Main Menu
User Menu

Boeing P-12B

     
Název:
Name:
Boeing P-12B
Originální název:
Original Name:
Boeing P-12B
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1929-DD.MM.1930 Boeing Aircraft Division, United Aircraft & Transport Corp., Seattle, Washington
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1929-DD.MM.1930
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
90
První vzlet:
Maiden Flight:
12.05.1930
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
882 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1091 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
1197 kg
Rozpětí:
Wingspan:
9.14 m
Délka:
Length:
6.17 m
Výška:
Height:
2.69 m
Plocha křídla:
Wing Area:
21.14 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Pratt & Whitney R-1340-9 Wasp o výkonu 391 kW
dvoulistá kovová vrtule
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
189-375 l
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
281.6 km/h v 1524 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
220.5 km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
10.4 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
8367 m
Dolet:
Range:
869 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
2x pevný synchronizovaný 7,62mm kulomet Browning nebo
1x 7,62mm a 1x 12,7mm kulomet Browning

5x 11kg bomba
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
-
Zdroje:
Sources:
Bowers, Peter M. The Boeing P-12E, Profile No.2. Profile Publications, Leatherhead.
Bowers, Peter M. Boeing Aircraft since 1916. London, Putnam 1989. ISBN 0-85177-804-6.
Pelletier, Alain. Boeing - The Complete Story. Haynes Publishing, Yeovil 2010. ISBN 978-1-84425-703-4.
Jones, LLoyd S. U.S. Fighters. Aero Publishers, Inc. Fallbrook 1975.
United States Army and Air Force Fighters 1916-1961, Harleyford Publications, Letchworth 1961.
Fahey, James C. U.S. Army Aircraft 1908-1946. Ships and Aircraft, Falls Church, 1964.
www.nationalmuseum.af.mil
http://www.aerofiles.com/_boe2.html
http://joebaugher.com/usaf_fighters/p12.html
http://www.airwar.ru/enc/fww1/p12.html
URL : https://www.valka.cz/Boeing-P-12B-t81280#297856Verze : 0
MOD
P-12B uplatňoval část modifikací z XP-12A, křidélka typu Frise a upravené výškovky. Motor ale zůstal bez kapotáže, byly odstraněny i aerodynamické přechody za válci motoru, použité na P-12. Podvozkové nohy zůstaly beze změn, P-12B ale dostal kola o mírně větších rozměrech, 30x5 in místo původních 28x4 in. 10. června 1929 bylo objednáno 90 strojů (tovární označení Model 102B, serialy 29-329/341, 29-433/450 a 30-029/087), které představovaly dosud největší nákup USAAC po 1. světové válce. P-12B si zachovaly motor R- 1340-9, nárůst celkové hmotnosti ale způsobil znatelný pokles ve výkonech proti "předsérii" P-12 i XP-12A. První stroje nastoupily k jednotkám na jaře 1930, sloužily např. u 55. stíhací letky na kalifornské základně Mather Field, nebo 14. stíhací letky na Bolling Field na okraji Washingtonu. Později během svého života většina strojů dostala motorové prstence Townsend a směrovku z P-12E.

Jeden P-12B, 29-329, později armáda upravila zástavbou experimentálního motoru Y1SR-1340G a později H, vybavenými turbokompresorem a úzkým prstencem kryjícím motor. Tento stroj dostal označení XP-12G, po skončení testů byl ale vrácen do původní podoby.
Boeing P-12B - Jeden z P-12B během testů ma Wright Field. Na horním křídle je uchycen fotokulomet.

Jeden z P-12B během testů ma Wright Field. Na horním křídle je uchycen fotokulomet.
URL : https://www.valka.cz/Boeing-P-12B-t81280#408765Verze : 0
MOD