Compression Ratio: | 6,6 : 1 | 6,6 : 1 |
Plnění válců: Mixture Charging: | Přeplňovaný jednostupňovým kompresorem, převodový poměr 11 : 1. Max. přetlak 1,467 barů (1,447 atm) | Gear-driven single-speed centrifugal type compressor. Gear ratio: 11.0:1. Maximum boost for take-off: 21,27 psi |
Chlazení: Cooling: | kapalinové | Liquid-cooled |
Výkony: Performance: | ||
Výkon: Power: | 745 kW při 2450 ot/min | 999.1 bhp at 2450 rpm |
Poznámka: Note: | Rozvod: OHV (1 sací ventil a 1 výfukový - chlazený sodíkem, pro každou hlavu válců). Výkony: vzletový - 735,5 kW (1 000 k) při 2 450 ot/min při plnicím tlaku 1,467 barů (1,447 atm) bojový - 706 kW v h= 4 000 m při 2 400 ot/min plnicí tlak 919,603 mm Hg (1,21 atm) bojový - 367,75 kW (500 k)v h= 9 400 m při 2 450 ot/min plnicí tlak 910 mm Hg (1,2 atm) Motor byl vybaven reduktorem otáček o převodovém poměru 1 : 1,5 | The M-103 was a further development of the Klimov M-100 engine that was itself a licensed copy of the French Hispano-Suiza 12Ybrs Valvetrain: One intake and one sodium-filled exhaust valve per cylinder actuated via a single overhead camshaft per bank. Power output: 986 hp at 2,450 RPM for take-off, boost rated at 21,27 psi 947 hp at 2,400 RPM at 13,123 ft, boost rated at 17,782 psi 493 hp at 2,450 rpm at 30,839 ft. Reduction gear: 2:3 |
Zdroje: Sources: | http://www.airwar.ru/enc/engines/m103.html http://en.wikipedia.org/wiki/Klimov_M-103 archiv autora |