Jakovlev Jak-4

Yakovlev Yak-4

Яковлев Як-4

     
Název:
Name:
Jakovlev Jak 4
Originální název:
Original Name:
Яковлев Як-4
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.10.1940-DD.02.1941 Tušinský letecký závod č. 81 Molotova, Tušino /
Období výroby:
Production Period:
DD.10.1940-DD.02.1941
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
90
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.10.1940
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
? kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
6115 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
6320 kg
Rozpětí:
Wingspan:
14,000 m
Délka:
Length:
9,940 m
Výška:
Height:
3,300 m
Plocha křídla:
Wing Area:
29,40 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
207,993 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Klimov M-105R kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vletovém výkonu 809 kW (1 100 k), nominální výkon 750 kW (1 020 k) a bojový výkon 809 kW (1 110 k) v h= 2 000 m.
Vrtule trojlistá s nastavitelným úhlem náběhu typ VIŠ-22E o průměru 3 000 mm.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
960 l + 2x 100 l v přídavných nádržích
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
533 km/h v 4900 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
8,0 min do 5000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
9700 m
Dolet:
Range:
925 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
1100 km
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm v přední části trupu s 600 náboji a
1x pohyblivý kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm v zadním střeleckém stanovišti TSS-1, 800 nábojů.
Pumový náklad: do 500 kg.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- Státní zkoušky začaly koncem roku 1940.
- Několik letounů bylo použito k nočním průzkumným letům.
- Letoun nebyl spolehlivý a hmotnost se stále zvyšovala.
- V únoru 1941 byla výroba ukončena.


Článek ZDE.
Zdroje:
Sources:
Bill Gunston and Yefim Gordon, Yakovlev Aircraft since 1924, Brasseys Publications, First Edition edition, 1997, ISBN: 0-85177-872-0
B. L. Simakov, Samolety strany Sovětov, DOSAF SSSR, 1974.
https://base13.glasnet.ru/text/yak2-1.htm
https://www.airpages.ru/ru/yak22.shtml
https://www.airwar.ru/enc/bww2/yak4.html
https://hobbyport.ru/avia/bb_22.htm
www.fido.sakhalin.ru
https://www.ctrl-c.liu.se/misc/ram/yak-4.html
archiv autora









URL : https://www.valka.cz/Jakovlev-Jak-4-t6561#471816Verze : 1
MOD
pár fotek na tohle éro z dob kdy jsem ho stavěl jako model ještě doma mám a protože nejsou tak známé zkusím je přidat.

jak vidět skončily i Jaky často bez boje
URL : https://www.valka.cz/Jakovlev-Jak-4-t6561#160259Verze : 0
a další, tentokrát v kořisti




URL : https://www.valka.cz/Jakovlev-Jak-4-t6561#160261Verze : 0
banner 1 top banner 5 top banner 6 top

Rozpočet

Rozpočet valka.cz 2019 : 85.000,- Kč
Příjmy doposud : 64.741,- Kč

♡ Chci přispět

HLEDÁME NOVÉ KOLEGY

Server valka.cz neustále hledá nové kolegy, kteří jsou ochotni pomoci s rozvojem a doplňováním obsahu, koordinací a kontrolou práce, moderováním příspěvků a další činností. Neváhejte a zapojte se do tvorby valka.cz v duchu hesla Čtenáři sobě :)

Přidejte se k nám!