Název: Name: | Jakovlev BB-22 (první série) | |
Originální název: Original Name: | Яковлев ББ-22 (первая серия) | |
Kategorie: Category: | bombardovací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.03.1940-DD.05.1940 Moskevský letecký závod č. 1, Moskva / | |
Období výroby: Production Period: | DD.03.1940-DD.05.1940 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | cca 30 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.03.1940 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 4030 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 5380 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 14,000 m | |
Délka: Length: | 9,340 m | |
Výška: Height: | 3,300 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 29,40 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 182,993 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Klimov M-103 kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vletovém výkonu 735,5 kW (1 000 k), 706 kW (960 k) v h= 4 000 m a 367,75 kW (500 k) v h= 9 400 m. Vrtule trojlistá dvoupolohová VIŠ-2K o průměru 3 000 mm. | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 515 km/h v 5000 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 440 km/h v 2800 m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 10,83 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 7,7 min do 5000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 8900 m | |
Dolet: Range: | 780 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 1x pohyblivý kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm v zadním střelišti. Pumový náklad: 400 kg pum. | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | - Jednalo se o prvou sérii letadel BB-22 vyrobených v závodě č. 1. - Oproti prototypu stoupla hmotnost a zhoršilo se zpracování, chyběl tmel ve spojích panelů, povrch nebyl leštěn atd. - Kola podvozku byla vyměněna za mírně větší, ta se však již zcela nevešla do motorové gondoly. - Konstruktéři se snažili odstranit problémy s přehříváním motorů. - Pokud se do pumovnice zavěsily čtyři pumy FAB-100, nemohly být zavěšeny další pumy pod křídla (posun těžiště) Článek ZDE. | |
Zdroje: Sources: | Bill Gunston and Yefim Gordon, Yakovlev Aircraft since 1924, Brasseys Publications, First Edition edition, 1997, ISBN: 0-85177-872-0 B. L. Simakov, Samolety strany Sovětov, DOSAF SSSR, 1974. http://base13.glasnet.ru/text/yak2-1.htm http://www.airpages.ru/ru/yak2.shtml http://www.airwar.ru/enc/bww2/yak4.html http://www.airwar.ru/enc/bww2/yak2.html http://hobbyport.ru/avia/bb_22.htm www.fido.sakhalin.ru archiv autora |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Jakovlev BB-22 (první série) |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Jakovlev BB-22 (první série) |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Motor M-103 poháněl letouny BB-22 / Jak-2.
URL : https://www.valka.cz/Jakovlev-BB-22-prvni-serie-t146735#470960Verze : 0
Vláďa
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.