Main Menu
User Menu

Jakovlev BB-22 (první série)

Yakovlev BB-22 (first series)

Яковлев ББ-22 (первые серии)

     
Název:
Name:
Jakovlev BB-22 (první série)
Originální název:
Original Name:
Яковлев ББ-22 (первая серия)
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.03.1940-DD.05.1940 Moskevský letecký závod č. 1, Moskva /
Období výroby:
Production Period:
DD.03.1940-DD.05.1940
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
cca 30
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.03.1940
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
4030 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
5380 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
14,000 m
Délka:
Length:
9,340 m
Výška:
Height:
3,300 m
Plocha křídla:
Wing Area:
29,40 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
182,993 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Klimov M-103 kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vletovém výkonu 735,5 kW (1 000 k), 706 kW (960 k) v h= 4 000 m a 367,75 kW (500 k) v h= 9 400 m.
Vrtule trojlistá dvoupolohová VIŠ-2K o průměru 3 000 mm.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
515 km/h v 5000 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
440 km/h v 2800 m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
10,83 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
7,7 min do 5000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
8900 m
Dolet:
Range:
780 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
1x pohyblivý kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm v zadním střelišti.
Pumový náklad: 400 kg pum.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- Jednalo se o prvou sérii letadel BB-22 vyrobených v závodě č. 1.
- Oproti prototypu stoupla hmotnost a zhoršilo se zpracování, chyběl tmel ve spojích panelů, povrch nebyl leštěn atd.
- Kola podvozku byla vyměněna za mírně větší, ta se však již zcela nevešla do motorové gondoly.
- Konstruktéři se snažili odstranit problémy s přehříváním motorů.
- Pokud se do pumovnice zavěsily čtyři pumy FAB-100, nemohly být zavěšeny další pumy pod křídla (posun těžiště)

Článek ZDE.
Zdroje:
Sources:
Bill Gunston and Yefim Gordon, Yakovlev Aircraft since 1924, Brasseys Publications, First Edition edition, 1997, ISBN: 0-85177-872-0
B. L. Simakov, Samolety strany Sovětov, DOSAF SSSR, 1974.
http://base13.glasnet.ru/text/yak2-1.htm
http://www.airpages.ru/ru/yak2.shtml
http://www.airwar.ru/enc/bww2/yak4.html
http://www.airwar.ru/enc/bww2/yak2.html
http://hobbyport.ru/avia/bb_22.htm
www.fido.sakhalin.ru
archiv autora

Jakovlev BB-22 (první série) -


Jakovlev BB-22 (první série) - Motor M-103 poháněl letouny BB-22 / Jak-2.

Motor M-103 poháněl letouny BB-22 / Jak-2.
URL : https://www.valka.cz/Jakovlev-BB-22-prvni-serie-t146735#470960Verze : 0
MOD