Klimov M-103A

Климов М-103A
     
Název:
Name:
Klimov M-103A Klimov M-103A
Originální název:
Original Name:
Климов М-103A
Kategorie:
Category:
vidlicový motor vee engine
Výrobce:
Producer:
Vývoj: OKB-117
Státní letecký průmysl SSSR, závod č. 26 Rybiňsk (Jaroslavská oblast).
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1938-DD.MM.1942
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
11 681 (všechny verze motoru M-103)
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.10.1938
Použití:
Use:
Bolchovitinov S
Berijev MBR-7
Jakovlev Jak-2
Jak-12
Jak-22
Polikarpov I-17 (CKB-19)
CKB-44
Polikarpov VIT
Tupolev SB
Stal-7
Stal-11
Technické údaje:
Technical Data:
 
Počet válců:
Number of Cylinders:
12
Hmotnost:
Weight:
495 kg 1091 lb
Celková délka:
Overall Length:
1971 mm 6ft 6in
Celková šířka / Průměr:
Overall Width / Diameter:
764 mm 2ft 6,08in
Celková výška:
Overall Height:
942 mm 3ft 1,08in
Vrtání:
Bore:
148 mm 5,826in
Zdvih:
Stroke:
170 mm 6,693in
Zdvihový objem:
Swept Volume: (l/cu in)
35,101 l 2141.99 cu in
Palivo:
Fuel:
minimální nárok 90 oktanů, 95 - 100 oktanový benzín. 90 (minimum grade), 95 or 100 octane rating gasoline
Příprava palivové směsi:
Carburation or Injection:
6x karburátor K-100A (licenční výroba automatických karburátorů Solex-Hispano 56S2) Six K-100A Carburettors (License copy of Solex-Hispano 56S2 self-adjusted carburettor)
Kompresní poměr:
Compression Ratio:
6,6 : 1 6,6 : 1
Plnění válců:
Mixture Charging:
Přeplňovaný jednostupňovým kompresorem, převodový poměr 11 : 1. Max. přetlak 1,467 barů (1,447 atm) Gear-driven single-speed centrifugal type compressor. Gear ratio: 11.0:1. Maximum boost for take-off: 21,27 psi
Chlazení:
Cooling:
kapalinové Liquid-cooled
Výkony:
Performance:
 
Výkon:
Power:
745 kW při 2450 ot/min 999.1 bhp at 2450 rpm
Poznámka:
Note:
Rozvod: OHV (1 sací ventil a 1 výfukový - chlazený sodíkem, pro každou hlavu válců).

Výkony:
vzletový - 735,5 kW (1 000 k) při 2 450 ot/min při plnicím tlaku 1,467 barů (1,447 atm)
bojový - 706 kW v h= 4 000 m při 2 400 ot/min plnicí tlak 919,603 mm Hg (1,21 atm)
bojový - 367,75 kW (500 k)v h= 9 400 m při 2 450 ot/min plnicí tlak 910 mm Hg (1,2 atm)

Motor byl vybaven reduktorem otáček o převodovém poměru 1 : 1,5
The M-103 was a further development of the Klimov M-100 engine that was itself a licensed copy of the French Hispano-Suiza 12Ybrs

Valvetrain: One intake and one sodium-filled exhaust valve per cylinder actuated via a single overhead camshaft per bank.

Power output:
986 hp at 2,450 RPM for take-off, boost rated at 21,27 psi
947 hp at 2,400 RPM at 13,123 ft, boost rated at 17,782 psi
493 hp at 2,450 rpm at 30,839 ft.

Reduction gear: 2:3
Zdroje:
Sources:
http://www.airwar.ru/enc/engines/m103.html
http://en.wikipedia.org/wiki/Klimov_M-103
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Klimov-M-103A-t143355#462955 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy

Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více